Permalänk

Roadtripp me polarna..

Ska dra på roadtripp me några polare men vi vet inte riktigt va vi ska ha för mål vi kommer ha en relativt kort roadtripp över en helg bra men någonstans borde man ju hinna.

Vi bor själva i norra sverige å satsar på att köra söderut men har ni nå förslag på nå mål vi kan ha på resan? Eller har ni några andra tips?

Permalänk
Medlem

Över en helg? Och ni bor i norra Sverige?

Tänk på att köra Sthlm - Malmö är ca 72 mil och de tar mellan 7-8h att köra laglig fart.

Ner till stockholm kommer ni nog. Men mkt hinner ni inte över en helg..

Permalänk

ja vi har ju insett att vi kommer spendera mest tid efter vägen. nä vi kommer inte hinna mycke det vet vi redan:P

Permalänk
Medlem

Vad vill ni göra då? Kolla på landmärken? Fina statyer? Museum? Eller vill ni kolla in butiker, åka på nattklubbar?

Beskriv er själva vad ni gör på fritiden och hur gamla ni är så är det lättare att komma med tips.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Nå tror alla åker me för att supa å ha kul bara. Inte direkt en familjeresa om man säger så

Permalänk
Medlem

Alltså.. en utav er måste ju vara nykter för att kunna köra hem igen, med tanke på att ni bara ska åka över en helg.

Flyg/tåg?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Tåg är nog bättre om ni ska resa över en helg. Det går snabbare, ni kan inte tappa bort er, ni kan göra saker på tåget (dricka gissar jag ) och ingen behöver vara nykter hela resan. Dessutom är tåg ett skönt sätt att resa på

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Bil annars känns de fegt:P ja vi har flera chafförer så de kommer nog gå fint att någon är nykter å kan köra

Permalänk
Medlem

Jag hade nästan sagt att undvika storstäderna.. försök hitta nåt riktigt snyggt ställe med fin utsikt och dra dit och sup. Tälta och sånt över natten, ta med er några flickor.

Eller just ja, det är nog väldigt kallt i Sverige nu.

Hmm, isf kanske det vore kul att dra ner till Stockholm och dra till nån krog och bara supa sönder sig och sova på nåt vandrarhem?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag hade nästan sagt att undvika storstäderna.. försök hitta nåt riktigt snyggt ställe med fin utsikt och dra dit och sup. Tälta och sånt över natten, ta med er några flickor.

Eller just ja, det är nog väldigt kallt i Sverige nu.

Hmm, isf kanske det vore kul att dra ner till Stockholm och dra till nån krog och bara supa sönder sig och sova på nåt vandrarhem?

Jo kallt äre men va fan det ska inte stoppa oss;) Jo man skulle hitta någont fint ställe att supa på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_dreamer
Jo kallt äre men va fan det ska inte stoppa oss;) Jo man skulle hitta någont fint ställe att supa på

Nä precis! Det är rätt attityd. Är det kallt så är det ju liksom bara att mysa med alla i tältet.

Det kan vara riktigt mysigt att hitta nåt fint ställe att supa på. Högt uppe i naturen. Solnedgången och musiken från bilen igång.. aah. Jag blir sugen själv.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Finns det någon med erfarenhet av en sådan tripp? och som har lust att berätta hur de genomförde allt å hur lyckat de blev...?

Permalänk
Medlem

Förra året så drog jag och två polare på en roadtrip över en vecka i en hyrbil. Vart bland det roligaste jag har vart med om. Det enda som vart planerat var att vi skulle dra till Danmark en snabbis och fixa bärs och sedan bara åka runt. Vart på ute i Öland, Malmö, Helsingborg och gud vet vad. Det hela hängde väl på att ingenting vart planerat, utan man körde helt spontant. När vi blev badsugna drog vi till Öland, campade utanför en Golfkrog och satt med en gitarr, 50 grillkorvar och en massa bärs, bara sjöng, käkade och söp. Åkte till Jönköping och sov på vandarhem, tjötade med ett gammalt norskt par om livet gåtor, såg streetrace och gud vet vad.

Kan ju säga att det är bara att skita i det dock då vädret är långtifrån optimalt och att tiden är på tok för kort. Ta ledigt ifrån skolan, jobbet några dagar och dra iväg då. Att stressa under tiden man skall softa är inget större lycka.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Jag å några kompisar hade tänkt å göra en roadtripp till murmansk för vi tänkte som såhär, om man kör söderut vars kommer man då? jo till stockholm å allt det där, kanske inte så värst upphetsande, inget fel på stockholm eller så men om man kör norrut så kommer man till finland å vidare så kommer ryssland men då vart det som lite jobbigt med pappersarbete å allt det där andra så vi har skjutit upp det på obegränsad tid

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Åk till någon håla längre ner i sverige och röjj loss

Permalänk

Raggarträffen i pajala

Visa signatur
Permalänk

Äh, åk inte till sthlm - hur kul känns det? Bra mycket ballare att säga att man åkte till... ehh... någon liten stad som man knappt hört talas om och som ingen vet var den ligger. Kolla bara så att det finns ett stadshotell och en nattöppen krog som alla går till.

Själv har man hunnit med en del trippar genom åren. Som längst kom vi till Rimini i Italien - grym resa men då var vi ute i 2 veckor. Har också åkt en del i södra Sverige, bäst vad nog när vi planerade veckan utifrån en väderkarta (ni vet en sådan där man hittar längst bak i tidningen) och följde solen över landet. All navigering skedde även med denna 10cm sverigebild som alltså inte har några vägar eller städer utmarkerade. Man fick se en massa små samhällen och skogsvägar som var riktigt fina.

Ha så kul!
/FFW som drar till Glasgow med grabbarna över helgen (med flyg visserligen)

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Musikälskare

Meningen med road trip är att man inte ska ha nån mål...

Allt ska skita sig och man ska bara vara på ett ställe max 1 dag

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Meningen med road trip är att man inte ska ha nån mål...

Allt ska skita sig och man ska bara vara på ett ställe max 1 dag

Jasså så nu finns de regler för en roadtripp också:P

Permalänk
Musikälskare

hahaha så klart inte, men vill man få ut det mesta

På min förra roadtrip sov vi på en strand för vi hade ingen stans att ta vägen...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
hahaha så klart inte, men vill man få ut det mesta

På min förra roadtrip sov vi på en strand för vi hade ingen stans att ta vägen...

Haha, jag har också sovit på en strand, på Öland. Vi hade glömt tältpinnarna och jag hade ingen luftmadrass så jag fick sova på tältduken. Inga problem med kyla men det blev för obekvämt så jag vecklade ihop mig i baksätet på bilen istället den natten.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

åkt till gnarp och röjjloss

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb