Problem med program i Vista efter en tids användande

Permalänk
Medlem

Problem med program i Vista efter en tids användande

Hej!
Jag köpte en ny dator för nån dryg månad sen (sign) och den har fungerat felfritt fram tills jag skulle starta den idag. Jag kör förövrigt Vista home premium 64 bit. Den bootar som vanligt men när jag kommer in i windows och den börjar starta program som MSN, steam etc som jag har på autostart så kommer det upp rutor om att de inte fungerar som de ska och måste avslutas, jag kan inte heller komma in på någon internetsida i varken IE7 eller firefox men webradion som jag har som gadjet fungerar:S, jag kan inte starta en del program såsom wow för då får jag felmeddelande när jag försöker logga in men Bioshock fungerar fortfarande klockrent.

Blev skapligt överraskad av det här när jag såg det eftersom datorn fungerade hur bra som helst igår och den stängde av sig som vanligt. Har gjort diskkontroller på alla diskar utan några fel. Antivirusprogrammet (NOD32) fungerar också som det ska verkar det som och när jag felsöker nätverket så finns det inga problem enligt vista.

Tacksam för alla svar och all hjälp jag kan få, ska prova att installera om windows snart om ni inte har andra förslag på lösningar, för det borde väl vara mjukvarubaserat problem lr? Datorn är inte överklockad just nu heller.

/Martin Johansson

Visa signatur

WS: i7 920@3,8Ghz HT on | Corsair H50 | Gigabyte X58A UD7 | 6Gb Corsair dominator 1600MHz | VTX3D 5850 | Intel X25 G2 80Gb | WD green 1Tb | HX750 | Define R2 Black ||
Laptop: Acer TimelineX 3820TG