Permalänk
Robot

Nexus

Lite info om min dator:

AMD Athlon 64 X2 3800+, Zalman CNPS9500LED
Asus A8R-MVP
Corsair TWINX1024-3200C2PRO
Connect3D Radeon X1800XT 256MB, Arctic Cooling Accelero X2
Samsung DVD+-RW 16x Dual Layer (S-ATA)
WD 160GB (S-ATA)
WD 250GB (S-ATA)
Nexus Breeze + Nexus 500W
ViewSonic 19" widescreen
Logitech X-210
Logitech Cordless Desktop MX 5000 Laser
Nätaggregatet samt låd fläkten bytt till Noctua NF-S12 8dB

Besök albumet: Nexus av Maikkonen

Permalänk

Hur tyst är den?

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

snygg vart haru hitta den bakgrundsbilden?

Visa signatur

bärbar: Asus x53u amd C-50 x2 1ghz 500gb 4gb. 24/7
bärbar2: dell någonting används som ftp,dchubb.24/7
HTPC: amd athlon 3500+ @ 2,6ghz 3gb 1x250 1x500 1x 2tb 24/7

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

atack.. vart hittade du den ?:P. hm alla verkar gilla att kommentera tjejerna man har som bakgrundsbild:P

Permalänk
Medlem

En liten fråga:

Den dära fläkt kontrollen du har är det inte en Zalman ZM-MFC1? och isf.. jag har tänkt köpa en sån men det jag blev lite brydd på vad man ska ha för röd och svart kabel som man ska sätta fast på den, ngt du kan svara på? skriv gärna i mail.

Visa signatur

/KeEm, KeWm

Permalänk
Medlem

Om du kan vänd cpukylaren så den blåser luften bakåt i lådan då kommer du tjäna en grad eller två. Heatpipesen får en bättre verkningsgrad när gravitationen verkar i rätt riktning

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Om du kan vänd cpukylaren så den blåser luften bakåt i lådan då kommer du tjäna en grad eller två. Heatpipesen får en bättre verkningsgrad när gravitationen verkar i rätt riktning

Fel tänkt. Han kommer få några grader högre temps, eftersom han kommer sabba luftflödet i lådan då han, av vad jag kunde se, inte har någon fläkt bak. Dessutom spelar det ingen roll hur heatpipesen sitter p.g.a. kapilärkraften. Så låt kylaren sitta som den sitter.

Såg helt ok ut för övrigt. Kanske hade gått att gömma undan kablarna lite någon stans bara.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XYZ-saft
Fel tänkt. Han kommer få några grader högre temps, eftersom han kommer sabba luftflödet i lådan då han, av vad jag kunde se, inte har någon fläkt bak. Dessutom spelar det ingen roll hur heatpipesen sitter p.g.a. kapilärkraften. Så låt kylaren sitta som den sitter.

Såg helt ok ut för övrigt. Kanske hade gått att gömma undan kablarna lite någon stans bara.

Ojsan, en miss av mig! Tog för givet att det satt en fläkt bak i lådan.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.