CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk

Skulle gärna ta emot en nyckel om någon har flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorthRider
Kan tillägga att jag kör dual boot på hemma datorn och bärbara och har installerat crysis betan på samtliga dvs en i xp och en i vista. dock i xp på bärbara gick de inte mer utan fick göra de manuellt genom EA.

/Northrider,

Alltså det går att ha det installerat ett visst antal ggr eller?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv

Hum. Det stod att min dator in följer systemkravet för betan...blö.

Permalänk
Medlem

Samma här, om någon vänlig själ har en beta invite kvar så skulle jag uppskatta om ni skickade den till mig.

Permalänk
Medlem

Tröttnat på betan?
skicka mej nyckel.
xxbiker

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Avstängd

Hur lata är ni egentligen?

Nu får man ju nycklarna helt gratis. Bara att fylla i ett formulär.

http://www.fileplanet.com/promotions/crysis/beta/

Permalänk

Nej, de är slut...

Permalänk
Medlem

lata?
öppna betan e stängd nu,hann inte hem från jobbet i tid:(
xxbiker

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Alltså fick tag på en --> tankar clienten, och fan blir det fel på filen så man har två filer som borde gå ihop till en när den är klar och det bara stog still på 100% o allt annat gick trögt, så nu blir det väl att tanka pånytt om ingen vet hur man skall fixa det?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Om ni skall överta en key från en annan som redan är använd (vet dock inte om det funkar) men då tror jag du måste logga in med samma profil.. och går ej vara online mer än en gång.. dvs syns att en försöker logga in när ens konto redan är inloggat så bannas man direkt.

Nog om de, ni får prova som ni själva vill, jag bryr mig inte om de går eller inte. Bara upplyser lite hur de ligger till om ni vill offra bli bannade eller inte är upp till er själva.

Men förstår inte hur man kan tröttna på betan i fråga, okej att man efter en tid tröttnar på crysis men spelet är ju inte ens släppt än. Tröttnar man så har man ingen hårdvara som orkar lira spelet eller inte får till de att funka som man vill. Finns som sagt tutorial film som visar hur denna gameplay funkar mm så finns inget att skylla på.. ut och skjut allt som rör sig mer eller mindre

/Northrider,

Permalänk
Medlem

Beta nycklarna är inte slut! Har två stycken nu.

så här är det: Ni måste fylla i zip code och state. Ta tex Los Angeles och sök på google efter LA zip codes.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Beta nycklarna är inte slut! Har två stycken nu.

så här är det: Ni måste fylla i zip code och state. Ta tex Los Angeles och sök på google efter LA zip codes.....

Hmmm jag testade precis med LA och det funkade inte :/
Nu har jag i allfall fått låna en nyckel så ska jag testa och se om jag överhuvudtaget kan spela det.

Edit: Det sjuka är dom ger en falska förhoppningar i och med att man får komma till en sida när man ska knappa i text från ett sånt där captcha-script, och sen..... "sorry the beta is closed".

Permalänk

Jag får det inte heller att fungera. Om nån har en nyckel att dela med sig av,
skulle jag vara väldigt tacksam.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk

funkade inte här heller

Permalänk
Medlem

Jag provade att köpa medlemskap på fileplanet men det står bara att det inte kan dras...

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Vilka inställningar kör du med?

nästan allt på medium bara en eller två på low och 1024x768.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Testade också med L.A men funkade tyvärr inte.
Det står, "The Crysis Beta is now closed".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yngwie_Malmsteen
nästan allt på medium bara en eller två på low och 1024x768.

Hallå, har liknade dator som dig, dvs en 3800+ dual core mm.. men hade ett ATI X850XT och fick köra på egna inställningar från cfg filen.. men såg väldigt bra ut (typ som medium) men i 1280x800. Köpte mig i torsdags ett 8800GTS 320mb.. och nu har man allt på medium och lite skräddar skydda cfg inställningar för snyggare vy. Och fullt spelbart. Nackdelen med ATI kortet var att den stängde av massa roliga funktioner mm. Men nu hur ku lsom helst, just pga att datorn är minst 2år idag. Snart 3 tror jag. Har som sagt 50-80fps med nuvarande setup inomhus och utomhus 35-80 så minst sagt guld. Spelar ingen roll om jag är ensam eller om det är 32st spelare (som är max) de blir inget lagg för det. Kan tillägga att detta var med Release2 dvs första patchen. Laddade ner Release3 igår kväll men kommer tyvärr inte hem först på fredag, så dagarna går väldigt låångsamt nu Men gick finare med senaste på bärbara så kan inte tänka mig att de blir dåligare på min hemma dator sedan.

/Northrider,

Permalänk
Medlem

Har ett riktigt jobbigt problem, när jag går in i en server är det alltid först knasiga texturer. Gula med namn på, men de går tillbaks till normalt efter några sekunder, så det är inte problemet. Utan det jobbiga är att datorn fryser efter bara någon minuts spelande, och startar om. Högsta tempen i datorn ligger på 35c och jag har ett Corsair 520 agg som driver, C2d 4300 @ 3200, 7600 gt, p5n-e sli.
Körde också memtest och kollade om det var något minnesrelaterat problem men fick inga error alls.

Någon som har en aning om vad som kan vara problemet? Vill ju testa crysis mer än 1 minut åt gången

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blooh
Har ett riktigt jobbigt problem, när jag går in i en server är det alltid först knasiga texturer. Gula med namn på, men de går tillbaks till normalt efter några sekunder, så det är inte problemet. Utan det jobbiga är att datorn fryser efter bara någon minuts spelande, och startar om. Högsta tempen i datorn ligger på 35c och jag har ett Corsair 520 agg som driver, C2d 4300 @ 3200, 7600 gt, p5n-e sli.
Körde också memtest och kollade om det var något minnesrelaterat problem men fick inga error alls.

Någon som har en aning om vad som kan vara problemet? Vill ju testa crysis mer än 1 minut åt gången

Säker på att din processorklock är stabil? Höjt v-coren?
Testa och klocka ner lite.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

WOHOO!
Med senaste uppdateringen så flyter ju spelet...nästan på 1440x900 med allt på Medium för mig, jäklar vad snyggt det är

Älskar Crysis!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Inget spelande för mig verkar det som. :/

*borttagen bild*

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag kör i 1680x1050 på min 22" wide.. har 2st sådana. Och jag har som i mitt tidigare inlägg fullt spelbara fps. Kör Vista Ultimate för övrigt.

/Northrider,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Inget spelande för mig verkar det som. Så här ser det ut. :/

http://static.pici.se/pictures/bJqhLebRD.jpg

Testa att ta bort aa i nvidia kontrollpanelen, brukar funka för mig när spelen ser ut på liknande sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Inget spelande för mig verkar det som. Så här ser det ut. :/

http://static.pici.se/pictures/bJqhLebRD.jpg

Om du spelar beta 3 så är det så det skall vara i runt en minut in i spelet.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 | Q6600 @ 3ghz | Corsair TWIN2X 6400 4gb | 8800GTS 512 | 13796 3DMarks | NZXT Hush |

Permalänk

Fått igång en gammal version av Betan nu tack vare en lånad nyckel.
Flyter faktiskt hyfast, nu kör jag i och för sig LAN-server så det är förmodligen därför

Kan dock inte hitta något annat vapen än pistolen, finns det bara när man kör online?
Om jag tex spawnar som amerikan på ubåten var ligger närmsta automatvapen

Permalänk
Medlem

Skall ej leka polis.. men nämner igen att man inte får ladda upp screens på publika servrar. Tips använd deras skyddade server istället.

Men håller med testa ta bort AA. och har du de på i Crysis så stäng av det genast.. AA är bort taget ur betan så ingen mening att ha de påslaget.

/Northrider,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorthRider

Men håller med testa ta bort AA. och har du de på i Crysis så stäng av det genast.. AA är bort taget ur betan så ingen mening att ha de påslaget.

AA är INTE borttaget.. börjar bli lack på alla som säger att det inte funkar. Funkar hur bra som helst för mig. Ser stora skillnader vid prototype factory och på bron. Funkar det inte för er om ni aktiverat det i spelet så lägg till detta i system.cfg:

r_UseEdgeAA = 1
r_fsaa = 4

chilly_schrimp: Stå vid en spawn och tryck på P så får du upp menyn där du köper vapen/ skott/ tillbehör etc. Du ser uppe i högra hörnet hur mycket poäng du har.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
chilly_schrimp: Stå vid en spawn och tryck på P så får du upp menyn där du köper vapen/ skott/ tillbehör etc. Du ser uppe i högra hörnet hur mycket poäng du har.

Här har man spelat både BF2 och CS i sina dar och så kunde man inte ens lista ut det, tack

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så ser eller märker jag ingen större skillnad om jag tvingar igång AA
Nu är de så att är mer att ändra i olika cfg filer. Måste testa när jag kommer hem, men någon här hinner garanterat testa innan så berätta gärna hur ni upplever skillnaden. Dvs gå in på beta forumet och video delen och tråden som lägger till mer ögon godis i Release3.

/Northrider,