en trådlös bredbandsrouter till min nya zepto?

Permalänk

en trådlös bredbandsrouter till min nya zepto?

Tjo! Har just köpt min första bärbara dator någonsin! En zepto 6625WD.

Den är allt vad jag förväntade mig och mer därtill! Är helnöjd! Trodde inte att skärmen skulle vara bra (har alltid trott att laptopskärmar är dåliga) men den är j helt fantastisk! Knivskarp bild 6625wd är snabb och tyst, man hör den knappt.

Nu tänker jag köpa en bredbandsrouter till den, den har ju wlan och detta vill jag självklart utnyttja! Men det finns ju så många olika, jag vet ingenting om trådlösa routers så det hade vart fint om någon här kunde tipsa mig om en bra modell med bra pris!

Någon?

Permalänk
Medlem

Jag har inte bra koll på routers, men tänkte iaf nämna att som du kanske vet har 6625WD ett mycket bra wlan med "N-draft" tekniken, vilket möjligör hastigheter upp till 300mbits, så försök hitta en router som klarar minst lika mycket.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

undvik dlink, då dem alltid har haft problem jämtemot intels trådlösa nätverkskort

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Jag har inte bra koll på routers, men tänkte iaf nämna att som du kanske vet har 6625WD ett mycket bra wlan med "N-draft" tekniken, vilket möjligör hastigheter upp till 300mbits, så försök hitta en router som klarar minst lika mycket.

Kommer att dröja många år innan internet kommer upp i den hastigheten här där jag bor!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av soubiran
undvik dlink, då dem alltid har haft problem jämtemot intels trådlösa nätverkskort

aha ok. tack för varningen.. Netgear då? har dom någon prisvärd?

Permalänk

testa att få tråden flyttad till nätverksdelen av forumet? har själv en belkin, minns inte modellen men det har varit mycket strul med den.

Permalänk
Medlem

Re: en trådlös bredbandsrouter till min nya zepto?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av roger_that
Tjo! Har just köpt min första bärbara dator någonsin! En zepto 6625WD.

Den är allt vad jag förväntade mig och mer därtill! Är helnöjd! Trodde inte att skärmen skulle vara bra (har alltid trott att laptopskärmar är dåliga) men den är j helt fantastisk! Knivskarp bild 6625wd är snabb och tyst, man hör den knappt.

Nu tänker jag köpa en bredbandsrouter till den, den har ju wlan och detta vill jag självklart utnyttja! Men det finns ju så många olika, jag vet ingenting om trådlösa routers så det hade vart fint om någon här kunde tipsa mig om en bra modell med bra pris!

Någon?

Tjena, skulle du kunna skriva ner en schysst recension om din 6625wd.. vore väldigt bra då man själv ligger i startgroparna. kan ju gå in o kolla lite recensioner och sen pilla ihop en bra. allt du kan få ihop, skärm, os, drivisar, kvalité, TANGENTBORD, grafik(olika spel), värmeutveckling, fläktljud mm.. vad som är bra och vad som är dåligt/mindre bra.
tack på förhand och hoppas du tar dig lite tid:D
MVH Carl

Permalänk
Medlem

aha, om du inte har fler datorer i nätverket kanske det förlorar sin poäng ja.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /