Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Jag har tankar om att sälja min mp3 till en vän för att köpa en iPod Classic.
Den är fin och har mycket minne för ett lågt pris, den har även fått bättre batteritid (30 timmar)

Det ända jag är lite osäker på är hur det ska gå med filmer, har inte använt itunes, är det bara drag n drop från itunes till ipoden eller?
Även fast om filmen t.ex. inte går att spela upp, kommer det gå att flytta över då?

Tyvärr så måste dina filmer konverteras till MPEG4 eller H.264(rätta mig om jag har fel). För film uppvisning så är Archos och Creatives produkter betydligt bättre. Min kompis Creative spelar upp 800MB Xvid och DIVX filmer utan någon from av konvertering. Jävligt smidigt för oss med flera gigabyte pirat filmer.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Det är synd att ipodsarna är så låsta till fåtalet format. Nu är det bara att hoppas på att creative kommer med någon spelare som kan konkurrera med classic modellen. Någon som hört ngt angående det? Den nya Zen som nyss släppts måste väl snarare vara ett svar på Nanon än på Classic hoppas jag.

Permalänk
Medlem

Orkade inte vänta samt att jag behövde ny telefon Så jag åkte o köpte en w580 och avbeställde min nano. Slipper jag ha med mig 2 apparater

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Nån som vet om upplösningen är på tv-out?

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur man kan beställa den nya nano:n när man enbart vet hur den ser ut. Är det inte bättre att vänta på några tester först? Förövrigt känns det rätt motiverat att lägga på en tusenlapp för att få en iPod "Touch" med tanke på det extra innehållet man får..

Permalänk

Ska hårdköra den med alla JAYSlurar nästa vecka så får ni ljudrapport enbart. Ljudet glöms tyvärr bort.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen mp3 spelare idag, en billig telefon för några enstaka hundra och använder mig av telia refill. Den används väldigt sällan (har bara för att man måste ha det i dagens samhälle, ex aktivering av csn-kortet).

Nå väl, jag skulle nog tänkte mig en ipod touch enbart för funktionen att kunna surfa med det trådlösa nätverket b/g på vägen hem genom stan när jag sitter på bussen.

Jag tycker den är för dyr för den saken. Jag vill inte ha någon mp3 funktion lr dylikt. Ev ha funktionen att vara telefon. Borde det inte finnas för en betydligt billigare slant?

Som någon sa tidigare, varför inte bygga in skype eller liknande så det blir som en hemtelefon via det trådlösa nätverket när man är hemma (alltså kunna ringa gratis då)?

EDIT: synd att dom inte kunde lägga upp filmen i samma höga upplösning som förut som de gjorde med iPhone, för liten bandbredd? torrent finns...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Nån som vet om upplösningen är på tv-out?

För Nano och Classic är det 576p om man använder sig av komponent kabel och 576i för iTouch.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Underligt det där. iPhonen var jag inte ett dugg intresserad av men nu går jag och är sugen på en iPod touch

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Jag förstår inte hur man kan beställa den nya nano:n när man enbart vet hur den ser ut. Är det inte bättre att vänta på några tester först? Förövrigt känns det rätt motiverat att lägga på en tusenlapp för att få en iPod "Touch" med tanke på det extra innehållet man får..

Testa vad? Ljudet lär ju va som alla andra mp3 spelare. Dvs helt normalt

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Ska hårdköra den med alla JAYSlurar nästa vecka så får ni ljudrapport enbart. Ljudet glöms tyvärr bort.

Ljudet är jag väldigt intresserad av, är det bara nanon ni kommer testa eller kör ni med Classic också?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Testa vad? Ljudet lär ju va som alla andra mp3 spelare. Dvs helt normalt

Va?! Nu fick jag hålla mig för att inte skriva någon riktigt nedlåtande kommentar till dig. Men mp3 spelare låter faktiskt ganska olika, för att framföra den informationen till dig. Alla kanske inte bryr sig så mycket om hur de låter, men man får ju absolut inte påstå att de inte låter likadant för det gör det verkligen inte. Har du aldrig läst ett test av mp3 spelare där de t ex bedömer ljudet m.m.? iPod sägs ha ett ganska neutralt ljud och hyfsat ljud, men det ska finnas bättre. Det finns även i vissa spelare mer inställningsmöjligheter till ljudet och "ljudförbättringseffekter" + att de ofta ha har högre uteffekt = du kan ha högre volym sammanfattat. Spelare låter sammanfattningsvis ganska olika, så ta det lungt med att säga påståenden som inte riktigt stämmer.

Det kan även vara trevligt att se i test hur nya gränssnittet fungerar och annat intressanta saker som testas vid ett test, men jag tycker framför allt ljudet är viktigt att få veta hur det är. Men antagligen är det inga speciella överraskningar då den tråkigt nog säkert låter som de förra ipoddarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Expertive
Ljudet är jag väldigt intresserad av, är det bara nanon ni kommer testa eller kör ni med Classic också?

Va?! Nu fick jag hålla mig för att inte skriva någon riktigt nedlåtande kommentar till dig. Men mp3 spelare låter faktiskt ganska olika, för att framföra den informationen till dig. Alla kanske inte bryr sig så mycket om hur de låter, men man får ju absolut inte påstå att de inte låter likadant för det gör det verkligen inte. Har du aldrig läst ett test av mp3 spelare där de t ex bedömer ljudet m.m.? iPod sägs ha ett ganska neutralt ljud och hyfsat ljud, men det ska finnas bättre. Det finns även i vissa spelare mer inställningsmöjligheter till ljudet och "ljudförbättringseffekter" + att de ofta ha har högre uteffekt = du kan ha högre volym sammanfattat. Spelare låter sammanfattningsvis ganska olika, så ta det lungt med att säga påståenden som inte riktigt stämmer.

Det kan även vara trevligt att se i test hur nya gränssnittet fungerar och annat intressanta saker som testas vid ett test, men jag tycker framför allt ljudet är viktigt att få veta hur det är. Men antagligen är det inga speciella överraskningar då den tråkigt nog säkert låter som de förra ipoddarna.

Jag hör ingen vidare skillnad på mp3 spelare så länge man ställer in dem ordentligt samt inte använder skit mp3or. Sen det här med o spela högt? Aldrig stött på en mp3spelare som började låta skit innan man kom till de skadliga nivåeerna.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Jag har ingen mp3 spelare idag, en billig telefon för några enstaka hundra och använder mig av telia refill. Den används väldigt sällan (har bara för att man måste ha det i dagens samhälle, ex aktivering av csn-kortet).

Nå väl, jag skulle nog tänkte mig en ipod touch enbart för funktionen att kunna surfa med det trådlösa nätverket b/g på vägen hem genom stan när jag sitter på bussen.

Jag tycker den är för dyr för den saken. Jag vill inte ha någon mp3 funktion lr dylikt. Ev ha funktionen att vara telefon. Borde det inte finnas för en betydligt billigare slant?

Som någon sa tidigare, varför inte bygga in skype eller liknande så det blir som en hemtelefon via det trådlösa nätverket när man är hemma (alltså kunna ringa gratis då)?

EDIT: synd att dom inte kunde lägga upp filmen i samma höga upplösning som förut som de gjorde med iPhone, för liten bandbredd? torrent finns...

Hehe, om det vore så bra att vi hade trådlöst nätverk på bussen...

Permalänk
Medlem

Nu blev man sjukt taggad på en Ipod classic 80gb och 249$ är tydligen 1741kr. På Amerikanska Apple.com så står det "Free shipping" gäller det även om man beställer från Sverige? Om inte hur mycket kommer jag behöva betala i frakt, tull m.m? Är det kanske smartare att bara köpa en i Sverige för 2395kr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taufig
Nu blev man sjukt taggad på en Ipod classic 80gb och 249$ är tydligen 1741kr. På Amerikanska Apple.com så står det "Free shipping" gäller det även om man beställer från Sverige? Om inte hur mycket kommer jag behöva betala i frakt, tull m.m? Är det kanske smartare att bara köpa en i Sverige för 2395kr?

de kommer inte skicka till sverige nej, eftersom det finns en svensk applestore så vill de att du handlar här. o även om du handlade från usa, så skulle det med frakt, tull o svensk moms bli ganska precis va den kostar här i sverige, om den inte till o med blir dyrare att importera, såvida man inte kommer runt tullen o momsen, men det gör man oftast genom att skriva ner värdet, o det gör inte ett så stort företag som apple.

vet inte va tullsatsen ä på elektronik, men äre som på cykeldelar, 4% (tror dock det ä mer),o momsen är 25%. så blire ju 249x1,04x1,25= 323 dollar = ca 2200 kr. men som sagt, tror tullen ä högre på elektronik + att de som sagt inte skeppar hit. så du får beställa här i sverige

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

är ingen tull på elektronik bara svensk moms

Permalänk

Mums!!!! Som pokemon kort, man vill samla hela gänget.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk

Befinner mig just nu i San Francisco sedan en tid tillbaka och efter en kopp blaskigt kaffe vid en bänk på Union Square så gick jag in på Apple store vid Market Street och klämde på den nya iPoden. Hade redan bekantat mig med iPhone och dess funktioner förra veckan och blev väldigt imponerad, kan genast säga att de flesta mobiltillverkare har missat hela poängen med en mobiltelefon.

Själva iPhone är riktigt bra, kameran ger riktigt bra bilder för den STORA skärmen och alla funktioner och hur de används kommer rent spontant ur hur jag skulle vilja styra telefonen. Allt är så enkelt och lätt att förstå, ungefär som när Wii lanserades, ingen hade nånsin rört en sådan maskin men jag kunde genast förstå hur den kontrollerades. Precis så upplever jag iPhone, den är helt enkelt så bra ur ett funktionellt perspektiv att du kan slänga in alla möjliga funktioner i en seg SonyEricson och den kommer fortfarande att ligga ljusår efter.

Åter till den nya iPoden: Jag upplever den på precis samma sätt som iPhone men utan möjligheten att skicka SMS och ringa, allt är så enkelt och naturligt att använda så man undrar hur fan man kunde ha sin gamla telefon eller iPod och vara nöjd med den.

Jag kommer dock inte att köpa denna iPod då jag har planerat att införskaffa iPhone då den kommer till Sverige. Anledningen är enkel, iPhone har redan allt jag behöver och den är, enligt min uppfattning, långt före alla andra tillverkare då det gäller design och användarvänlighet.

Nya iPod Touch ++++
iPhone +++++

Visa signatur

"Chuck Norris doesn't read books. He stares them down until he gets the information he wants."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Testa vad? Ljudet lär ju va som alla andra mp3 spelare. Dvs helt normalt

Om du enbart köper produkter baserat på utseende så kanske en bild räcker..

Ljudet är en av de viktigaste saker man kan testa samt video-funktionen som är själva grejen med den nya nano:n. Exempelvis om den spelar video i 15 fps och med dålig upplösning är den nya funktionen i iPod Nano helt meningslös..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Om du enbart köper produkter baserat på utseende så kanske en bild räcker..

Ljudet är en av de viktigaste saker man kan testa samt video-funktionen som är själva grejen med den nya nano:n. Exempelvis om den spelar video i 15 fps och med dålig upplösning är den nya funktionen i iPod Nano helt meningslös..

Men vem kollar på video i mobilen? För liten skärm. Vill jag ha nått smidigt att kolla på video i köper jag en av de där 6-8" datorerna.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Om man köper film till sin iPod, kan man köpa med text?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Men vem kollar på video i mobilen? För liten skärm. Vill jag ha nått smidigt att kolla på video i köper jag en av de där 6-8" datorerna.

Alla som köper den nya iPod nano:n istället för den gamla?

Permalänk
Medlem

Den nya har ju inte bara bättre skärm.....

Den har mer minne för billigare peng också samt visar foton. Visst långfilmer är ju inte att rekomendera men sen är det ju mer en liten extrafunktion också och den duger nog gott till lite enklare små podcasts och liknande..

Permalänk
Medlem

ska se om jag kan klämma på den i macoteket på onsdag ^^
Verkar vara mycket fin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
ska se om jag kan klämma på den i macoteket på onsdag ^^
Verkar vara mycket fin

du menar nanon va?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Classic, hoppas den bara har hunnit komma in i lager :S
Har macoteket studentrabatt? annars kommer ja att handla från dustin ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenclick Hade redan bekantat mig med iPhone och dess funktioner förra veckan och blev väldigt imponerad, kan genast säga att de flesta mobiltillverkare har missat hela poängen med en mobiltelefon.

Själva iPhone är riktigt bra, kameran ger riktigt bra bilder för den STORA skärmen och alla funktioner och hur de används kommer rent spontant ur hur jag skulle vilja styra telefonen. Allt är så enkelt och lätt att förstå, ungefär som när Wii lanserades, ingen hade nånsin rört en sådan maskin men jag kunde genast förstå hur den kontrollerades. Precis så upplever jag iPhone, den är helt enkelt så bra ur ett funktionellt perspektiv att du kan slänga in alla möjliga funktioner i en seg SonyEricson och den kommer fortfarande att ligga ljusår efter. [/B]

Jag provade Iphone den var lite bättre än jag trodde. Men kameran imponerade inte mig iaf, foton såg ofocuserde på skärmen och färgerna lite platta.

Känns lite överhypat till vad den presterar...

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Har nu beställt en iPod Touch från dustinhome med studentrabatt. Fraktfritt och 191,27kr billigare (runt 5% billigare). Totalt 3603.73kr

Permalänk
Inaktiv

Blubbb vad säljer du den för?

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Har nu beställt en iPod Touch från dustinhome med studentrabatt. Fraktfritt och 191,27kr billigare (runt 5% billigare). Totalt 3603.73kr

Så dustin kör studentrabbat på iPods, trots att Apple inte gör det?

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups