Permalänk

har gjort en wordpress plugin!

Har skapat en wordpress-plugin som automatiskt genererar meta description och keywords. Mkt enkel att implementera, bara att lägga i plugin mappen och klicka aktivera.

http://www.thetutorial.org/wordpress/oneclickmeta/

För er som inte är insatta; Wordpress är det mest spridda, och antagligen det bästa scriptet för att skapa bloggliknande siter.

Permalänk
Medlem

Säkert en bra grej, men är det inte så att description "egentligen" ska ha flytande text snarare än en samling osammanhängande ord? Just nu orkar jag inte googla fram artiklar kring detta, men jag minns att någon respekterad snubbe/organisation påstod detta förut (det finns kanske folk som påstår motsatsen, men jag minns att jag blev övertalad).

Men för ren SEO så lär din funktion vara riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
Säkert en bra grej, men är det inte så att description "egentligen" ska ha flytande text snarare än en samling osammanhängande ord? Just nu orkar jag inte googla fram artiklar kring detta, men jag minns att någon respekterad snubbe/organisation påstod detta förut (det finns kanske folk som påstår motsatsen, men jag minns att jag blev övertalad).

Men för ren SEO så lär din funktion vara riktigt bra.

Jag har fått lära mig att description ska vara en sammanhängande mening/stycke som förklarar avd sidan handlar om och keywords ska just vara ord.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

Mycket riktigt, description ska beskriva innehållet. Det gör den nu med i och med att det tas från postens title eller från posten i sig. Med lite nice logik kring det så det ser bra ut.

Keywords fixas genom att scriptet parsar all text på sidan, och försöker avgöra hur mycket av det som är relevant att visa osv.

Permalänk
Medlem

men behöver dagens spindlar ens nyckelord, de flesta inkl Google skiter väll oftast i dessa på individuella sidor?

fast beskrivningsgenerering är ju bra ändå, antar jag.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
men behöver dagens spindlar ens nyckelord, de flesta inkl Google skiter väll oftast i dessa på individuella sidor?

fast beskrivningsgenerering är ju bra ändå, antar jag.

Behöver är ett luddigt begrepp. "De behöver" ingenting egentligen. Men, de flesta seo-proffs har ändå med båda de taggarna, för ingen vet hur mycket värde the big G, mfl, tillskriver dem. Men titel, och descript är mkt viktigare. descripten visas i SERP så den är sjukt viktig för seo. Titeln likaså. Nyckelorden har antagligen ett litet värde fortfarande, litet men fortfarande värt att poängtera för sökmotorerna vad man anser är relevant på sidan.