"Crysis får mig att må illa"

Permalänk
Medlem

Sänd denna krönikan till programmet "Bullshit!" där dom avslöjar allting nästan.
Btw allting handlar om business $_$.

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk

Det är inte i närheten av så snyggt som dom först visade. Hela spelet bygger på dess grafik, och grafiken är egentligen inte särskilt banbrytande, eller hur.

Permalänk

Bra skrivet, men det är väl inget att sticka under mattan med. I denna bransch liksom alla gäller "If you scratch my back, I´ll scratch mine". Företag och pengar först - spelare, entusiaster och individer sist!

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

Ni får gärna tipsa om ett snyggare spel?

Jag spelade precis lite DX10 1680x1050 med allt på Very High och ni kan gärna få tipsa om ett snyggare spel? (Var slideshow men ändå)

Även fast det här såg ut som Far Cry i Grafiken hade jag köpt det för det verkar vara ruskigt spännande och bra.

Det enda jag tycker känns lite ruttet är att EA är inblandade, men det är väl sånt man får leva med.

Ett solklart köp, kan spela flytande 30+ FPS 1680x1050 DX9 mesta på "High" och några saker på medium.

Kommer ihåg att jag spelade igenom Far Cry under liknande förhållanden, spelade igenom det igen i våras med allt maxxat och det var lika kul igen.

Ser fram emot att spela Crysis om kanske 2 år med allt på Very High med runt 60FPS + nya effekter från Patchar.

Puss på er!

Permalänk
Medlem

Jag tror att demon är dåligt optimerad vilket de också sagt själva och menar att de vill få ut spelet i tid istället för att lägga ner massa tid på demon. Men det kanske inte stämmer till 100% heller, ingen vet ju längre :f

Även om jag är en smula besviken på grafiken (det har sett mycket snyggare ut på "dx10 vs dx9 videos" osv) så är det ett fantastiskt roligt och bra spel. Sandbox2 kan jag sitta med i flera timmar och bara leka omkring med fysiken och olika objekt.

Man får hoppas att de håller vad de har sagt för jag har alltid sett Crytek som ett bra företag.

Permalänk
Medlem

Varför skapar man ett spel och tillåter spelaren använda så höga inställningar att det laggar? Skapa spel för dagens eller gårdagens generation av hårdvara. Inte framtidens. Oavsett rigg så kan man aldrig spela med max-inställningar och få det att flyta i alla situationer. Ptvi!

Cry* är tokhypat. FarCry var det en j*vla massa snack om och jag tyckte allt var skitcoolt, jag med. Bumpmapping och allt. I praktiken så var det skit. Vem kan uppriktigt säga att de spelar för grafikens skull? Då skulle jag hellre tanka ner någon fin skärmsläckare och låta den tugga...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Central Tendency
Det är inte i närheten av så snyggt som dom först visade. Hela spelet bygger på dess grafik, och grafiken är egentligen inte särskilt banbrytande, eller hur.

jag har sett många tagna screenshots från vanligt folk senaste dagarna och dom ser exakt ut som dom man sett tidigare släppta från crytech..

må va lite skillnad på filmerna, att se en sån i 640x480 upplösning... och sen se spelet i 1240 ger nog en bra skillnad på kvalitet..

säg något spel som är snyggar just nu? och som kör med mer polygoner, mer rörliga saker sammtidigt som crysis har?..
COD4 har massa stillaliggande bilar, väggarna går inte sönder, välldigt små utrymmen..

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HavoX
Skrev jag på en annan nyhet..

Och jag svarade, tror jag.

Crysis startar 26 trådar för mig. Att de sedan inte lyckas balansera lasten ordentligt kan vara möjligt, men jag tror att det kvittar. Crysis är totalt gpu-begränsat.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om vad som är viktigt i ett spel? Eller hurvida det finns något snyggare spel eller inte?

Det som pratas om är metoderna för att lyfta Crysis till skyarna. Vi med lite kunskap i bakfickan vet att skillnaderna mellan DX9 och DX10 INTE är vad som visas ute på marknaden. Diverse screenshots och filmer som visar sanslösa skillnader.
Nog är det skillnad, men att titta på dessa DX9 vs DX10 screens/filmer som ligger ute är helt vilseledande. Det man ser på DX10-exempel kan göras i DX9 också, till allra största del.

Hur som helst, Crysis är snyggt och fräckt med sin fysik, men baserat på demot så stannar det också där. Någon revolution inom grafik (såsom kan ses på de tidiga jungel-screensen) får vi vänta längre på.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Inaktiv

Det är bra med fin grafik etc, men det är inte viktigast enligt mig. Att däremot ljuga om performance är mycket dåligt gjort. Det kommer jag absolut inte göra för kommande spel...

Permalänk
Medlem

Konspirationsteori på "hög" nivå.......... Tja, vad skall man säga...... Lite sandlåda över det hela. Denna typen av artiklar kan jag gott vara utan........

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Konspirationsteori på "hög" nivå.......... Tja, vad skall man säga...... Lite sandlåda över det hela. Denna typen av artiklar kan jag gott vara utan........

Och som sanningens riddare skriver du ett inlägg som är så överlägset att det helt enkelt inte går att bemöta!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Första nyheten/krönikan på sweclockers som jag inte håller med om för 5öre.

Att trycka upp dx9 versionen till allt på very high genom tweaks är inte alls lika snyggt som dx10 på very high.

Det är rätt stor skillnad.

'

Men detär ju snyggare än high. Så varför har inte speltillverkaren lagt in det grafikinställningen då?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Första nyheten/krönikan på sweclockers som jag inte håller med om för 5öre.

Att trycka upp dx9 versionen till allt på very high genom tweaks är inte alls lika snyggt som dx10 på very high.

Det är rätt stor skillnad.

http://www.gamespot.com/features/6182140/index.html

på bilderna som de visar där så.. ja.. du får gärna peka ut den 'rätt stora skillnaden'!

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Richiraptor
jag har sett många tagna screenshots från vanligt folk senaste dagarna och dom ser exakt ut som dom man sett tidigare släppta från crytech..

må va lite skillnad på filmerna, att se en sån i 640x480 upplösning... och sen se spelet i 1240 ger nog en bra skillnad på kvalitet..

säg något spel som är snyggar just nu? och som kör med mer polygoner, mer rörliga saker sammtidigt som crysis har?..
COD4 har massa stillaliggande bilar, väggarna går inte sönder, välldigt små utrymmen..

http://img149.imageshack.us/my.php?image=comparisonshotxt0mu2...
Hallå? Ser du någon skillnad kanske?

Inse fakta, Crysis är inte så snyggt som de första bilderna visade. Men om du kan hitta en bild som är tagen direkt ur demo verisionen av en vanlig spelare som kommer i närheten av Crytek's fotomanipulerade material, då blir jag imponerad.

Permalänk
Medlem

I och med att EA är inblandade så är fulspel föga förvånande. Jag är bara glad att FPS-spel sällan är något jag längtar efter. Alan Wake, Fallout 3 och Mafia 2 on the other hand...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

http://www.worthplaying.com/article.php?sid=46598&mode=thread...

Low - Medium - High - Very High jämförelse

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Jag tycker då det är Jääääääävligt skumt att man ser på gameplay filmer från t.e.x. gametrailers.com och dem verkar köra det på very high och grym upplösning, men ändå flyter det som satan.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Grymt bra krönika, precis vad jag tänkt också.

Du borde översätta den till engelska och skicka/publicera någonstans. Jag har aldrig läst tankegången lika bra formulerad på något annat ställe på nätet.

Permalänk
Medlem

Det är inte ok att vilseleda och marknadsföra sig med något helt annat än vad själva utgåvan är.

Jag tycker skillnaden i bilden någon visade är som natt och dag och även om SP-demot är snyggt är det inte samma spel de en gång marknadsfört så det är totalt orelevant att säga att det ändå inte finns nåt snyggare spel.
Kanske ska vi vänta på den riktiga utgåvan innan vi uttalar oss men som det är nu är det illa.

http://img149.imageshack.us/my.php?image=comparisonshotxt0mu2...

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Första nyheten/krönikan på sweclockers som jag inte håller med om för 5öre.

Att trycka upp dx9 versionen till allt på very high genom tweaks är inte alls lika snyggt som dx10 på very high.

Det är rätt stor skillnad.

http://www.gamespot.com/features/6182140/index.html

höh? Rätt stor skillnad? Que?

edit: kataana hann visst före.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Avstängd

Vilket jävla skämt, skiter fullständigt i crysis nu... och crytech kan ta sig i röven som sålde sig billigare än polska *censur* till EA

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Spelen blir fulare och kräver mer, allt för att vi ska köpa dyrare hårdvara. SÅ svårt är det väl ändå inte att förstå tycker jag.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Mycket bra läsning och det ligger mycket i de du säger.
Hela 64bit grejen på FarCry var ju löjligt och det här med dx9 vs dx10 i demot är ju sjuk.
Jag har spelat demot på både dx10 och dx9 och jag kan inte se en enda skillnad efter jag har gjort det där cfg-tweaket för dx9.
Jamenar är skillnaden så jävla lite att jag måste börja ta bilder på varenda grej för en hitta nått så kan man ju fråga sig, är det värt ett?

Efter att ha spelat UT3 demot och COD4 demot så vart jag välldigt missnöjd med crysis hur pass mycket "teknologier" det stödjer (demot).
Spelet hade bra story och gameplay med mycket mygel osv. för få det att ens rulla på halvhög grafik nivå, lovar det är nån komplott för få oss att köpa nya datorer inför releasen (konspiration teori på hög nivå).

Hoppas hela är mycket bättre optimerat osv för är det samma nivå som demot så blir det ingen köp.

Well well, hoppas att ni skriver fler krönikor som denna, bästa på länge.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Vad som än händer med 64bitar och quadcore är det en liten skitsak i jämförelse med att Crytek gått in och sänkt DX9-läget i spelet för att få det att framstå som att DX10 är mycket bättre. Fulare än så blir det nog inte.

Håller med. Snacka om dåligt!

Visa signatur

Intel C2D E6850 3.6 GHz · Gigabyte GA-P35-DS4 · Crucial Ballistix PC6400 2x1GB · 8800 GTS 640MB (620, 1000) · SB X-Fi Xtreme Gamer · Seagate Barracuda 320GB

Permalänk
Medlem

Frågan är, vilket OS får mest FPS med Very High?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Frågan är, vilket OS får mest FPS med Very High?

Enligt gamespot länk i tråden = XP

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Det är som jag alltid anat, det är som att speltillverkarna är i maskopi med bland annat grafikkortstillverkarna och ids inte optimera spelen för fem öre så att folk måste uppgradera sina datorer. Nä bara ni (jag hade hur som helst aldrig köpt/skaffat detta spel som inte tillför något nytt förutom krav på ny dyr hårdvara) bojkottar detta spel. För vad ger detta spel egentligen, verkar ju inte vara nå speciellt nytt förutom grafik som ni dessutom inte får ta del av om ni inte vill köpa/tanka vista. Visst ni kan ju acceptera att dom lurar er men då lär det knappast bli bättre i framtiden.

PS. Fram med bättre inhållsrika/nytänkande spel och skit i grafiken.

Länge leve Voodoo 2!

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Nu kan vi väl höja nivån på diskussionen till över lunar-standard igen, snälla ni?!
Som jag sa i ett tidigare inlägg, lugna ner er med kritiken ett tag till i alla fall tills fulla versionen av spelet har kommit ut. Många sväljer ju allt som krönikören skriver med hull och hår utan någon som helst kritikt tänkande. Många kommer också med fjantiga "fakta" och fjantiga påståenden utan några som helst bevis.

Det finns säkert saker att kritisera angående Crysis men det behöver ju inte betyda en allmän hetsjakt. Det blir lite patetiskt. Vi får se vad alla tycker efter att den fulla versionen har kommit ut. Lugna er lite nu ni som verkar vara i eld och lågor. Allt ni läser behöver inte vara sant och man bör höra båda parter innan man gör en bedömning av vad som är sant och falskt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.