Permalänk
Medlem

Jobb till en 18åring, tips?

Hej hopp..
det är så jag snart fyller 18 och kommer då bara ha några månader på mig att skaffa ett jobb då jag får lägenheten av min fader när jag blir 18.
Vad har ni erfarna vuxna och arbetande för tips till en som inte har lyckats med att få tag på något jobb fram tills nu.

Mina intressen är Spel, Teknik, Datorer, Träning, Rugby och naturligt vis det vanliga "vänner och tjejer" (då jag e kille och hetro )

Tips är välkommna, dock inga idiotförklaringar.
Tack på förhand

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Sök jobb i en affär? T.e.x. sport, teknik, spel eller annat som intresserar dig.

Vanligtvis finns fabriksjobb utan krav på utbildning. Kolla lokala industrier!

Städning är alltid ett alternativ.

Lagerarbete vid t.e.x. en grosserist. Truckkort borde hjälpa.

Om inte annat finns alltid McDonalds

--

Vad har du för utbildning? Sånt brukar hjälpa när man söker jobb

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Posten eller dela reklam för någon firma typ, då behöver du inte köra heltid heller om du tex vill plugga samtidigt.

Permalänk
Medlem

support

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på att din utbildning är mer intressant än din sexuella läggning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du jobbat med något tidigare?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för alla tips
@Sando
Jag går Media med inriktning Foto/Design, men det finns väl inte en suck att jag skulle kunna göra t.ex. reklam affischer eller fotouppdrag till tidningar på bara en gymnasie utbildning?
@Illern
Tyvärr inget, det har jag skrivit. jag har dock försökt.
@DI6
Rolig du e då *Lipar* xD

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Till att börja med: gör en vettig CV. Efter detta är gjort, sök jobb som bara den. Var driftig, svarar de inte vid första försöket, kontakta dem igen. Ring dem och fråga om någon har tagit emot din CV och tittat på den. Var inte blyg i din CV, framhäv alla din kvalitéer och kunskaper!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Utbildning är ju det självklara valet. Har du dåliga betyg? Plugga upp dem. Sedan en högre utbildning.

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk

Vad har du för planer, ska du studera i framtiden och söker bara ett tillfälligt jobb eller vill du ha något mer varaktigt? För det sistnämnda kan ju rörmokare vara ett alternativ om du kan tänka dig det. Efterfrågan är stor nu och kommer antagligen bli större i framtiden, det är också hyffsat välbetalt. Det ska inte vara några problem att få jobb även om man inte är utbildad, dock måste man vara lärling längre när man inte har utbildning, dvs lite längre tid med lägre lön (2 år längre eller så).

Annars finns ju massor med jobb av alla olika slag, så det är bara att söka

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Kolla upp Posten, typ deras mindre avdelningar. Jobbar ibland på deras bankavdelningar... där snackar vi att få pengar utan att skäl för dem . Tänk dig ett arbetslag bestående av 50åringar som jobbar i tempot av en snigel ungefär. .

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb