köpråd! nya ipod nano 3g vs Creative Zen

Permalänk

Vilken Creative Zen snackar ni om? Finns ju skitmånga olika modeller och benämningar.

Permalänk
Medlem

Har själv en Ipod Nano 8Gb, den nya varianten då (blå förstås). Utöver att den är så oförskämt liten, är dess huvudfeature #1 dess batteritid. Helt sjukt! Min gamla mp3spelare dog efter 2 timmars seriös lyssning (högsta volym ).. nanon har jag kunnat spela med på ~max i minst 15h. Hade med den på en Uppsala - GBG tur och retur med buss, (över 12h sammantaget) och massa på stan osv.. den hade fortfarande mycket kvar.

Jag har svårt att tro att du kan hitta en mer optimal mp3spelare till formen/funktionsmässigt. 8Gb däremot är enda nackdelen, men man överlever

Permalänk
Medlem

Här är en review av Creative Zen http://www.anythingbutipod.com/archives/2007/09/creative-zen-...
Jag antar att det är bara "Zen" du vill då fu inte skriver nån beteckning efter. Den verkar vara mycket bra på de flesta fronter men just minneskortsimplementeringen låter inte mycket att ha då man inte kan använda särsklt många funktioner vid användning av filer på minneskort.
Är det bara musik du ska ha den till? Om du även vill kunna se på film/video så kanske några av dessa kan tas i beskådning: Iriver Clix2, iAudio D2, Meizu M6.

MVH Agge