Köpråd: 22" TFT, tips är välkomna!

Permalänk

Köpråd: 22" TFT, tips är välkomna!

Hej!

Jag har kört med två stycken 17" TFT skärmar i några år nu och börjat trötta lite på storleken, funkar väldigt bra i vanliga program osv, men i spel och film kan man inte utnyttja dubbla skärmar. Så jag funderar starkt till att sälja de två 17 tummarna och lägga till lite extra pengar till en 22" TFT-skärm. Vill helst inte lägga för mycket pengar utan tänkte mig i prisklassen 2000-2500kr. Vet att man får vad man betalar för, men jag har kört med två Samsung SyncMaster 172N nu ett bra tag och tycker bilden är superb, responstiden är desto sämre.

Är denna helt värdelös? http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...
Priset är väldigt bra för storleken man får, och specifikationerna är också bra, men hur är den i verkligeheten?
Vad för alternativ finns?

Vet att panelerna i 22" är sämre än andra, men är det verkligen så dåligt? Hur är det med upplösningen, finns den i alla spel?

Vill helst inte ha mindre än 22" (tröttnat på små skärmar). Och nästa steg (24") är ett stort hopp i pris...

Tack på förhand, hoppas på många bra tips!

Permalänk
Medlem

Säkert att du inte ska lägga till lite mer än 500:- så får du en av dom bättre 22" skärmarna? = HP W2207H - Pris 3199kr hos Inet

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk

Jag är i samma dilemma. Svårt att välja en skärm. Problemet är att här på Sweclockers verkar folk ha en allt för tät plånbok så de kollar inte ens på skärmar i den prisklassen. Dock så är alla övertygade om att de suger, dyrt är bra tydligen. Alla tycker annorlunda. Så jag skulle rekommendera att du köper den i öppet köp om möjligheten finns och se om du är nöjd. Har själv tänkt testa just den skärmen. Har en 19"CRT Viewsonic nu och är väldigt bra.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

asus skarmen e bra, vet itne vad den heter men det har en aluminium platta som gar langs underkanten men knapparna.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Avstängd

asus vw222, är det den du menar, iallafall så har jag ny införskaffat en sån och jag tycker att den är skitbra, rekomenderas.
priset är velle lite högre än vad du hadde tänkt dig, men tror ändå att det är värt å lägga till ett par hundra extra.
när jag köpte den så kostade den typ 2800 tror jag , kan ju ha blivit billigare nu.

Visa signatur

AMD 6000+ 3,3ghz. 4gb XMS2-6400 800MHz. BFG 8800gts 320mb 684/930.
ASUS m2n-sli deluxe. 74gb raptor. 3st samsung 500gd. 1st samsung 320gb
10765p 3dmark06. 8065p pcmark05 lightsmark 216,1

Permalänk

Själv köpte jag den skärmen för en vecka sedan, och tycker den är helt underbar att spela med, hänger med i svängarna i alla spel jag har testat (F.E.A.R, Oblivion, FarCry, BioShock mm...) men jag är nog inte så kräsen som andra på det här forumet, hade nämligen en en gammal 19" TFT innan med en responstid på 25 ms som jag tyckte funkade helt galant att spela samma spel på

Det enda negativa med skärmen är att den är inte är så vacker, och att den har lite backlight bleeding i över och underkant på skärmen, själv lägger jag inte märke till det så mycket längre efter en veckas användning.

För 1990 kr är skärmen ett kap (tänk på att skärmen är nedsatt med 1000 kr), och får 8 pannkakor av 10 möjliga av mig

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk

Tack allihopa, mer förslag är verkligen välkomna.

Deaths Head II, är nog inte så kräsen själv då jag spelar på mina 17tumare med 20ms responstid Är backlightbleedingen väldigt störande, i filmer och sånt?
Det vore hur snällt som helst om du kunde ta lite bilder på skärmen, Elgigantens produktbild säger inte mycket... Skulle gärna se en bild på backlightbleedingen och en på vanligt skrivbord...

Funderar på att köpa på öppet köp och se hur den är, som sagt!

Tack alla andra också, skall kolla på de skärmarna med!

Permalänk

Tyvärr har jag ingen digitalkamera, men backlight bleedingen är nog inte värre än vad dom flesta andra 22" har.
I början var det lite irriterande, men nu tycker jag det nästan är borta på min skärm.

Föreslår att du går in på Elgiganten och tittar på skärmen och ber dom ändra bakgrunden till helsvart.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10