Permalänk
Medlem

iPod Touch

Som många redan vet har Apple äntligen släppt den nya generationens iPod samt en del uppgraderingar av de gamla versionerna, och prylgalen som jag är så avgudar jag den nya iPoden och har redan bestämt mig för att sälja min gamla (?) iPod Video 30GB och köpa denna nya pärla kallad iPod Touch. Jag tänkte därför starta en officiell tråd speciellt för "iTouchen" så att alla som äger eller kommer att äga den, kan diskutera här!

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

Den är så sjukt fin!
undrar om den stödjer A2DP?
ryktas ju om att den ska ha blåtand.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Den är så sjukt fin!
undrar om den stödjer A2DP?
ryktas ju om att den ska ha blåtand.

Saknar blåtand. Gizmodo länkade till en sida som visar att den saknar ett blåtandschip.

Visa signatur

Dator 1: Antec Mini P180 Intel Core2Duo E8300 4GB RAM Gigabyte S-Series Seagate 750 GB 2 X 500 Seagate 500 GB 8800GT
Dator 2:Antec 1200 Intel Core2Duo E660 Kingston 4GB Ram Gigabyte P35 DS3 Seagate 250 GB Western Digital 300 GB Raptor, 8600 GT
Mobila prylar: Acer Aspire One, HP IPAQ 910, HP IPAQ 614, HTC XV7500, Microsoft Zune 80 GB

Permalänk
Inaktiv

micaels är du säker? Så som jag fatta de hade den bluetooth chipen inbyggt i ett annat chip (wifi?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
micaels är du säker? Så som jag fatta de hade den bluetooth chipen inbyggt i ett annat chip (wifi?)

Apple hade med all säkerhet slängt med det i deras reklamkampanj. Bilderna är väl antagligen ifrån en iPhone med alternativ mjukvara, därav BT loggorna. Inga recensioner har heller kommenterat något om BT.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Vi som ska köpa får nog vänta till den 28:e September, det är tydligen då dem levereras till butikerna.

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

Det finns flera skillnader mellan touch och iphone. Detta är saxat från idg:

Citat:

1. Den version av Safari som medföljer iPod Touch identifierar sig något annorlunda jämfört med den version som finns i iPhone. Det innebär att webbsidor som optimerats för iPhone inte automatiskt dyker upp i iPod Touch. För att detta ska ske behöver hemsidesmakarna ändra lite i koden.

2. Skärmen som används i iPod Touch skiljer sig en del från den i iPhone. Ljusstyrkan är aningen högre och kontrasten lägre.

3. Det finns faktiskt en inbyggd högtalare i iPod Touch, men den används enbart för varningsljud och klickljud.

4. Man kan enbart köpa musik från iTunes Wi-Fi Store, inte film eller musikvideor.

5. De tredjepartsprogram som tagits fram för iPhone går i dagsläget inte att lägga in i iPod Touch. Anledningen är att det sitter en annan firmware i iPod Touch än i iPhone. (Antagligen kommer hackarna att lösa detta problem inom kort).

6. Den som vill kan använda flera tangentbord samtidigt i iPod Touch. (Denna funktion tros komma även till iPhone i och med nästa uppdatering av mjukvaran).

7. Slutligen har det nu bekräftats att iPod Touch saknar Bluetooth.

Permalänk

Fan, börjar bli lite småsugen på den där iallafall...

Permalänk
Avstängd

skulle aldrig slänga ut så mycket pengar på enbart en MP3 (jovisst, plus lite extra nya funktioner).

hellre 2 val

antigen (om man måste ha Apple) köpa IPhone (så man får allt i ett)

eller köpa t ex SE w960 (så man också får allt i ett)

känns lite onödigt att slänga ut så mycket pengar när man kan få en med samma MP3 & Design, fast med mobil, kamera, osv, osv......

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem

Recension på ipod touch
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,2179701,00.asp

Högsta betyg och "editors choice"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
skulle aldrig slänga ut så mycket pengar på enbart en MP3 (jovisst, plus lite extra nya funktioner).

hellre 2 val

antigen (om man måste ha Apple) köpa IPhone (så man får allt i ett)

eller köpa t ex SE w960 (så man också får allt i ett)

känns lite onödigt att slänga ut så mycket pengar när man kan få en med samma MP3 & Design, fast med mobil, kamera, osv, osv......

Skillnaden är att Walkman-programvaran suger jämfört med den version av iTunes som finns i Touch. Detta baserar jag på av användningen av Walkman 2.0 så det kanske inte stämmer helt med 3.0.

Permalänk
Inaktiv

Då skaffar man en 8gb iphone istälelt, 2600kr från usa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Då skaffar man en 8gb iphone istälelt, 2600kr från usa

Med abonnemang då? :] Och har du räknat på frakt, tull och skatt?

Permalänk
Inaktiv

nalle noope, du låser upp den helt gratis.

Sen kankse du har sån tur som ja som känner en kompis som åker till usa nästa vecka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Då skaffar man en 8gb iphone istälelt, 2600kr från usa

Hur får du hit den då?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Inaktiv

tlx06 de skrev jag en post upp, en polare som ska dit om en vecka!

Permalänk

Nu har ilounge.com testat touchen, http://www.ilounge.com/index.php/ipod/review/apple-ipod-touch...

Slutsats:

"That said, we cannot in good conscience generally recommend the iPod touch to all of our readers. The essential elements of the “true video iPod” we and others have been waiting for are obvious—an iPhone-matching screen with iPod classic-matching capacity and battery life—but between its so-so screen, limited storage and below-nano battery life, iPod touch doesn’t equal or surpass the best portable products Apple has released this year. If you need similar storage space and don’t need a big video screen, get an iPod nano. If audio quality and capacity are important to you, buy an iPod classic. And if you’re a video fan, consider an iPhone if it’s available in your country, or save your money. Wait until Apple (or someone else) gets the “true video iPod” formula right. We sincerely hope that it will be sooner rather than later."

Glad att jag motstod habegäret och köpte en nano istället...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
tlx06 de skrev jag en post upp, en polare som ska dit om en vecka!

Ah, så går det när man öppnar typ 20 trådar och sen går och käkar.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

http://arstechnica.com/reviews/hardware/The-iPod-meets-the-iP...

8/10

Mycket kritik från iLounges sida kändes lite konstig omni frågar mig!

"Oj, inte aluminium på framsidan, då får den sämre betyg!"
"Aj, rykterna om en 160gb Touch stämde inte, då får den sämre betyg!"

Så länge man får tag i en enhet utan defekt skärm så kan man ju vara nöjd! För mig är det det absolut största orosfrågan innan jag vågar köpa!

Permalänk

Helvete, såg den nya Nanon på Humac igår, den såg betydligt trevligare ut i verkligheten... Jag får köpa båda två helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
http://arstechnica.com/reviews/hardware/The-iPod-meets-the-iP...

8/10

Mycket kritik från iLounges sida kändes lite konstig omni frågar mig!

"Oj, inte aluminium på framsidan, då får den sämre betyg!"
"Aj, rykterna om en 160gb Touch stämde inte, då får den sämre betyg!"

Så länge man får tag i en enhet utan defekt skärm så kan man ju vara nöjd! För mig är det det absolut största orosfrågan innan jag vågar köpa!

Det största problemet som iLounge hade vart ju att Touch är en nervattnad version utav iPhone. Apple har tagit bort många trevliga funktioner bara för att få folk att köpa en iPhone istället för en ny iPod och det är retsamt. Varför ta bort möjligheten att kolla mail när man har W-lan, likså ta bort möjligheten att redigera möten etc på kalendern. Det är som att maskinen vill vara så mycket mer än en MP3/MP4 spelare, men ändå inte.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

det ä svårt det där, när man vill släppa en produkt, men inte konkurrera med en annan produkt i sitt sortiment

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Grejen är att ingen annan ipod av de nya slagen (eller iphone för den delen) har minne mellan 8GB och 80GB. Nano med 8GB är enligt mig lite för lite, även om formatet på nano är riktigt bra. 80GB är enligt mig overkill, speciellt när den inte är så attraktiv. Jag ser då en 16GB touch som det ultimata i dagsläget (32GB hade varit bättre) då 16GB är lagom (för mig).

Permalänk
Medlem

har beställt min utav en släkting som är i staterna just nu så hoppas hon hittar en och får med sig den hem tills på måndag 16 gb för 2700 och så jävla läcker är helt klart värt det.

Permalänk
Medlem

priserna på apple store usa ä väll ändå utan nå moms, då varje stat har olika moms sats, så det lär slås på i butik, men lär fortfarande bli under 3000 kr, då de i usa inte har det höga skattetryck som vi har här i vårat land

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
priserna på apple store usa ä väll ändå utan nå moms, då varje stat har olika moms sats, så det lär slås på i butik, men lär fortfarande bli under 3000 kr, då de i usa inte har det höga skattetryck som vi har här i vårat land

Ok, någon som har en aning om vad den kostar i ny, har ju kollat runt lite på ilounge och grejer där säger ju folk att dom köpt ipodsen för 399 $?

Permalänk
Medlem

$399 utan moms. Momsen beror på vilken stat som den säljs. Exempelvis har New York 6% moms medan Kalifornien är det 8.5% moms.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
$399 utan moms. Momsen beror på vilken stat som den säljs. Exempelvis har New York 6% moms medan Kalifornien är det 8.5% moms.

Ok det vart ju inte så farligt alltså.

Permalänk

Jag var grymt sugen på att köpa iTouch för några veckor sedan men har ändrat mig. Har läst att den den har sämre skärm än iPhone(vissa enheter) och att brus ljud hörs om man använder bra hörlurar. Att det inte går att använda den som flyttbarhårddisk gör inte saken bättre. Jag har även läst att överförings hastigheten är förvånansvärt låg, betydligt sämre än Nano och Classic

Dessutom gillar jag inte att Apple har kompromissat batteritid för tunnhet. Inte nog med det så har den inte "notes"(anteckningar) vilket är en funktion jag använder en hel del. Det hela känns som om Apple har begränsat iTouch och iPhone som kunde idags läget varit fantastiska PDA/musik spelare.

Sen är 16GB minimum för mig och den ligger på strax under 4000kr vilket är för mycket att punga ut för en pryl som inte är fulländad. Därför ska jag köpa mig en 80GB classic och tjacka en uppdaterad iTouch generation 2 med 32GB nästa år.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Jag var grymt sugen på att köpa iTouch för några veckor sedan men har ändrat mig. Har läst att den den har sämre skärm än iPhone(vissa enheter) och att brus ljud hörs om man använder bra hörlurar. Att det inte går att använda den som flyttbarhårddisk gör inte saken bättre. Jag har även läst att överförings hastigheten är förvånansvärt låg, betydligt sämre än Nano och Classic

Dessutom gillar jag inte att Apple har kompromissat batteritid för tunnhet. Inte nog med det så har den inte "notes"(anteckningar) vilket är en funktion jag använder en hel del. Det hela känns som om Apple har begränsat iTouch och iPhone som kunde idags läget varit fantastiska PDA/musik spelare.

Sen är 16GB minimum för mig och den ligger på strax under 4000kr vilket är för mycket att punga ut för en pryl som inte är fulländad. Därför ska jag köpa mig en 80GB classic och tjacka en uppdaterad iTouch generation 2 med 32GB nästa år.

hehe, sån tur att man inte måste köpa den då :D:D att man inte är tvingad så att säga

dyker den inte upp som flyttbar disk, så som alla andra ipodar? vart hittar du info om att den inte gör det?

antekningar hade väll varit trevligt, men äre pda eller mp3/video spelare?

itouch föresten, vilken är det? ipod touch menar du va? hehe, sorry kunde inte låta bli :D:D

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive