Permalänk
Medlem

Amd 4800+ X2 För varm

jag köpte för ca 2 månader sen en amd 4800 x2 am2 och tempen liger på ca 38 idl och sen när jag spelar wow blir den 58 med stock kylare

sen byte jag till en arctic freezer 64 pro men tempen är lika dan om endå inte högre jag undra vad som är fel jag har ren gort den med t-röd och satt dit artic silver 5

är det nåt fel på min cpu för när jag läser så värkar alla andra ha mycket svalare cpus än mig och 65w modellen ska väl vara svala ? det var därför jag valde den

Visa signatur

Intel i5 4690k. Kylning Hyper evo 212. Amd FxF 6870 1gb, Ram DDR3 8gb Corsair Lp 1600Mhz
Moderkort Msi z97m Gaming. SSD Samsung 830 series 256Gb. 3,5 tb lagring. Nätagg 550w Seasonic.
Skärm Asus 23" PA238Q IPS. Tangetbord Sidewinder x4, Mus Razer Naga.
Högtalare Edifier S330D 2.1, Headset Siberia V2

Permalänk

Jag försöker svara på ditt språk:

Nej, tempera turen är inte far lig för prosessorn, så länge du inte upp lever några problem med datorn spelar det ingen roll vad andra värkar ha för temperaturär.

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem

Jag har 4000+ X2 å den ligger på 33°C Idle med stockkylaren på 800rpm (lägsta möjliga med Fläktkontroller)

Pröva att byta kylpasta kanske?

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag tror personligen att din IHS är ojämn och just därför kan inte din kylare kylla ner processorn ordentligt. Så var det med en processor som jag hade innan. Om du vill så kan du fixa till det genom att slipa lite med sandpapper. Ta med medelgrov sandpapper först och sedan med finsandpapper eller vad det heter, för att jämna till det. Det hjälper.
Det finns många som gör det direkt när de köper en processor, tar och sandpapprar det direkt för att få en jämnare yta. Det sänker tempen med flera grader.
Men så att du vet så åker ju garantin direkt

Lycka till!

/Mvh x_link.

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_link
Hej!

Jag tror personligen att din IHS är ojämn och just därför kan inte din kylare kylla ner processorn ordentligt. Så var det med en processor som jag hade innan. Om du vill så kan du fixa till det genom att slipa lite med sandpapper. Ta med medelgrov sandpapper först och sedan med finsandpapper eller vad det heter, för att jämna till det. Det hjälper.
Det finns många som gör det direkt när de köper en processor, tar och sandpapprar det direkt för att få en jämnare yta. Det sänker tempen med flera grader.
Men så att du vet så åker ju garantin direkt

Lycka till!

/Mvh x_link.

Jag håller med x_link, hade innan en x2 3600+ (som nu sitter i servern) som hade en ojämn IHS, slipade ner den och tempen blev helt okej.

Permalänk
Medlem

kan jag inte byta den på garanti då

Visa signatur

Intel i5 4690k. Kylning Hyper evo 212. Amd FxF 6870 1gb, Ram DDR3 8gb Corsair Lp 1600Mhz
Moderkort Msi z97m Gaming. SSD Samsung 830 series 256Gb. 3,5 tb lagring. Nätagg 550w Seasonic.
Skärm Asus 23" PA238Q IPS. Tangetbord Sidewinder x4, Mus Razer Naga.
Högtalare Edifier S330D 2.1, Headset Siberia V2

Permalänk
Medlem

Det fick inte jag iaf, dom sa bara att jag monterat kylaren fel och om den fungerar så e de bara o köra på