Permalänk

Behöver hjälp.. Spelen laggar på max

Hej.

Jag har ett ATI Radeon X1950XT - AMD Athlon X2 6000+ - Corsair 667MHz 2x 1024 MHz - MSI K9N SLI-2F - Samsung 250GB 7200RPM...

Nu är det ju så att jag inte maxar de spel jag vill.. Undrar varför eftersom grafikkortet kostade 2500kr och ska vara ett av de värsta 9.0c korten på marknaden.

Men.. Så började jag tänka på om det var nätaggregatets fel!? Det är ett Q-Tec 650W Triple Fan, har läst och hört att det ska vara "clearly nothing but crap"..
Mitt grafikkort kräver 30A (ca 390W) på en 12V lina och nätaggregatet klarar inte ens 350W utan att bli instabilt tydligen, så mitt grafikkort får tydligen inte alls den ström det skulle behöva?
Det står ju trots allt att agget leverar 650W men isåfall hur gör det det?

Snälla säg något som kan vara fel

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 4090

Permalänk
Medlem

köp bättre dator helt enkelt..

2500kr för ett grafikkort är inte alls mkt.

Permalänk
Medlem

För det är ju priset som avgör hur det presterar också... -.-

Det här är ju helt fel del av forumet dock. Det kan mycket väl vara så att nätaggregatet ger för dåligt med ström. Prova med nån polares eller köp ett nytt. x1950xt är rätt bra bland dx9.0 korten. Beror ju också helt på vilka spel du vill maxa. Du kanske får släppa lite på grafiken om det inte funkar med ett rejält nätaggregat heller, eller bara leva med lagg.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Avstängd

Jo, visst om man antingen är gjord av pengar eller har föräldrar som är det.

Din dator duger deffinitivt fortfarande (min gör det, och din är aningen vassare) så köpa nytt behöver du inte. Och ja, det kan vara nätaggets fel, men troligen så är det så att grafikkortet inte orkar på högsta möjliga settings. När man börjar dra på AAx6 AFx16 och HDR så får även den hårdaste datorn slita lite.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Släng in XP i stället för Vista, om du har vista alltså

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Xilli: Nej men det duger
Busorjan: Tack för tips
P1nGviN: så sant, så sant.

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 4090

Permalänk

vad är det för spel du vill maxa?.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Avstängd

Re: Behöver hjälp.. Spelen laggar på max

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sängkant
Hej.

Jag har ett ATI Radeon X1950XT - AMD Athlon X2 6000+ - Corsair 667MHz 2x 1024 MHz - MSI K9N SLI-2F - Samsung 250GB 7200RPM...

Nu är det ju så att jag inte maxar de spel jag vill.. Undrar varför eftersom grafikkortet kostade 2500kr och ska vara ett av de värsta 9.0c korten på marknaden.

Men.. Så började jag tänka på om det var nätaggregatets fel!? Det är ett Q-Tec 650W Triple Fan, har läst och hört att det ska vara "clearly nothing but crap"..
Mitt grafikkort kräver 30A (ca 390W) på en 12V lina och nätaggregatet klarar inte ens 350W utan att bli instabilt tydligen, så mitt grafikkort får tydligen inte alls den ström det skulle behöva?
Det står ju trots allt att agget leverar 650W men isåfall hur gör det det?

Snälla säg något som kan vara fel

Läs på nätagget vad 12volten ger för ampere kanske?

I mitt förra chassi satt det ett 350 watts nät som gav 18 ampere på 12volten när jag körde mitt radeon x1950pro som rekomenderade 30amp,det gick utmärkt:)

P.S sen kräver ditt graffe inte 30ampere det är atis rekomenderade ampere på hela din dator,dvs för alla delar i systemet:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate