Permalänk

Nätagg med röd led fläkt

Hej letar efter ett nätagg med mer än 450W och kvalitet (relativt tyst ) och med röda led fläktar dom existerar ju knappt som jag kan hitta.
Har sett att NorthQ har ett men det kostar 1700 om inte mer.
Apevia eller allting vad alla heter har också,men dom har jag typ bara hört dåliga recensioner om.

Så min fråga är vet ni några nätagg med röda led fläktar i?

tack på förhand

Visa signatur

Slängde ut min dator häromdan genom fönstret

Permalänk
Medlem

Köp villket agg som helst å byt ut mot en röd lead fläkt själv om det är en så hög prioritet. personligen blir jag bara tossig på desa högintensiva dioder som lyser mig i nyllet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
personligen blir jag bara tossig på desa högintensiva dioder som lyser mig i nyllet.

Sitter du bakom ditt chassi eller?
Annars kan jag inte förstå hur det skulle gå till.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Hiper har ett nätagg med rött

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Sitter du bakom ditt chassi eller?
Annars kan jag inte förstå hur det skulle gå till.

/Homer_S1

Konstaterade rent allmänt. Kommer ju lysa upp bakom datorn med det kan vara rätt störande.
Senaste tre chassina jag köpt, chieftec, antec och silverstone har alla haft högintensiva lysdioder vid powerknappen eller liknande. Kul när man blir bländad när man ska åt dvd brännaren tex på sin chiftec mesh eller ser på film på TV:n via HTPC'n när powerknappen lyser upp hela lägenheten när man släckt ner lite.

Men som sagt så skulle jag nog fortfarande stoppa dit en valfri fläkt själv. har han dessutom en befintlig PSU så är det cash att spara.

Permalänk

joo hade ett bzerk innan men som sagt dom tillverkas inte längre =(
annars kan man ju göra som pa1983 sa att man köper ett/eller redan äger ett men äger inget sen innan som jag kan göra mej av med och köper man och sätter dit en annan fläkt så bryter man garanti beviset
såå har du någon link tror du Eddie.10?

Edit:hittade link sj tack ändå

Edit:Sidan var inte aktuell =( behöver hjälp snälla sökt både på google och eniro

tack ännu en gång

Visa signatur

Slängde ut min dator häromdan genom fönstret

Permalänk
Avstängd

Kvalitet och LED går inte ihop.

LEDs används i nätaggregat som är gjorda för fjortisar och gamers.

Ett seriöst nätaggregat som är byggt med kvalité har nog inga LEDs inte.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

Här har du ett http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=2094643

Fast det är ju NorthQ, och ett dyrt sådant också. Uid313: Vad jag vet så använder sig OCZ av LED, deras nätaggregat är ju inte de bästa men dom lider då inte av dålig kvalite.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Kvalitet och LED går inte ihop.

LEDs används i nätaggregat som är gjorda för fjortisar och gamers.

Ett seriöst nätaggregat som är byggt med kvalité har nog inga LEDs inte.

Nej jag har ett OCZ PowerStream med grön led och är väldigt stabilt dock låter det aningen mer än dom tysta aggen pga 2x 8cm fläktar. Dock vill jag bli av med det då jag inte använder 600w som det kan pumpa ut så mitt noname agg på 300w funkar tillsvidare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Här har du ett http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=2094643

Fast det är ju NorthQ, och ett dyrt sådant också. Uid313: Vad jag vet så använder sig OCZ av LED, deras nätaggregat är ju inte de bästa men dom lider då inte av dålig kvalite.

MVH laggarbacken

Det är bara fjortisar som köper OCZ.
OCZ kan inte äns göra något eget, de bara klistrar på sin logga på andras produkter, och säljer de för tre-dubbla priset.

Bra nätaggregat kommer från Seasonic, PC Power & Cooling. Corsair har också haft bra.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

Men båda PC Power & Cooling och Corsair görs utav Seasonic, är inte dom också dåliga då? OCZ är ett erkänt bra märke och något som jag inte skulle tacka nej till, så gör det mig till en fjortis bara för att jag gillar deras stabila och bra nätaggregat? LED är en smaksak, men inte något som gör ett nätaggregat sämre.

Jag ska också nämna att OCZ samarbetar med PC Power & Cooling.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Men båda PC Power & Cooling och Corsair görs utav Seasonic, är inte dom också dåliga då? OCZ är ett erkänt bra märke och något som jag inte skulle tacka nej till, så gör det mig till en fjortis bara för att jag gillar deras stabila och bra nätaggregat? LED är en smaksak, men inte något som gör ett nätaggregat sämre.

Jag ska också nämna att OCZ samarbetar med PC Power & Cooling.

Del 1: Håller med.

Del 2: E det inte snarare så att OCZ köpte upp och nu alltså äger PCP&C ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Del 2: E det inte snarare så att OCZ köpte upp och nu alltså äger PCP&C ??

Jo det stämmer nog, jag var bara inte riktigt säker på det när jag skrev det

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus