Permalänk
Medlem

Nytt AGP?

Hej.

Jag har råkat brännt mitt passitvt kylda 7600 genom att dra ur fläktarna i datorn för att kunna sova på kvällen och sedan startat ett spel eller annan grafikkrävande aktvitet på morgonen ett antal gånger. Detta har hänt kanske 4 gånger och när jag gjorde det i onsdags så blev det blå skärm som vanligt, jag tänkte "Fan vad dum jag är ibland!" kopplade i fläktarna väntade lite och startade sedan om datorn. Det gick bra ända tills windows login skärmen skulle dyka upp. Då var det bara svart, och den fick stå så säkert en timme. Jag provade sedan att starta i felsäkert läge och bidlden var väldigt konstig. Fel i färgåtergivning och rutor som var otydliga och suddiga.
Nu undrar jag ifall kortet är bortom räddning, och ifall så är fallet vad är det som gäller som nytt?
Jag har en amd 3200+ CPU för socket 754 och 1.5 gig i ram. Det har funkat väldigt bra väldigt länge och det får duga ett tag till. Ifall det är nytt som gäller vill jag ha det bästa jag kan få för runt 1000kr. Jag planerar att pansionera denna dator till en HTPC sen kanske så jag vill ha ett kort som klarar spel hyffast och filmvisning bra.
Jag har provat leta men utan att komma fram till något konkret.
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

om du behöver köpa ett nytt vilket det låter som är väl atis x1950pro 512mb bäst kostar dock 1500 på komplett men går du in på pricerunner/prisjakt m.fl så får du säkert tag på ett för 2-300 billigare

Permalänk
Medlem

Jag hittar inget 1950pro 512mb AGP men däremort ett 1950GT 256mb för 1180kr. Hur stor är skillnaden? Och när blir min prosessor en flaskhals, eller blir funkar det inte så?

Permalänk
Medlem

Det bästa agp-kortet just nu är Geforce 7950GT 512 mb.
Har ett 7600GS AGP Silent Pipe som blir riktigt varmt. Chassifläkten går inte igång så man måste snurra igång den ohc om man inte gör det så blir den väldigt varm, tack för tipset!

Visa signatur

A lot of fellows nowadays have a B.A., M.D., or Ph.D. Unfortunately, they don't have a J.O.B.

Permalänk
Medlem

Bästa AGP kortet är 1950XT, finns bara kvar på Tyska butiker vad jag sett.
Mest prisvärda är 1950PRO som presterar ungefär som det mycket dyrare 7950GT.
Men vill du hamna runt 1000kr så är 1950PRO bästa alternativet.

Permalänk
Inaktiv

HD3850 lär väl inte leverera direkt mycket mer jämfört med ett 1950

Permalänk
Medlem

Jag tog bort HD3850 alternativet eftersom det troligtvis hamnar runt 1500kr.
Vill du ha ett kort som fungerar hyfsat till spel idag och sedan ska hamna i en HTPC så är det ett mycket bra(bästa) alternativet.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=238657

Permalänk
Medlem

INstämmer men är 2X Hd2900XT på en gig bra eller Sli på 8800ultra?

Visa signatur

A lot of fellows nowadays have a B.A., M.D., or Ph.D. Unfortunately, they don't have a J.O.B.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det klart bästa grafikkortet till agp måste ju vara, HIS HD 2600XT IceQ Turbo 512MB.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342312
http://www.hisdigital.com/html/product_sp.php?id=350

RAMDAC (MHz) 400
Engine CLK (MHz) 820
Memory CLK (MHz) 1460

Men då blir ju priset 1500kr

Eller finns det något bättre?