Permalänk
Inaktiv

Haze - PS3 och 360

Haze är ett nytt FPS från utvecklarna Free radical som har gjort Timesplitters serien.

Spelet är byggt för COOP för upp till 4 spelare då man är en grupp soldater.

Screenshots och mer info finns här:

http://www.gamespot.com/ps3/action/haze/

Det ryktas att spelet ska bli PS3 exklusivt men jag skriver i 360 ändån, tykten är trots allt rykten.

Från gamespot:

Citat:

Set in the not-too-distant future, the game puts players in the boots of a soldier in a well-funded privatized army run by the Mantel Corporation. Haze opens with players sent to put down a rebel faction in a South American country, but Ubisoft says "things quickly begin to look a little strange."

Permalänk
Medlem

Eurogamer har tagit en titt på Haze.
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=77315&page=1

"Haze is due out this year on PlayStation 3. Other versions are in development."

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Verkar bli en intressant titel för Fps intresserande personern, Coop är alltid sköj

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Inaktiv

Japp jag ser fram emot detta just på grund av den genomtänkta coopen. Man kan tydligen hoppa in i coop bara genom att plocka upp kontrollen och köra igång även om någon redan spelar. Sen kan man gå ur igen och han fortsätter spela ensam!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Japp jag ser fram emot detta just på grund av den genomtänkta coopen. Man kan tydligen hoppa in i coop bara genom att plocka upp kontrollen och köra igång även om någon redan spelar. Sen kan man gå ur igen och han fortsätter spela ensam!

<3

Permalänk
Medlem

Mer sånna lösningar! Det var ju det, enligt min mening, som gjorde GOW till en sådan framgångssaga, att det inte var någon skillnad på Coop och singel.

Visa signatur

PSN: K81Sweden

Permalänk
Inaktiv

Ja det är så det ska vara, det här med exklusivitet förresten. Det är som tidigare skrivit så att det kommer till PS3 i år och andra plattformer senare. Förmodligen och förhoppningsvis bara 360. Det utvecklas i alla fall utifrån Playstation 3 plattformen i första hand.

Permalänk
Avstängd

Verkar vara hur fett som helst

Permalänk

Vet någon när det kommer till de andra konsollerna?
För det ska väll komma till 360?

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Vet någon när det kommer till de andra konsollerna?
För det ska väll komma till 360?

Inte sagt något säkert, skulle gissa på våren 2008 för 360. Men det är en ren gissning!

Permalänk
Medlem

verkar "ok"

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

håller med, verkar ok.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Vet någon när det kommer till de andra konsollerna?
För det ska väll komma till 360?

Det kommer vara tidsexklusivt för PS3 av vad jag läste sist.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Inaktiv

En Developer diary på http://www.gametrailers.com/ har dykt upp, kolla den. Ser mycket roligt ut!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, men jag är trött på FPS spel faktist.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

tyckte det såg ytterst stelt ut faktiskt. Sen gillade jag ju iofs verkligen inte timesplitters-spelen.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Trist att de inte har infört ett cover-system. Ser på tok för old-school och stelt ut, enligt mig.

Visa signatur

.

Permalänk
Inaktiv

Ny developers diary:

http://gametrailers.com/player/23043.html

Håller med skarm om att det verkar lite stelt, ett cover system bland annat hade vart fint. Men vi vet inte mycket om det, det ska i alla fall ha bra coop. Det är viktigt för mig. Men men vi får se vad det blir av detta!

I slutet hintar han att detta kommer bli en PS3 exklusiv titel?

Permalänk
Medlem

man spelar alltså muterade getingar som knarkar nektar?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
man spelar alltså muterade getingar som knarkar nektar?

Rofl, jepp. Sedan i mitten av spelet blir man sjukligt allergisk mot dom och påbörjar sitt nya livsuppdrag: Att döda de muterade knarkargetingarna!