Vista - funkar för mig?

Permalänk
Medlem

Vista - funkar för mig?

Hej!

Jag är nu väldigt nära att beställa en Dell Vostro med Vista Business (32-bitars tror jag?). Jag har läst både bra och dåliga saker om Vista och nu vet jag helt enkelt inte om jag "vågar" ta det?

Jag kommer inte använda några avancerade program. Jag nöjer mig med att surfa, lyssna på musik, titta på Youtube och kanske spela lite Heroes of might & magic då och då.

Har jag något att frukta? Har hört om instabilitet, bluescreens etc. Men om jag nu bara använder datorn till väldigt basic saker så kanske det inte är några problem?

Visst, jag skulle kunna ringa och se om jag inte kan få XP istället, men dels har jag inte tid att sitta i telefonkö i all evighet och dessutom har jag lite... telefonskräck :S

Det brinner lite i knutarna då ett par erbjudande från Dell går ut om ett par dagar, så snabba svar hade uppskattats!

Permalänk
Medlem

Äh ta du vista. Jag vet en del som är väldigt nöjda med sitt vista. Men de har då original.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

kör du på vista. det är kanon! jag har aldrig haft några som helst problem med mitt vista sen jag installerade det för 7 mån sen.

Permalänk

Nu kör jag både Vista och XP (Mest XP) men dom gånger då jag använder Vista har jag aldrig haft några problem. Visst i spel är det en liten mindre prestandaförlust men om du ska bara göra såna basic saker du snackar om bör det inte vara några problem alls.

Permalänk
Medlem

Jag tackar så mycket för svaren!

Ett styck Vostro med Vista är nu beställt