Sladd från datorn till TVn?

Permalänk

Sladd från datorn till TVn?

Vilken sladd rekommenderar ni att jag ska köpa, har en hdtv och ett geforce 8800gtx? Sladden ska göra så att man kan få hd bild + att ljud kommer från tvn.

Permalänk
Medlem

Utgångar på grafikkort??
Ingång på TV??
Längd?
För att det ska räcka med en sladd så krävs det
HDMI utgång på grafikkortet

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Permalänk
Medlem

Står där att du fick med en HDTV-kabel, vilket inte säger så mycket. Är det en HDMI? I så fall är den för kort eller får du inget ljud med den?

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tenkai Star
Står där att du fick med en HDTV-kabel, vilket inte säger så mycket. Är det en HDMI? I så fall är den för kort eller får du inget ljud med den?

Gissningsvis fick han med component kabel.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Fick inte med någon kabel som jag kan koppla till TVn.

Permalänk
Medlem

Du behöver: HDMI - DVI kabel - 3m för bild
3.5 mm - (vet ej vad du har för ingång på din tv) för ljud

Annars så är det väl enklare att åka till butiken där du köpte TV n och inhandla sladdarna.

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joggaa
Tjenare !

Jag har precis skaffat mig en tv out kabel , och sen när jag skulle sätta i den i datorn så passade inte uttaget :S har ett x800xt grafikkort och ska inte ha köpt fel kabel , bror min kör med samma kabel och det flyter på bra. På grafikkortet står det vid out och inte tv out. Vad behövs för att få till det?

Tacksam för hjälp!

mvh

Citera:

Tjenare !

Jag har precis skaffat mig en tv out kabel (s-video), och sen när jag skulle sätta i den i datorn så passade inte uttaget :S har ett x800xt grafikkort och ska inte ha köpt fel kabel , bror min kör med samma kabel och det flyter på bra. På grafikkortet står det vid out och inte tv out. Vad behövs för att få till det? det är alltså uttgången på graffekortet som inte passar :S finns det någon adapter eller nått ?

Tacksam för hjälp!

mvh

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz
hd4850 + Ac s1 rev2 gigabyte p45 xms2 6gb pc6400 2x250 sata Corsair 550w win7 x64

Permalänk
Medlem

Du fick nog en adapter med när du köpte grafikkortet eller Datorn.
Finns nog i alla dator butiker annars.

Visa signatur

Permalänk

Det här har ingenting med topicen att göra men jag undrar vad 1080p input är, det stär så på TVn. Dessutom visar PS3an att inställningarna är på 1080p och att TVn stödjer det fast att TVn är hd-ready, hur kommer det sig?

Permalänk
Medlem

1080p input betyder att TV:n kan ta in 1920*1080 progressive scan men inte visa det på skärmen utan skalar om bilden till en lägre upplösning.

Allt du behöver tänka på är att bilden ska skalas om så få gånger som möjligt. Vet du vilken upplösning du har på skärmen? typ 1280*720, 1024*768 eller vad har du?

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Hej, jag har en fråga som jag tar i den här tråden för att slippa starta en ny.

Jag har ett Radeon 9800pro.
Och den här tv http://prisjakt.se/produkt.php?p=93838 (LG42PC1R)

Jag undrar ifall det fungerar att spela upp HDmaterial från datorn till tv med en DVi-HDMi sladd. DVi från datorn och HDMi till TVn.

Jag har ingen HDMi utgång på mitt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Hej, jag har en fråga som jag tar i den här tråden för att slippa starta en ny.

Jag har ett Radeon 9800pro.
Och den här tv http://prisjakt.se/produkt.php?p=93838 (LG42PC1R)

Jag undrar ifall det fungerar att spela upp HDmaterial från datorn till tv med en DVi-HDMi sladd. DVi från datorn och HDMi till TVn.

Jag har ingen HDMi utgång på mitt grafikkort.

Det kan gå, om du har en tillräckligt snabb cpu, kom ihåg att du behöver en separat kabel för ljudet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Det kan gå, om du har en tillräckligt snabb cpu, kom ihåg att du behöver en separat kabel för ljudet.

hmm, okej, just nu har jag en 2.4 pentium. Kanske inte är tillräckligt snabb.
Ljud får jag till hemmabiot med vanliga auxsladdar. blir ju inget riktigt 5.1, men det får bli framtidprojekt att köpa nytt grafikkort med hdmi och hela köret.

Permalänk

Menar du skärmen till datorn eller TVn? Datorn har 1680 * 1050 och TVn 1366 * 768. Ska jag låta det vara på 1080p eller ändra den till 720p, vilken kommer ge bäst bild?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joggaa
Citera:

Tjenare !

Jag har precis skaffat mig en tv out kabel (s-video), och sen när jag skulle sätta i den i datorn så passade inte uttaget :S har ett x800xt grafikkort och ska inte ha köpt fel kabel , bror min kör med samma kabel och det flyter på bra. På grafikkortet står det vid out och inte tv out. Vad behövs för att få till det? det är alltså uttgången på graffekortet som inte passar :S finns det någon adapter eller nått ?

Tacksam för hjälp!

mvh

Jag har ett liknande grafikkort som dig, och uttaget på kortet är ej vanlig s-video. Ser ut som s-video men det är fler pins som ska in.

Orkar inte dola med adaptrar utan köper en dvi-hdmi kabel och använder tv'n som skärm.

Visa signatur

Asus P5E | Q6600 (G0) (1.288v) @ 3.42ghz |2GB 6400 DDR2 | Asus 4870 800/1080 | Corsair 450W | http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=815791