Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Betydligt bättre än Compaq ju.

Skillnaden mellan Compaq och Jessica Alba är ju att den ena vill man helst inte ta i med tång ens men den andra skulle man gärna "sätta på"

(ja, jag vet, lite kasst skämt men men... )

mina heter
Serven = Servarn
Spel = mackan.
laptop = matse
familjens = dentredje

Kanske dags att lämna in en namnändringsförfrågan till myndigheten

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Mina datorer (huvudburken) har alltid hetat iNFiNiTY av någon outgrundlig anledning, så även min nuvarande.

Däremot döper jag alltid mina HDDs/partitioner, numera är det

C: Cepheus
D: Chamaeleon
E: Cassiopeia
F: Caelum
G: Cygnus

Inte så svårt att lista ut, men ändå kaka till den som vet var namnen kommer från

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elektrofredrik
Min dator har många namn, bl.a. "dumma du", "fula skrothög", "äckelpäckel", "dammråtta", men vid installation av os tror jag den fick namnet Mustasch-"massa siffror".

@lord_dubbdäck: är inte RBMK en typ av kärnreaktor, närmare bestämt den typ som satt i Tjernobyls reaktor nr 4...

Korrekt, alla Tjernobyls reaktorer var/är av den typen, och även några andra sovjetiska kraftverk, till exempel Ignalina.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Datorn: Brahma

C: Vishnu
D: Kali
E: Shiva

Permalänk
Medlem

Självklart ska datorn ha ett namn:D

Min gamla stationära heter Zion, Den bärbara The Nebacanezzer och den nya stationära Neo (kort och bra).

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Mina datorer är namngivna efter Reaktor- + trevligt nummer.

Router/Brandvägg: Reaktor-1
Primärdator: Reaktor-2
Laptop: Reaktor-3
Server: Reaktor-42 (Det var för tråkigt med 4 och jag ansåg att den datorn var tillräckligt häftig för att få 42)

Permalänk
Geeks
SweClockers

Flyttar till ÖÄ.

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Numera är jag lite för lat för att döpa datorer, så min nuvarande har det fantasifulla namnet "Jesper's Dator".

Namn jag använt mig av tidigare är : Bengt, Bosse och Bisam.

Edit : Ser ni någon på något onlinespel som heter Bisam så är jag som är i farten..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Stationära: SunQ
Servern: Huligan
Laptopen: lappen

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Äldsta jobbdatorn: Gamla dellmaskinen
Den andra jobbdatorn: Nya dellmaskinen
Syrrans dator: Dell01
Min gamla dator: gamla bärbara skitdatorn eller insprion5150 som den faktiskt heter
Min skoldator: Nya bärbara eller skoldatorn
Också min dator stationära: Mattes dator

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk

Jajjamen!!

Den heter "Men funka för helvet ditt slöa jävla fanskap!!!"

Permalänk
Medlem

Stationära: Minerva
Bärbara: Mira

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Nej det har jag inte.
Jag ser datorn som ett verktyg, inte en vän!

Du är ju ta mig fan inte riktigt normal du...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

laptop, "älskling"
stationär "arnold"
extern hdd "Pirat" (^^)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tuxieman
Du är ju ta mig fan inte riktigt normal du...

Jodå, alldeles för normal för att hänga på SweC;)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

nope, har faktiskt inte gjort det.. har en kompis vars dator heter Doris. vet inte om det är nån annan av mina polers som har döpt sin dator, är inget jag har hört om iaf.

Permalänk
Medlem

Cataclysm är vad den heter på nätverket så jag gissar att det är vad den heter då

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

min dator heter BlackBird, mitt gamla chassi lackades svart..lät mycket.. och tänkte på SR71 Blackbird...så det heter min dator sedan dess.. även fast den inte är svart eller låter mycket nu.

C: Lancaster
D: Hornet
E: Typhoon

ja.. jag är flygnörd

frugans dator heter "Mona"

farsans fick namnet "Mr.Mustang", han är också flygnörd.

brorsans är jag osäker på.. troligtvis "Vrålapan Tryggve"

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Jag och min rumskompis haren hel del servrar ståendes, även om de inte har samma syssla allihopa är det smidigt att ha namn på dem för att hålla isär de som gör liknande saker.

Namnen är för övrigt inspirerade av Futurama, typ Kif,Zapp,Lrrr osv.

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

Detox - Jobbdator
Retox - Privat dator

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Dracula - efter chassit

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Hedersmedlem

Datornamn="HEJ" ... Ringde BBB då internet inte fungerade när vi införskaffade snabbare internet..
Supporten: "ser här att det finns 1 dator inkopplade nu med namnet asdf, ja där kom en till."
frågade vad den hette och de svarade "hej".
Jag svarade jo det är bra för det är min dator.
Sen efter 10 min fungerade internet finfint. har sällan gått ner sen dess.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk

Stationära: bergmana
Laptop: bergmana2

Hdd:ar:
Win ]-
Lillstaschen ]-
Midistaschen ]-
Midistasch 2 ]-
Midistasch 3 ]-
Storstaschen ]-
Storstasch 2] ]-
Seastaschen ]-
Seastasch 2 ]-
Megastaschen ]-

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Hedersmedlem

Självklart har de namn, hur ska man annars kunna svära åt dem (eller hitta dem i nätverket)?

Arbetsdatorn: GundemanX2
Servern: Gundeman
Andradatorn: Bartonofix
Laptopen: Nexofix
Hus-servern: Obelix
Linux-servern: Obelinux
Gamla laptopen: Idefix
Testburkarna i hobbyrummet: Ultrasunk och Megasunk

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

stationär: Legion
laptop: Legion mobile

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Speldatorn/allt annat datorn: Gary
(Hette "AMD" förut för att jag hade en amd processor men efter att ha byt chassi och delar så dög det ej längre.)

Latopen: Ellen

Gamla latopen: Lappy (rest in peace old buddy)

Wii lådan: Wii lådan (Fann ej bättre namn på den, är ju en dator i en wii kartong.)

Permalänk
Medlem

Kan väl bli, Datorjävel, ibland.

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Medlem

tror den heter lul

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Min vanliga arbetsstation heter Satandatan, mina två servrar heter Darkthrone och Dödsborgen, och laptopen går under namnet Nekrofil.

Permalänk

Mina har fått namn efter den grekiska mytoligin de med
Nätet: Hades - dödsriket i grekisk mytoligi
Routern: Karon - Färjekarlen som transporterade de dödas kroppar över styx till hades
Servern: Ixion - En man enligt grekisk mytologi dömd att för evigt sitta fastkedjad vid ett snurrande hjul i hades.
WS:Nemisis - Hämdens gudinna

Jag har försökt välja så passande namn såm möjligt till mina burkar.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!