The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
du ska kasta eld, is, damage magicka och fortify magicka i denna ordningen på pelar grejen.

Mjo, eller ..

Du/man/ har (iaf brukar jag ha det) Eld & is - spells när man kommer till pelaren.
I kistan brevid magen i det lilla rummet före pelarrummet finns det scrolls,
de du behöver (ifall du nu har eld & is själv) är "Sever magicka" & "Elevate magicka".

Ordningen blir då Fire, Ice, Sever, Elevate. (Save)

Mvh

Permalänk

Tack för alla svar, men när jag utför förtrollningarna så dör jag bara av blixten även fast jag har tagit alla welkynd stone som finns i grottan, men man kan ju bara äta en welkynd stone när magickan inte är full och effekten varar ju bara i en sekund, Vad ska jag göra? Även om jag äter welkynd stone så dör jag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Errkan_18
Tack för alla svar, men när jag utför förtrollningarna så dör jag bara av blixten även fast jag har tagit alla welkynd stone som finns i grottan, men man kan ju bara äta en welkynd stone när magickan inte är full och effekten varar ju bara i en sekund, Vad ska jag göra? Även om jag äter welkynd stone så dör jag!

Om det blixtrar, kastar du spells i fel ordning.
När du gör rätt, öppnar sig pelaren lugnt & fint, du behöver inga welkynd stones till detta.

Mvh

Permalänk
Avstängd

Tänkte lira lite Oblivion nu när jag fått en bra dator igen. Vad installerar ni för att höja spelupplevelsen till max? Expansionerna på väg men jag tänkte i moddväg

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Avstängd

hur är era laddnings tider i oblivion?

jag har installerat oblivion på en raid 0 det tar ca 3-4 sec för ladda en save och 3 sec för ladda tex en grotta etc. och när jag är ute och spatserar i skogen när nytt område ska laddas så är det mer som ett lagg! hur är det för er som kör på en vanlig disk?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Tänkte lira lite Oblivion nu när jag fått en bra dator igen. Vad installerar ni för att höja spelupplevelsen till max? Expansionerna på väg men jag tänkte i moddväg

OOO- obscures oblivion overhaul. Mycket gott. Ändrar tex scaling-systemet så det känns värt att levla i detta spelet.

Visa signatur

| e6850 @ 3600mhz | Sparkle 8800GTS 640mb | Gigabyte p35 DS4 | Corsair 520w | Corsair 6400 CL5 (2gb) | Antec 900 | Philips 200WP7ES |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Tänkte lira lite Oblivion nu när jag fått en bra dator igen. Vad installerar ni för att höja spelupplevelsen till max? Expansionerna på väg men jag tänkte i moddväg

Mitt svar hittar du på sidan 285 i den här tråden.

Mvh

Permalänk

MINI MAIN QUEST __SPOILER VARNING__

jag har nu kommit till den punkt i main questen där jag skall skänka en deardric artifact o.O jag har skaffat mig star of azure och nu kan jag välja om jag vill ge bort den eller inte, har jag fattat rätt så kommer den bli förstörd när vi ska försöka öppna en port. jag vill ju självklart inte förstöra den då jag tycker den är ganska bra, måste jag försöra den för att komma vidare? kan jag ge bort nått annat istället?

mvh

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Jag tror att du kan ge bort vilken du vill av de grejer du fått från Deadric Quests. Har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Ja, vilket som helst av Deadric quest foremalen duger.

Jag gav bort den der Goldbrand eller vad den nu hette, ett visserligen bra sverd, men eftersom det finns mangder med vapen i samma klass sa tyckte jag inte att det var nagon storre forlust.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

okidoki, tackar för svaren, kom dock på en till fråga !

säg att jag skaffar goldbrand vid lvl 15 som är dess minimum lvl kommer den fortfarande vara bra vid lvl 40 +? om inte så är det ju mycket bättre att vänta med att göra vissa deadric quests tills man är hög lvl?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
okidoki, tackar för svaren, kom dock på en till fråga !

säg att jag skaffar goldbrand vid lvl 15 som är dess minimum lvl kommer den fortfarande vara bra vid lvl 40 +? om inte så är det ju mycket bättre att vänta med att göra vissa deadric quests tills man är hög lvl?

Ge bort något "skräp", istället då, det finns ju 15 prylar att välja mellan?

De sämsta belöningarna från daerdric-quests:en är enligt mig:

Wabbajack - Shrine of Sheogorath, kräver lvl2, lesser soulgem, lettuce & yarn.
(NNW från waters edge, norr om Leyawiin)
Volendrung - Shrine of Malacath, kräver lvl10, trollfat.
(NW från Anvil/Brina cross inn)
Sanguine Rose, Shrine of Sanguine, kräver lvl8, cyrodillic brandy.
(WNW om Skingrad)
Skull of Corruption, Shrine of Vaermina, kräver lvl5, black soulgem.
(SSW från Black waterside stables, Cheydinhal)

Allra sämst är IMO "Masque of Clavicus Vile",
men det förutsätter ju att man kan tänka sig att släppa svärdet Umbra..
Shrinet (Clavicus Vile) finns iaf väster om IC, Weye, Fanascecul osv.

Grejor man INTE släpper till Martin är "Skeleton key", "Azuras Star" (om man kör med umbrasvärdet),
"Ring of Kajiiti", "Ring of Namira", "Goldbrand", "Spellbreaker".

Själv gillar jag inte enchantade vapen alls,
så jag behåller aldrig Umbra/Goldbrand, eller Azuras Star, men smaken är som baken.
Ang. din level vid questet:
Svärdet levlar inte, men eftersom dina bladeskills och styrka ökar,
kommer svärdet att vara bra oavsett vad du har för level..

Mvh

Permalänk

tack för hjälpen

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Vassego.

Lite dans kanske?

Mvh

Permalänk

haha, ser inte riktigt ut som riktiga oblivion, a modd i bet!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
haha, ser inte riktigt ut som riktiga oblivion, a modd i bet!

Mjo, har väl typ 35-40 aktiva moddar ATM,
de som syns mest på shot:en ovan är väl "Growlfs hot clothes" (kroppen), "Its a wig" (håret),
"Ren´s beautypack" (rasen) och "Actors in madness"(dansen)..

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
okidoki, tackar för svaren, kom dock på en till fråga !

säg att jag skaffar goldbrand vid lvl 15 som är dess minimum lvl kommer den fortfarande vara bra vid lvl 40 +? om inte så är det ju mycket bättre att vänta med att göra vissa deadric quests tills man är hög lvl?

Ska finnas en mod som gör att sakerna lvlar med en...du får leta

Permalänk

hittade den hur kan jag se om den funkar eller ej?! jag zippa bara upp den i data mappen? sen märker man ju inge mer... hmm

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Inaktiv

Du får ju aktivera den också.

Permalänk

aktivera?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Inaktiv

Kommer inte ihåg vad det står, men det kommer ju upp en meny där det står play och under tror jag det står data files eller liknande. Gå in där och klicka i dom moddar du ska ha.

Permalänk

Nån som vet var man hittar "Shadowbanish Wine" ?
Är till nån sidequest.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ickamicka
Nån som vet var man hittar "Shadowbanish Wine" ?
Är till nån sidequest.

Om jag minns rätt så är Shadowbanishvinet utspritt lite här och var i världen på lite finurliga platser, visst är det så att du ska ha 8 stycken flaskor?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ickamicka
Nån som vet var man hittar "Shadowbanish Wine" ?
Är till nån sidequest.

Du hittar dom i Gamla imperial fort över hela världen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Om jag minns rätt så är Shadowbanishvinet utspritt lite här och var i världen på lite finurliga platser, visst är det så att du ska ha 8 stycken flaskor?

Nåt sånt ja, hon säger att de finns i ruiner tror jag. Eller nåt sånt, men jag har fortfarande inte hittat nån. Fast iofs världen är STOR!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ickamicka
Nån som vet var man hittar "Shadowbanish Wine" ?
Är till nån sidequest.

1.) Vault of Frostcrag Spire
2.) Fort Grief
3.) Fort Irony
4.) Fort Carmala
5.) Fort Vlastarus
6.) Fort Dirich
7.) Fort Aurus
8.) Fort Scinia
9.) Fort Magia

Permalänk
Avstängd

Oblivion är ett bra spel med härliga miljöer. Synd bara att de byggt spelet kring teleportörfunktionen. Använder man den missar man ju helt hur världen är sammankopplad. Men eftersom de valt och haft med den har de byggt in alldeles för stora avstånd i de olika uppdragen vilket i realiteten tvingar dig att använda teleportören.

Mindre avstånd i uppdragen och sumpad teleportör hade gjort spelet bättre tror jag. Har Elder Scroll 3 samma funktion eller är det ett nytt påhitt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Oblivion är ett bra spel med härliga miljöer. Synd bara att de byggt spelet kring teleportörfunktionen. Använder man den missar man ju helt hur världen är sammankopplad. Men eftersom de valt och haft med den har de byggt in alldeles för stora avstånd i de olika uppdragen vilket i realiteten tvingar dig att använda teleportören.

Mindre avstånd i uppdragen och sumpad teleportör hade gjort spelet bättre tror jag. Har Elder Scroll 3 samma funktion eller är det ett nytt påhitt?

Jag tror Daggerfall (Elderscrolls 2) hade fasttravel om jag minns rätt, men Morrowind (som är Elderscrolls 3 som du säger) hade transporter från större städer och hamnar, så kallade Silt Striders (se bilden nedan) och båtar.

Sedan kunder man även koka ihop drycker som gjorde att man kunde levitera och samtidigt förflytta sig snabbare, vilket blir lite av en fasttravel om man lyckas hålla kurs.
Jäkligt mycket bättre system i Morrowind än Oblivion, Oblivion är mer lättsmält och för den late, tyvärr. Samtidigt är det svårt att gå tillbaka nu när man vet hur vackert Oblivion är. Någon borde bygga Morrowind i TES4-motorn!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd

Och jag som tycker Oblivion är för litet Det tar inte många minuter att ta sig från norr till söder eller öst till väst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Och jag som tycker Oblivion är för litet Det tar inte många minuter att ta sig från norr till söder eller öst till väst

Blir så efter att man spelat ett tag. I början tyckte jag att det var oändligt stort, jag trodde att jag aldrig skulle tröttna på det. Men det gorde jag till slut ändå. Sitter nu och hoppas på att nästa Elder scrolls blir gigantiskt.

Edit: 9000 inlägget i tråden

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus