Permalänk
Medlem

Bevismaterial (som pekar på att det är en bluff):
Falsk anonsering på deras sajt.
Omöjligt(?) pris.
De höjer väntetiden till 3 månader innan de anser att man borde kräva pengarna tillbaka.
Litet företag har hand om order på tiotusentals datorer inom flera europeiska länder samtidigt.
Litet företag ska ge support för tiotusentals datorer sålda.
Bilder samt specifikationen på laptopen är tagna direkt från Clevo, samt deras policy från Apple.
Webbsidan registrerad med hotmail address och företagets addressen etc är overifierbara samt att INGEN av alla som har försökt att gräva info har lyckat att hitta nått om den påstådda fabriken i Brasilien.
Fabrik i Brasilien, bank i USA, Webbsida på webbhotell i Danmark, address i England.
Tillverkat nått tangentbord innan som ingen har sett på riktigt.
Försökte sälja datorer innan med www.inmedialis.com, misslyckades tydligen där med.

Hmm jag får nog uppdatera detta sen om det är nått som jag har missat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dubbelespresso
Och allt detta grundar du på din erfarenhet från möbelaffären eller?

Nej definivit inte. En del (det förstnämda gällande möbler) grundar jag därifrån. Det är svårt att hänvisa till exakta saker som gett mig den uppfattningen, men jag läser bl.a. di (papperstidning), e24 (nätet) och många andra tidningar och diverse artiklar m.m har gett mig uppfattningen om att datorsäljare som t.ex. dustin m.fl har väldigt små marginaler och inte alls i närheten av 40% som tidigare skribent påstod.

T.ex. kan du läsa
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=673821
http://www.sr.se/cgi-bin/isidorpub/PrinterFriendlyArticle.asp...

T.ex vet jag att zeptoexperten.se som säljer datorer från zepto köper dom med 5% rabatt. Inga 40% där inte

Back to topic!

Dessutom har han nu ändrat sig och säger att datorn görs i asien. Företaget har krympt från 15 som nämnts tidigare till 5 personer.

Permalänk
Avstängd

Finns många brats som super och kn*llar för sina pappors pengar, köp en dator... svider inte i mitt röv när ni blir blåsta

Sen se upp med "fakta" från medlemmar reggade denna månad, man vet aldrig om dom är här för att försköna allt, finns ju idioter som påstår att dom redan har datorn (inte här dock)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Bluff bluff bluff bluff!

Permalänk
Medlem

Någon som talat om för moderata ungdomsförbundet att de är med i bluffen:
http://www.mufjonkoping.se/medisonVSclevo.JPG

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är en ren bluff utan jag tror att Valdi och hans medarbetare har som mål att leverera denna dator till detta pris. Men tyvärr kommer deras bristande erfarenhet och kunskap göra så att de misslyckas rätt snabbt och många får aldrig någon dator.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk

En som jag talade med igår sa att hanns bror beställt en och faktiskt fått den, nu vet jag inte om jag tror på detta heller, om precis som sunray säger, det är säker mening att det ska fungera men att det inte kommer göra det i långa loppet.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

"Datorerna tillverkas i Asien" står det i aftonbladets länk...

Har han inte tidigare sagt att dem tillverkas i Brasilien?

Eller är jag ute och cyklar?

Visa signatur

187

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sajke
"Datorerna tillverkas i Asien" står det i aftonbladets länk...

Har han inte tidigare sagt att dem tillverkas i Brasilien?

Eller är jag ute och cyklar?

Som ja har uppfattat det så tillverkas komponenterna i asien och slut monteras i Brasillen.

Permalänk
Medlem

Medison o Infocare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pekingare_86
Någon som ringt till VISA och verifierat att de är godkända?

Likväl finns det någon som varit i kontakt med InfoCare angående servicen?

Är som många andra sugen på en men för min del luktar det för mycket bluff än så länge.

EDIT: okej snabbare svar än så kunde jag inte räkna med =P

Infocare vill inte kännas vid dem just nu. Jag har talat med dem idag.

Tele2 vill inte kännas vid dem heller enligt andra artiklar och jag gissar att Apple skulle lacka ur eftersom de har kopierat/plagierat Apples "Terms of Service" och Privacy Policy. Det står om detta på andra forum.

Tangentbordet de designade vart det ju aldrig något med och det luktade ruffel och båg om bolaget de hade då med. En skolkompis till mig på BTH jobbade för Valdi och allt han sade lät suspekt. Men de lyckades lura till sig en hel del "start up" pengar.

Att inte fatta att detta är BLUFF och att man kommer bli fett lurad om man beställer en dator för att sen slita för att eventuellt få tillbaka sina pengar, är bara korkat! Det står ju inte ens om priset är inklusive eller exklusive moms.
Hur seriöst är det.

Han tycker det är en demokratiskt rättighet, vilken jävla (ursäkta språket) tönt!!! Stryk skulle han ha (Valdi alltså)!

Istället för att rusa och beställa vänta 6-8 veckor o se om nån fått nåt av det de beställt + se vad för serviceavtal som gäller.

Detta är ju min personliga åsikt, men efter att jobbat som tekniker, konsult och med inköp i IT branschen i över 12 år och meckat med burkar sen jag var liten, så kan jag inte annat än säga, DET LUKTAR BLUFF!!!

/D

Permalänk
Medlem

Hej,

Vill göra detta inlägget, eftersom Clevo omnämns i sammanhanget. Clevo har inte haft någon kontakt med det aktuella företaget.

GGS-Data är återförsäljare av Clevo-produkter.

Hälsningar Gunne, GGS-Data

Visa signatur

Mvh Gunne

Permalänk
Medlem

fan va nice tror att Detta kommer går ren åt H*lvete

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk

ja va faktiskt sugen att köpa innan ja visste nått om medison men inte längre,hoppas alla som vill beställa (tror inte de finns så många kvar dock) orkar väntar några månader för å se om detta "företag" (som inte riktigt har nått att sälja ännu) funkar......... grinig blir man för innerst inne så fattar man att detta är bluff te 100%,men speciellt ledsen blir man när några kanske många har beställt efter gratis reklamen han fick, fan ta valdi om dom som beställt blir lurade.
och här på sweclockers ska de inte finnas nån som korkar sig att säga att detta är ett säkert köp och med kommentarer som -synd att många här är pessimistiska....-för ja har Faktiskt pratat med dom OCH dom är schyssta ...korkat!!!

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

ggs,

tack för ditt inlägg! Sannerligen, här ser priserna lite mer normala ut. Var det här Valdi fick Linux-idén? Fast du kör med Ubuntu istället.

http://www.ggsdata.se/laptops/se2.html

Jag gissar att du inte ens har funderat på att sälja en modell för 1000Kr

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AstralDimension
ja va faktiskt sugen att köpa innan ja visste nått om medison men inte längre,hoppas alla som vill beställa (tror inte de finns så många kvar dock) orkar väntar några månader för å se om detta "företag" (som inte riktigt har nått att sälja ännu) funkar......... grinig blir man för innerst inne så fattar man att detta är bluff te 100%,men speciellt ledsen blir man när några kanske många har beställt efter gratis reklamen han fick, fan ta valdi om dom som beställt blir lurade.
och här på sweclockers ska de inte finnas nån som korkar sig att säga att detta är ett säkert köp och med kommentarer som -synd att många här är pessimistiska....-för ja har Faktiskt pratat med dom OCH dom är schyssta ...korkat!!!

haha japp han är skittrevlig därför är han ingen lurare. ungefär som att säga att man inte har åsk eftersom man blir i interstan. ungefär samma relevans haha

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggs
Hej,

Vill göra detta inlägget, eftersom Clevo omnämns i sammanhanget. Clevo har inte haft någon kontakt med det aktuella företaget.

GGS-Data är återförsäljare av Clevo-produkter.

Hälsningar Gunne, GGS-Data

hej

Nu måste jag bara fråga =), är det ens möjligt att importera, och sälja en sådan laptop för 1000kr?

Permalänk
Medlem

Live Messenger Aden nu borta.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Live Messenger Aden nu borta.

Och vad har de kvar nu då, jo bara reklam som länkar till dem själva, HAHA.

Permalänk
Medlem

Även den här listan med fantasipriser som kommer upp om man klickar på "Subscribe and place your ad here" under Accessories bidrar ju till idén om att Valdi och co inte verkar ha nått grepp om ekonomi:

Citat:

Our Member programs:

- First program: U$ 15,000

- Special program: U$ 200,000

- Top program: U$ 2 million

2 miljoner dollar för att ha reklam på deras sida, yeah right

Är ju förövrigt rätt kul att han motiverar det låga priset med "demokratiska rättigheter" och att "alla ska ha råd med en dator" då hans förra företag gick i konkurs då han inte ville betala skatter och sociala avgifter, om jag nu minns rätt

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

På något sätt känns det hela som ett projekt som åstadkommits á David Brent(chefskaraktären i tv-serien the office)- Percy Nilegård-Richard Branson(virgins ägare) manéer. Mycket underligt...

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja veta om någon har några pålitiliga källor till ryktena om att Valdi låg bakom www.inmedialis.com. Sprider vi uppgifter som saknar pålitiliga källor skulle vi lika gärna kunna jobba på Aftonbladet ;).
Den senaste artikeln i Aftonbladet http://aftonbladet.se/vss/pryl/story/0,2789,1128400,00.html låter som vanligt Valdi komma undan väldigt lätt.
Inga uppföljande frågor kring skattehärvan med gamla Medison. "Efter ett par år fick jag rätt" hävdar Valdi. På vilket sätt fick han rätt? Företaget gick ju i konkurs...
Annars tycker jag att det mest intressanta är att Valdi släpper siffran på antalet anställda: 5. Själv är han VD, vi har Robert som är Skandinavienchef och så skall det finnas tre snubbar till. Även om de har outsourcat en hel del - fem anställda? Dessutom står det fortfarande på deras hemsida att de planerar hoppas ha _egentillverkade_ datorer före 2007 års utgång. Två chefspersoner och tre fabriksarbetare som sätter ihop tusentals datorner? Hmm....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrAmS
På något sätt känns det hela som ett projekt som åstadkommits á David Brent(chefskaraktären i tv-serien the office)- Percy Nilegård-Richard Branson(virgins ägare) manéer. Mycket underligt...

haha, bra jämförelse! Troligtvis en kombination utav alla de personerna i en och samma kropp, bara att de saknar Bransons stålar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vonAnka
Annars tycker jag att det mest intressanta är att Valdi släpper siffran på antalet anställda: 5. Själv är han VD, vi har Robert som är Skandinavienchef och så skall det finnas tre snubbar till. [/B]

Japp, två asiater och en brasilian som bygger datorerna är dom övriga anställda.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agile
haha, bra jämförelse! Troligtvis en kombination utav alla de personerna i en och samma kropp, bara att de saknar Bransons stålar.

Det är där Percy kommer in i bilden (hans ekonomiska tillgångar)!
Men det är tanken som räknas - "We see this from a democratic point of view where we believe everyone should be able to afford to have a laptop." = Mycket Branson över det

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk
Medlem

Just jäklar, tänkte inte på Percys stålar

Bolaget är väletablerat i UK iallafall, varit igång i hela 2 veckor

http://wck2.companieshouse.gov.uk/b36695b283f75800f425d766b6b...

Permalänk
Medlem

http://www.medisoncelebrity.com/legal/privacy/

haha. Aftonblads länken nu: Varför ringer inte aftonbladet Tele2 exempelvis och fråga om dom har haft avtal med dom i "våras"? borde inte vara så svårt att fixa den informationen?

Permalänk
Medlem

Nu har LiveMessenger loggan också försvunnit, hahah

http://www.medisoncelebrity.com/accessories.html

Due to the unexpectedly high traffic to our support line past 24 hours it broke down. We want to inform you that we are currently working hard on getting a phone line back on air.

Jo, tjena.

Permalänk
Medlem

De glömde visst ta bort den här sidan när de skapade sin professionella websida: http://www.medisoncelebrity.com/index.php

Permalänk
Medlem

Om ingen får tillbaka pengarna förren efter 3 månader, vem får då räntan