Ni som spelar mycket, idrottar/tränar ni också?

Permalänk
Medlem

Snacka om ångestframkallande tråd. Nej jag idrottar inte men jag planerar att börja.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Tränar Handboll 3 ggr i veckan + match, och så gymmar jag 3 ggr.

Permalänk
Medlem

Taekwondo 2 ggr och gym 4 ggr i veckan, oj gammal tråd

Permalänk
Hedersmedlem

Gymmade ett bra tag sen men medlemskapet tog slut och kostade för mycket för att förnya. Men håller mig "i form" genom att cykla cirka 1.2mil om dagen(skolan och tilbaka) sen kör man lagom hårt på idrotten i skolan. Men inget speciellt annars.

Permalänk
Medlem

gymet ca 5 dagar i veckan, jobbar 5-skift, umgås med sambon, spelar massa spel och skruvar isär datorn rätt så ofta och tillråga allt umgås med polare..

Jag skulle behöva ca 48 timmar på ett dygn..

EDIT: och snart kommer snön här i norr, vilket innebär fram med snowboarden.. omg.. jag kommer att vara utbränd innan 30

Permalänk
Medlem

Braziliansk Jiu-Jitsu 3-4ggr i veckan, plugg på högskola, jobb 25%, flickvän, polare o resten går till spel. Så såå jäkla mkt spel blir det inte, men en 15h i veckan iaf.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Jag brukade träna men en liten dotter som krävt sitt i ett års tid har gjort att man inte orkar riktigt.
Men det blir att ta tag i volangerna snart.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

hm... när jag inte slöar framför datorn, hittar jag på andra sätt att slöa

Permalänk
Medlem

Ingen idrott. men jag cyklar ca 1 timma/dag och spelar instrument. jag har spelat tennis

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd

jepps. jag träna (hemmagym) Varje dag i 45min.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Innebandy 2 ggr veckan + match, cyklar när jag ska nånstans, blir lagom för mig

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Jag brukade träna men en liten dotter som krävt sitt i ett års tid har gjort att man inte orkar riktigt.
Men det blir att ta tag i volangerna snart.

Bortförklaringar!:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag sitter ca 2h om dagen framför datorn å gymmar 4ggr i veckan + en massa promenader!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Snacka om ångestframkallande tråd. Nej jag idrottar inte men jag planerar att börja.

haha afan. Ren ångest. Vill träna men flickvännen lockar mig mera

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Jag började för några veckor sedan med Muay Thai jag tränar 7 timmar på 4 dagar (snart 9 timmar på 5 dagar) och mitt spelande har sjunkigt drastiskt.
Men jag har alldrig mått så bra som jag gör nu.
Jag borde ha börjat med det för flera år sedan, om man viste hur roligt / hur bra man mår efter tränings passen.

Permalänk
Medlem

Shotokan (karate) 3ggr i veckan

Gym runt 2-3ggr i veckan

Cyklar (vet inte om man kan kalla det träning )

Idrott i skolan

Ja, det är typ vad jag gör förutom att spela

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Medlem

Tror jag skrev i den här tråden förra året men.

*gääääsp* Träna? Jovisst, jag tränar mina fingrar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
haha afan. Ren ångest. Vill träna men flickvännen lockar mig mera

Flickvännen är väl trevligare träning. När hon vill träna vill säga.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Gymmar 4 gg i veckan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Flickvännen är väl trevligare träning. När hon vill träna vill säga.

haha ja klart hon är

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Thaiboxning 2 dagar i veckan (blir antagligen 3 i framtiden)
Gym 3 dagar
Idrott på skolan 1 dag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petoria
Shotokan (karate) 3ggr i veckan

Har också gått i shotokan fast slutade för sådär 6 år sedan. Hade gult bälte med något streck men slutade eftersom att alla som jag börjat med stutat inklusive dem som börjat 1år+ efter mig :/. Böt fullt ut till innebandy som jag också vid den tidpunkten höll på med. Men nu i våras när laget lades ned (aldrig i livet att jag spelar för fienden) så började jag med thaiboxning istället efter ett slappt sommarlov.

Så jag har alltid hållit igång och bieffekten av det är väl att alla mina kompisar får sina tränings prylar och gymkort betalda av sina föräldrar medan jag måste betala mitt själv

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

OFFTOPIC:
Det många inte tänker på när de tränar är att de som är lite överviktiga måste ändra sin livsstil för resten av sitt liv för att de ska hålla sitt drömideal.
Alla människor har olika effektiv energiförbränning och antal fettceller från födsel. Hur mycket antal fettceller man har beror på två olika faktorer. Dels den genetiska faktorn, dvs den ärftliga, och sen den faktor som vi själva påverkar som i princip består av ohälsosam överkonsumtion av energi.
När du väl har bildat nya fettceller så är desso väldigt svåra att bli av med. När du svälter kroppen på ett smart sett så att du förbrukar mer energi än du äter utan att kroppen reagerar allt för kraftigt på det så blir dessa celler i princip bara tomma.
Däremot om du börjar som vanligt sen igen så går det väldigt lätt att fylla på dessa celler igen beroende på att kroppen kan lättare lagra fett i en redan befintlig cell.
Så om du tänker träna. Gör inget halvdant. Gör det helhjärtat.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.