24" för grafisk design och spel

Permalänk
Medlem

24" för grafisk design och spel

Det är nu dags att överge min 19" CRT för en 24".

Jag arbetar med grafisk design, men spelar även lite spel ibland.

Viktigt för mig är att gradienter, svärta och färger i riktigt ljusa partier visas så bra det går. Bilden ska även vara mjuk och vilsam för ögat.

De jag har sållat ur är:
- Benq FP241WZ : 7560:-
- Benq FP241W : 7070:-
- Dell 2407WFP-HC : 9286:-
- HP LP2465 : 7170:-

Runt 7000 kr känns som ett rimligt maxpris. Dell-skärmen känns lite svår att motivera, med tanke på priset.

Har jag glömt någon skärm att ta med i mitt val???

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Benq tror jag, dell är inte helt fel heller, men den har liknande kvalité vad jag fatar men lite småsmå problem med färg som blöder osv, vet inte om de fixat det dock.
Undrar vad skillnaden på fp214wz och fp241w är egentligen.
får man fråga var du hittat benq:en för 7070:- nånstans

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Kollade pricerunner.

Men jag behöver verkligen hjälp här! Benq-skärmen är det den att satsa på?

Visa signatur
Permalänk

Eizo

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Eizo

Japp en Eizo är ju riktigt fin, men då handlar det om minst 4000 kr mer än vad jag hade tänkt från början.

Visa signatur
Permalänk

Jappp men du länkar till en dell för över 9000 kr.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338529

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Ja, steget från Dellen till Eizon är ju inte så stort. Om priset känns svårt att motivera kan du prova att kika på skärmarna någonstans. Båda lär vara alldeles utmärkta skärmar när det gäller att visa färger och jag tror det kommer framgå tydligt varför de är dyrare(även om jag visserligen inte kikat på Benq-skärmarna, men visst verkar det som ett ganska rimligt antagande?). Tycker du sen att det inte är värt pengarna så... tja, då ska du givetvis välja en billigare skärm.

Jag kan ju bara konstatera att jag är lite kär i min Eizo-skärm. Sen har jag kikat lite på den tidigare versionen av Dell-skärmen - dock inte jämfört den med något annat - och det framstod också som en mycket kompetent skärm.

Permalänk
Medlem

Det känns lite dyrt med en Eizo faktiskt. Man kan alltid lägga till en tusenlapp eller två och få något bättre

Ingen som testat Benq-skärmen?
Eller vet någon annan bra, som är begåvad med ett vettigt pris?

Visa signatur
Permalänk

Dellen kommer det erbjudande på om nån månad eller så, den låg på ~6.8k innan de höjde den denna gången.