Permalänk
Medlem

Totem är totalkass

Jag kör Ubuntu Gutsy och Totem eftersom det kommer med, men totem är totalt kass på min dator.
När jag ska söka i en film eller låt så fastnar "sökknappen" (den man dra fram och tillbaka) även efter jag har släppt den och jag måste klicka loss den. När jag kör totem i helskärm fastnar det ibland (oftast efter att skärmen har gått i viloläge och sedan kommer tillbaka). När jag ska höja/sänka åker volymen ner på 0 direkt efter att jag klickat på volymknappen och sökaren på den fastnar. Jag har även tusen andra småproblem jag inte orkar ta upp. Men, jag gillar hur totem ser ut och funkar när det funkar som det ska, framförallt för att det "passar in" med andra gnome-program och är väl intergrerat i ubuntu, är det någon enstaka sak som kan paja massor av saker i totem (har varit såhär sen jag installerade) som går att fixa? Annars någon annan videospelare som ser ungefär likadan ut och funkar likadant som jag kan använda?

Behöver ni mer detaljerad info posta frågor.
Tack
//Robin

Permalänk
Medlem

Det flesta kör ju på VLC enkel och har de funktionerna man behöver.
Lite paradox är att VLC blivit video spelaren nummer ett på både windows,OS X och GNU/Linux .

Permalänk
Medlem

Meto: Förvånar mig inte. VLC är verkligen fantastisk, rent funktionsmässigt.

Du kan göra helt galna grejor där som får andra spelare att stå med dumstruten. Jag såg någon som konfigurerade VLC för en hel video-vägg med flera skärmar.

Permalänk
Medlem

jo jag kör den själv . Kanske inte paradox var rätt ord i alla så är lite roligt/onaturligt att en underground spelare tar över världen på detta sätt Formligen är VLC det vanligaste open source programmet efter firefox.

Permalänk

Men sen finns det ju ingen bättre spelare än mplayer, det vet vi ju alla.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Men sen finns det ju ingen bättre spelare än mplayer, det vet vi ju alla.

Hehe, jag skulle precis skriva det MPlayer är nog den bästa spelaren jag har testat, även om guit är vidrigt i Windows (men de gör inget, vi kör väl inte Windows?).
Särskilt i OSX är den bra mycket bättre än alla andra alternativ.

Permalänk
Medlem

Se till att köra senaste totem och gstreamer med alla plugins du behöver, då funkar totem prima.

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

mplayer hands down. Inget kommer ens i närheten imo.

Permalänk
Medlem

Mplayer i Linux och MPC+CCCP+CoreAVC i Windows.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Mplayer utan GUI. Mer kan man inte önska sig

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Jo jag använder mest Mplayer oxå i linux, i windows brukade jag använda VLC, men jag har upptäckt en annan bättre spelare. Gomplayer är klart min favorit i windows nu.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

mplayer fungerar ungefär 100x bättre än totem, VLC gillar jag inte men det är också betydligt bättre än Totem. Förstår inte varför Ubuntu kör med Totem som standard

Permalänk
Medlem

för musik tycker jag du ska testa amarok, bästa musik spelarn jag testat.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

KMPlayer är riktigt nice.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Mplayer i Linux och MPC+CCCP+CoreAVC i Windows.

Precis. Så ska det låta