Permalänk
Medlem

Discovery Mix

Jag har den kanalen via comhem som är den leverantör som finns i huset. Basutbudet ingår i hyran och jag har ingen box eller så, bara ett hål i väggen.

Nu står det att Discovery Mix ska upphöra som kanal den 1 september och jag undrar om någon vet vad som kommer istället? TV-tittande blir så mycket tråkigare utan den kanalen (framför allt discovery).

Permalänk
Medlem

Re: Discovery Mix

Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Ak
Jag har den kanalen via comhem som är den leverantör som finns i huset. Basutbudet ingår i hyran och jag har ingen box eller så, bara ett hål i väggen.

Nu står det att Discovery Mix ska upphöra som kanal den 1 september och jag undrar om någon vet vad som kommer istället? TV-tittande blir så mycket tråkigare utan den kanalen (framför allt discovery).

Nu är väl visserligen Discovery Mix ett av de mer frustrerande påfunden (just i och med att man inte har någon kontroll över vilken kanal man ska få titta på). Själv har jag turligt nog "riktiga" Discovery...

Om jag förstått rätt så blir det TV8 istället i Comhems basutbud. Se t.ex. http://sv.wikipedia.org/wiki/Discovery_Mix

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Hmm TV8 har jag ingen uppfattning om men jag tror jag kommer sakna DM, särskilt kvällstid är det ju faktiskt bra program.

Permalänk
Medlem

Men nu får dem fan ta coh ge sig! Nyligen rök Viasat Sport och nu tar dem bort Discovery Mix! När Viasat Sport försvann fick vi istället den urusla kanalen ZTV. TV8 ingår redan i utbudet så plockar dem bara bort DM och inte ersätter med något bra blir jag förbannad.
Inte nog med allt detta så har de satarna även trissat upp priset på skiten!

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem

Av någon underlig anledning så kan min tv inte få in Discovery Mix. Det funkar hos alla andra i korridoren, men inte på min tv. Antar att det är något med just den kanalplatsen.

TV8 skulle jag helt klart föredra än discovery mix. Dock skulle jag hellre ha en "riktig" discovery-kanal än TV8.

Visa signatur
Permalänk

Det har med frekvensen de sänder kanalen på att göra, min TV tar varken in 5:an eller Discovery.

Permalänk
Medlem

Menar ni att det finns folk som lever utan

Mythbusters,
Dundrande racerlopp,
Wheeler Dealers,
Brainiac,
Amerikanska choppers och
Femmans växel - om bilar.

Hemsk tanke

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Menar ni att det finns folk som lever utan

Mythbusters,
Dundrande racerlopp,
Wheeler Dealers,
Brainiac,
Amerikanska choppers och
Femmans växel - om bilar.

Hemsk tanke

femmans växel är väl det roligaste,
de andra programen har man sett 4 gånger om.. dock så brukar WD vara rätt skoj och man lär sig lite saker ibland.
American hotrod tycker jag är roligare att tita på om man ska se på upplägg o handling och resultat, choppers är bara jobbigt med allt påhittat gnäll.

DM har jag inte dock så har jag nog alla andra D kanaler på teliasdigitalbox.
finns lite roliga program på alla kanaler man man har inget vettigt upplägg vad som sänds.

sen snacket om TV8 a vad är det som är bra där? har kanalen och har nog alldrig kollat på den ens för programen verkar urursla. liksom 7an och 9an.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Brainiac är ju den värsta skiten som någonsin visats på TV, jag blir sjukt irriterad varje gång jag ser det.

Ja jag byter kanal

Permalänk
Testpilot

Har också haft turen att ha "riktiga" Discovery men den (och massor av andra kanaler) ska dom sno av oss för att hyresvärden då sparar 12kr/månaden per hyresgäst. Jag betalar gärna 12kr/månaden för att få lite fler kanaler men det valet har vi inte ens fått

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
femmans växel är väl det roligaste,
de andra programen har man sett 4 gånger om.. dock så brukar WD vara rätt skoj och man lär sig lite saker ibland.
American hotrod tycker jag är roligare att tita på om man ska se på upplägg o handling och resultat, choppers är bara jobbigt med allt påhittat gnäll.

DM har jag inte dock så har jag nog alla andra D kanaler på teliasdigitalbox.
finns lite roliga program på alla kanaler man man har inget vettigt upplägg vad som sänds.

sen snacket om TV8 a vad är det som är bra där? har kanalen och har nog alldrig kollat på den ens för programen verkar urursla. liksom 7an och 9an.

Mythbusters kommer ju ett avsnitt av i veckan! Eller ja, inte nu på sommarn, men annars!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Menar ni att det finns folk...

Wheeler Dealers är en given favorit. Dock kan jag inte förstå hur kunde du glömma "A xxxx Is Born" med Mark Evans. Riktigt intressant även det samt att man lär sig en hel del.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem

Dirty jobs är ju ett annat kanonprogram

Permalänk
Medlem

Faaan, tråkiga nyheter!

Själva kanalen Discovery Mix ger jag inte mycket för, men har man tur kan man få se mycket trevliga program (utan avbrott).

Förutom några som redan har nämnts (Mythbusters som man nästan sett allt av, Dirty Jobs m.m.) så är jag, och har alltid varit fascinerad av djur och naturprogram, så länge det inte rör sig om vardagliga husdjur.

Sen gillar jag återberättelser starkt. Allt från kniviga situationer i krig till ren överlevnad i expeditioner, teknologi o.s.v. Civilisation samt Travel & Living skulle jag däremot kunna klara mig bra utan.

Nooouh, kommer sakna dom väldigt mycket. TV8 kan ärligt talat ta sig i röven. Fruktansvärt tråkigt. Bara ordet ekonominyheter och Lars Adaktusson får väl vilken normal person som helst att somna.

Värsta är att jag är för snål för att fixa digitalboxer och abbonemang (tycker för övrigt det har blivit rena djungeln och har inte orkar läsa på om skiten). Fast snål och snål är inte hela sanningen. Jag vill inte ruinera mig själv då jag redan har kostnader och försöker spara litegrann samtidigt. Sedan betalar jag redan en TV-avgift som jag tycker är för dyr förhållande till underhållningen jag får.

Arg och samtidigt oerhört besviken smiley:

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det visas för mycket motorprogram för att kanalen skall få kallas "Mix". För övrigt är det även för mycket "underhållning" av de program de visar. Meningar likt; "Det här är ett traktorhjul. Det väger jättemycket", är inte ovanliga.
Och var har alla dessa WW2-skildringar som nästan alltid visats, tagit vägen? TV4 som har tagit över?
Förresten, FBI-arkiv måste vara inne på sin 5:e reprisrunda nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pwnas.
"Det här är ett traktorhjul. Det väger jättemycket

låter som jan simonsson den absolut sämsta talaren (eller vad det kallas) som finns på discovery mix

mina favoritprogram är mythbusters, dirty jobs och how did they do it

Permalänk
Medlem

Skandal att den försvinner. Är också ett "Mythbusters, Dirty Jobs"-fan

Får väl bli att skaffa riktiga Discovery istället för 29:-/mån

Visa signatur

OS: macOS Ventura v13.6.6
Hardware: iMac 27", 3.8GHz Intel Core i5, Radeon Pro 580 8GB, 24GB 2400MHz DDR4, 512GB SSD

Permalänk

Discovery är ändå skit nu för tiden. Fan bara en massa dokusåpor.
Nä, discovery slutade vara bra den dagen nazi-dokumentärerna slutade visas.
GIEF HITLERS HANTLANGARE (and so on).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Discovery är ändå skit nu för tiden. Fan bara en massa dokusåpor.
Nä, discovery slutade vara bra den dagen nazi-dokumentärerna slutade visas.
GIEF HITLERS HANTLANGARE (and so on).

Som gick dagar in och dagarn utt det blev liksom lite utjatat efter ett tag då dom typ bara vissade ww2 saker,viss håller med till viss del då det är mer Dokusåpa stuk men inte allt finns en hel del kvalitets program kvar Discovery är den ända riktiga bra kanalen man har om man endast har basutbudet eller vad det nu heter:P

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Menar ni att det finns folk som lever utan

Mythbusters,
Dundrande racerlopp,
Wheeler Dealers,
Brainiac,
Amerikanska choppers och
Femmans växel - om bilar.

Hemsk tanke

4x4 föds! Killen är mysig

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Ja detta är tråkiga nyheter somsagt. Verkligen.

Blir väll att få skaffa sig något svindyrt abbonemang för att ha iaf. Discovery.

TV8 är skit. Ortmark, Virtanen och en jävla massa finans-prat hela tiden, blä..

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på "Discovery Mix" & ord. Discovery channel ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Vad är det för skillnad på "Discovery Mix" & ord. Discovery channel ?

Discovery Mix var en blandning av alla de olika discovey kanalerna, ex. discovery science, animal planet m.f

Visa signatur

OS: macOS Ventura v13.6.6
Hardware: iMac 27", 3.8GHz Intel Core i5, Radeon Pro 580 8GB, 24GB 2400MHz DDR4, 512GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weavex
Discovery Mix var en blandning av alla de olika discovey kanalerna, ex. discovery science, animal planet m.f

Ah.. Var själv inne på den tankebanan. Men kände endå att jag var tvungen att fråga.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Som jag skrev ovan har jag bara ett hål i väggen, inget abonnemang eller box eller så. Kan jag utöka det kanalutbud som finns utan att skaffa nån box? Kommer comhem meddela det till Kiruna?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Ah.. Var själv inne på den tankebanan. Men kände endå att jag var tvungen att fråga.

Får man välja mellan mix och den vanliga ska man absolut välja den vanliga. Mix är bara bra efter 21:00 och det är då dom visar vanliga Discovery på den.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Som gick dagar in och dagarn utt det blev liksom lite utjatat efter ett tag då dom typ bara vissade ww2 saker,viss håller med till viss del då det är mer Dokusåpa stuk men inte allt finns en hel del kvalitets program kvar Discovery är den ända riktiga bra kanalen man har om man endast har basutbudet eller vad det nu heter:P

Ja visst hade man sett mycket av det ett par gånger.
Men sen så tycker ju jag personligen att historia är bra mycket mer intressant än varför paul senior är sur på junior

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Får man välja mellan mix och den vanliga ska man absolut välja den vanliga. Mix är bara bra efter 21:00 och det är då dom visar vanliga Discovery på den.

Jo, jag har själv den vanliga, ord. Discovery här hemma. Och jag är då hur nöjd som hellst med utbudet som jag har.

Även om det skulle vara intressant att kunna få in Discovery Science som extra tillval menar jag. Men nu går det inte att få in den kanalen via mitt kabelutbud, Kabelvsion.

Så man får vara nöjd med det man kan få in.

Discovery Channel är ju en av dom kanalerna som går varmast hemma här. Finns mycket bra utbud att fördriva tiden genom.

Ta tex Mythbusters, Amerikanska hotrods, Amerikanska choppers & Övernaturliga fenomen.

"Discovery HD" skulle kunnas tänkas vara något att fundera på när den dagen kommer då man kan ta del av det.

Men det är ju klart, lär jag inte kunna komma åt "Discovery Science" i dag så lär jag nog inte kunna komma åt Discovery HD sen heller antar jag.

Det visar sig om inte annat.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Ja, det är väl lite synd, men de bästa programmen brukar ändå finnas.
Det är lite synd att det inte finns någon vetenskapskanal som verkligen sänder vetenskap - allt som sänds på Discovery är ju gammal vetenskap. Jag kommer ihåg när jag för något år sedan såg en dokumentär om de första automatiska fingeravtrycksscannarna - de hade en maskin stor som ett halvt kylskåp, sedan skulle brottslingen trycka ner fingret i någon minut... I slutet av programmet säger de sedan att "Om några år hoppas vi att polisen kommer kunna använda detta i framtiden". Lite sådär småkul att visa så gammal vetenskap... Det funkade kanske på 1900-talet, men inte idag.

Enda problemet är att en icke-fördummande (åtminstone inte allt för fördummande) vetenskap inte säljer. Oberoende av form.

Förövrigt, ett tips på program är 2057. Det heter alltså 2057 (även kallat "discovery 2057"). Serie om hur framtiden ser ut om 50 år. Mycket är underdrivet, vi kommer ha en hel del av sakerna inom 20 år, och de utgår ifrån att vi inte kommer förbättra våra kroppar särskilt mycket och så, men ändå. Det är nog en del av nerdumningen - att börja prata om transhumanism i USA är inte särskilt bra om man vill sälja program ^^ Innehåller även lite om det faktum att USAs välfärdspolitik är avskyvärd, och det kommer bli värre i framtiden om människor utan superdyr försäkring inte blir opererade.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Ja, det är väl lite synd, men de bästa programmen brukar ändå finnas.
Det är lite synd att det inte finns någon vetenskapskanal som verkligen sänder vetenskap - allt som sänds på Discovery är ju gammal vetenskap.

.......

Förövrigt, ett tips på program är 2057. Det heter alltså 2057 (även kallat "discovery 2057"). Serie om hur framtiden ser ut om 50 år. Mycket är underdrivet, vi kommer ha en hel del av sakerna inom 20 år, och de utgår ifrån att vi inte kommer förbättra våra kroppar särskilt mycket och så, men ändå. Det är nog en del av nerdumningen - att börja prata om transhumanism i USA är inte särskilt bra om man vill sälja program ^^ Innehåller även lite om det faktum att USAs välfärdspolitik är avskyvärd, och det kommer bli värre i framtiden om människor utan superdyr försäkring inte blir opererade.

Går den på "ord." Discovery ? Tyckte jag kollade men kunde inte rikigt hitta något om programet. Om det är så att 2057 går på "ord." Discovery, vilka dagar resp. tider sänder dom ? Skulle vara intressant att få se om det kunde vara något.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10