Internet dampar - Msn funkar men inte att surfa!

Permalänk
Medlem

Internet dampar - Msn funkar men inte att surfa!

Kom just hem efter några veckor hos kusinerna, problemet är att internet fungerar perfekt på brosans dator (sitter på router SMC 7004 VBR) men på min funkar bara typ msn och uppdatera Panda antivirus.

Vi har Telia men ska byta till BBB, tyvär verkar inte Telia inte ha kopplat ur internet än fast vi sagt upp det för en månad sen..men tror inte det har med det å göra eftersom det fungerar på brosans dator.

Vad är det för fel egentligen? varför kan jag inte surfa nånstans? blir bara att den tänker i många minuter..

kommer inte in på routern heller, får inget svar när jag pingar den heller (det funkar oxå på brosans dator) och får inget svar när jag pingar min kusin fast jag kan chatta med honom på MSN, helt fuckat

Vad ska jag göra? har provat att starta om modemet..

(allt va utdraget medans ingen va hemma)

Tacksam för all sorts hjälp!

/Danne

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Kolla om den hittar ditt nätverkskort?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

okey, ska kolla, brb

edit: nätverkskortet hittar den, och det verkar funka prima..

edit2: stängde av modemet i 30 minuter och lät det stå i 20 min men jag får bara en jävla konstig ip adress och inget funkar såklart heller

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Du har något strul med dina dns-inställningar.

Kör en "reparera" på uppkopplingen i fråga.

Visa signatur

http://profanity.kicks-ass.net
Linux är och förblir skit, så länge som Linux-communityn uppmuntrar varandras framsteg i en kodsträng och inte i användarvänlighet.

Permalänk
Medlem

gjorde det, fick till svar att ip adressen inte kunde förnyas

hatar när det blir sådär cp, vart med om det ett par gånger förut.

nollställde routern och stängde av router och modem över natten, sen funkade det..

skumt

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

jag hade samma probem och jag formaterade om datan och då fungerade det. fast nu om jag startar typ uTorrent så slutar det fungera efter ca 10 minuter XP

Permalänk

Blockat port 80 nånstans?

Permalänk

öhm...om han blockar port 80 ut spelar det ingen roll...man använder väl högre portar för att ansluta via http...

Permalänk

Ehm...jo? Destination port blir ju fortfarande 80, även om source port är >1023. Dessutom kanske source port 80 är blockat för incoming?

Visa signatur

CCNA

Permalänk
Medlem

Hade samma problem när jag hade igång torrent när ja använde dlink 604... Det är routern som inte klarar så många connections

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W