Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Suns nya virtualiserade lagringslösning

Permalänk
Melding Plague

Suns nya virtualiserade lagringslösning

Tillverkaren Sun har idag lanserat den virtualiserade lagringslösningen Storagetek 9985V Enterprise Storage System som är tänkt för stora företag som behöver virtualiserad lagring med stor kapacitet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Något fet ?!(:

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Avstängd

Helt underbart att läsa nyheter där skribenten inte har den blekaste aning om vad det är han skriver om.

Go Herman go!

Permalänk

Vad innebär "virtualiserad lagring"?

Permalänk

Nice! Då kan jag ju riva ut min gaderob nu så jag kan köpa den.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Vad innebär "virtualiserad lagring"?

Väldigt väldigt förenklat så innebär det att du som användare får dig tilldelat en "disk" från denna burk som uppfyller vissa krav som den som konfigurerat lagringen ställt upp. Du vet exempelvis inte exakt vilka fysiska diskar du använder och det kan dessutom variera över tiden. Ofta har man olika kvaliteter på de fysiska diskarna i racket, exempelvis satadiskar för långtidslagring, snabba 15k till saker som är kritiska och kanske billigare 10k till det mer vardagliga. När du som administratör definierar en disk så anger du bara storlek och vilka egenskaper den ska ha och sen fixar lagringen resten.

Som sagt, väldigt förenklat.

Permalänk

Den förklaring duger alldelles utmärkt för mig

Permalänk
Avstängd