Vad ska ni köpa till er själva i julklapp?

Permalänk
Medlem

Vad ska ni köpa till er själva i julklapp?

Tjenixen
Såhär nära jul så tänkte jag höra med er vad ni tänkt o köpa till er själva i julklapp.
För att själv få lite tips osv.
Skriv gärna varför du köper just den produkten

jag har iallafall tänkt att köpa mig en NAD T785 eller en DENON AVR-4308 som julklapp till mig själv.

Jag har inte valt än och jag biter på naglarna av vilken jag ska välja.

Själv köper jag en reciver pga min 10k´s reciver gått i graven
+ att jag bor i hus nu så man kan fläska på lite dyrare

NAD: http://www.hifiklubben.se/produkter/hemmabio/receiver/nad_t78...

DENON: http://www.hifiklubben.se/produkter/hemmabio/receiver/denon_a...

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk

Blir en Panasonic PZ700 för min del. 42" 1080p plasma.
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=179331

Visa signatur

"?"

Permalänk

Funderar på ett Wii.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

blir sharcoon rebek 9 chassie till mig, sen tandblekning till frugan.

det är det jag ska handla innan jul.

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem

För min del blir de en SE W960 och sen några PS3 spel.. vet dock inte vilka titlar man ska ta

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk
Medlem

En Logitech G9 mus (min nuvarande G5 har scroll hjulet börjat ge sig)
Intel Q9450 och Gigabyte GA-X48-DQ6 när dom släpps, alltid kul med nytt

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

div datorpryttlar. för nu ska en dedikerad Linux-HTPC byggas, in i ett skrotat DVD-chassi om det vill sig..

och några BluRay-filmer till om det blir € över.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

En 32" lcd-tv och ett hemmabiosystem... Vet dock inte vad det blir, det får mellandagsrean avgöra...

Visa signatur

HTPC: AMD X2 4000+@2.7Ghz|Antec Fusion Black|8800GT (på g) med Zalman VF900|
4GB Corsair PC6400|500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Funderar på ett Wii.

Blev ett Wii + komponentkabel för min del

Permalänk

Ska nog lyxa till det med lite ärtsoppa och fläsk

Visa signatur

HaxBork fem tusen

Permalänk
Medlem

Re: Vad ska ni köpa till er själva i julklapp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av InTrance
Tjenixen
Såhär nära jul så tänkte jag höra med er vad ni tänkt o köpa till er själva i julklapp.
För att själv få lite tips osv.
Skriv gärna varför du köper just den produkten

jag har iallafall tänkt att köpa mig en NAD T785 eller en DENON AVR-4308 som julklapp till mig själv.

Jag har inte valt än och jag biter på naglarna av vilken jag ska välja.

Själv köper jag en reciver pga min 10k´s reciver gått i graven
+ att jag bor i hus nu så man kan fläska på lite dyrare

NAD: http://www.hifiklubben.se/produkter/hemmabio/receiver/nad_t78...

DENON: http://www.hifiklubben.se/produkter/hemmabio/receiver/denon_a...

Jag hade valt Denon'en alla dar i veckan that for sure.

Själv har jag precis köpt mig en Harmony 895 som tidig julklapp och jag har även precis köpt en ny signal-kabel i form av Supra EFF-ISL Anniversary Limited Edition för växelpengar. Men plånboken känns fortfarande tung trots att alla klappar är inhandlade så jag kommer nog unna mig nåt mer, förmodligen en ny DVD-spelare alternativt en Squeezebox.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

100st Verbatim DVD+R DL skivor och 100st Taiyo yuden DVD+R 16x skivor. Sen blir det säkert något mer när nästa slantar kommer.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Tror jag sparar mina pengar, jag har en plan om att vara jätterik när jag är 35 år gammal och som det ser ut nu så måste jag nog göra något åt det. Det är ju bara 9 år igen

Nä... men en wii och nya mario spelet har jag ju lite lust på iofs...

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vad ska ni köpa till er själva i julklapp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Jag hade valt Denon'en alla dar i veckan that for sure.

Är rätt nyfiken bara på motiveringen till det?

Du är säkert mer insatt i hur de låter etc, men specifikationsmässigt går ju att läsa detta för NAD:

Effekt 4 ohm: 7 x 120 watt i 4/8 ohm (kontinuerlig effekt, alla kanaler samtidigt, 20–20 000 Hz, 0,05 % THD)

Vikt: 25kg

Samt detta för Denon:

Effekt 8 ohm: 7 x 140 watt (kontinuerlig effekt, två kanaler i drift, 20–20 000

Vikt: 18,9kg

Bara nyfiken på en motivering som jag nämnde.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Nyss köpte mig en tidig julklapp i form utav en Logitech diNovo™ Media Desktop® Laser BlueTooth tangentbord med en MX1000 lasermus... Så jävla underbart att ha till HTPCn/vardagsrumsdatorn.. Slippa alla kablar(vanl trådlös räckte inte)..

Funderar på en Logitech Multikontroll.. måste bara ta reda på om den funkar med Telias Digital-TV box av märket Motorola....

Eller ett nytt Grafikkort typ Radeon 3850..... Mycket e det man vill ha....

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk

Ett "Canon EF 17-40 f/4L USM" objektiv. Fotografering är det nya mainstreamintresset

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Ett "Canon EF 17-40 f/4L USM" objektiv. Fotografering är det nya mainstreamintresset

Äh skippa den å köp en 24-70/2.8 L .. kan inte bli mycke bättre.. Eller möjligtvis ett 24-105/4 IS L om inte ljusstyrkan e så viktigt..

Suktar sjäv efter något av dessa 2...... Vill byta ut mitt 18-50/2,8 EX..

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knoxz
Äh skippa den å köp en 24-70/2.8 L .. kan inte bli mycke bättre.. Eller möjligtvis ett 24-105/4 IS L om inte ljusstyrkan e så viktigt..

Suktar sjäv efter något av dessa 2...... Vill byta ut mitt 18-50/2,8 EX..

Problemet är att 24-70 är dubbel så dyrt som 17-40 och 24-105 ligger lite över 10k-gränsen. Går man på studentbidrag med halvtaskiga småjobb räcker inte ekonomin. Sedan kan jag tillägga att jag främst för tillfället letar efter ett bra vidvinkellins. Zoomen är kanske överflödigt om man inte behöver ett allroundlens

Permalänk

Re: Re: Re: Vad ska ni köpa till er själva i julklapp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog

Du är säkert mer insatt i hur de låter etc, men specifikationsmässigt går ju att läsa detta för NAD:

Effekt 4 ohm: 7 x 120 watt i 4/8 ohm (kontinuerlig effekt, alla kanaler samtidigt, 20–20 000 Hz, 0,05 % THD)

Samt detta för Denon:

Effekt är väl det sista man kollar på när man köper en sån receiver, båda lär klara spela högre än vad man någonsin vill utan att svettas särskilt mycket. Denons receivrar är helt klart bland dom bästa om man ser till ljud och funktioner.

Permalänk

En polare köpte sig en NAD förstärkare men byttes snabbt mot en cambridge som hade en mycket tevligare och tydligare ljudkaraktär.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

För mig blir det förlovningsringar och ett Seas H1208-08 bas element till en blivande subwoofer.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Hedersmedlem

Har köpt en Nikon D200 ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Vad ska ni köpa till er själva i julklapp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Effekt är väl det sista man kollar på när man köper en sån receiver, båda lär klara spela högre än vad man någonsin vill utan att svettas särskilt mycket. Denons receivrar är helt klart bland dom bästa om man ser till ljud och funktioner.

Det beror väl helt klart på hur pass tungdrivna högtalare man har?

Ta B&W Nautilus som krävde 8st feta monoblock för att drivas

Man vill ju kunna fläska på utan distortion, men som sagt det borde inte vara några problem i den prisklassen. Jag var mer nyfiken på varför Denon framför NAD.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Nytt chassie till datorn, ett Coolermaster centurion 530.

Sänkningssats till Bilen

16" OZ racing Alu-fälg till bilen

Blir det nog, om pengarna räcker, fick en fet elräkning idag

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk

Jag har inte så mycket pengar men Siba har annonsrat ut en 32" lcd för 3900:- här i Göteborg.Den är omärkt(dvs inget märke på den) och jag har varit och tittat på den det är kanonbra bild även om jag jämför med andra lcd`s som kostar runt 10k och hänger brevid! Visst skulle hällre vilja ha värsta piooner`en men pengarna fattas

Permalänk
Medlem

köpte en LG 42LC46

Visa signatur

HP HDX 9350 | Intel Core Duo T8100 @ 2,1GHz | Memory 3GB |
Nvidia Geforce 8800M GTS 512Mb | 500Gb SATA |
Windows Vista Home

Permalänk
Avstängd

En call girl funderade jag på.
Men vet för lite om marknaden för att utröna kvalité och pris/prestanda.
Någon som har koll?

I övrigt så har jag skaffat det jag anser är mina egna presenter, uppgraderat datorn helt och hållet till en bättre, snabbare och stabilare maskin under hösten.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog

Samt detta för Denon:

jag hade valt denon faktist ,nad är bra men har för mig att nads förstärkare är dyrare o skilnanden är mindre, men lysna inte på mig gå efter eget insiativ

Citat:

köper man en förärkare för flera tusen så måste man nästan gå på vilken som är kraftfullast ,alternativet är en sony med dom specifikationerna dock är den inte lika strömstarka som denon nad o harman kardan marants osv men dom är billigare

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Blev en tidig julklapp till mig i år: En Pentax K100D Super systemkamera

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Vad ska ni köpa till er själva i julklapp?

Citat:

Precis vad jag tänkte säga. Denon har toppmodeller i varje segment på reciever-marknaden idag. Fast om du ändå är uppe i den prisklassen och röjer så gör dig själv en tjänst och kolla även in Arcam AVR350, bättre 2 kanalsljud i en reciever är nog svårare att hitta.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!