Permalänk
Medlem

HDMI eller DVI?

Idag vill man kunna koppla sin lilla bärbara till den nya generationens tv apparater och VGA var förr. Frågan är hur stor skillnad är det mellan HDMI och DVI, eller var är skillnaden?

Permalänk
Medlem

Ska väl vara samma signal i både HDMI och DVI vad jag förstått men någon får gärna rätta mig om jag har fel. HDMI ska väl även klara av att ljud beroende på vilken version av HDMI som används.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalsson
Ska väl vara samma signal i både HDMI och DVI vad jag förstått men någon får gärna rätta mig om jag har fel. HDMI ska väl även klara av att ljud beroende på vilken version av HDMI som används.

Precis! Väldigt smidigt om man har reciever som klarar samma version.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk

men det är la ingen skillnad mellan bild kvaliten på dvi eller hdmi?
Dom är la lika bra båda 2?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
men det är la ingen skillnad mellan bild kvaliten på dvi eller hdmi?
Dom är la lika bra båda 2?

Precis ska inte vara någon skillnad på kvaliten på bilden.

Permalänk
Medlem

Schyst, så fördelen med HDMI är att det även överför ljud! Najs då vet man!

Permalänk

gött e de stor skillnad mellan s-video och dvi?
har aldrig använt dvi bara s-video,,,

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
gött e de stor skillnad mellan s-video och dvi?
har aldrig använt dvi bara s-video,,,

Som natt och dag skulle jag väl vilja påstå...

Permalänk

Min TV Har både S-Video, DVI, VGA och HDMI. Men grejen är att min reciever inte har HDMI, så hur ska jag göra om jag kopplar t.ex. laptopen till TV'n genom HDMI, hur får jag ljud?

Högtalaren är en Yamaha YSP-1000 med inbyggd reciever.

Permalänk

kör tex dvi mellan tv och laptop och ljudet mellan laptop och reciver...
Förhoppningsvis kan du koppla optisk SPDI/F

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200