Permalänk

BF2 cd key

Så jag har 2 datorer, jag har bf2 installerat på en och vill installera det på den andra också, så jag kan byta när jag känner för det :). Men det är så att jag inte hitar min manual, med cd-keyn på! Om jag har samma spel installerat på andra datorn, finns det nånstans en fil med cdkeyn på cdn eller i de filer som är installerade?

Permalänk
Medlem

Kolla i registret om det inte ligger där. Skulle tippa på att den finns där någonstans.

Permalänk

Vet inte var jag skall söka efter den? Är i registret, men vet inte var jag ska leta.

Permalänk

Tryck på Ctrl+F och sök efter "battlefield" eller liknande termer.
Annars bör den ligga i HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software -> EA GAMES.
Får väll hoppas att den inte är krypterad

Edit:
Hunter(SWE) -- det har du nog rätt i! Jag hade ingen aning om att problemet gick att lösa på det sättet. Man lär sig något nytt varje dag!

Permalänk
Avstängd

Sök efter bf2 eller battlefield 2

Hitteabarnet:
Han kan ju exportera valda nycklar i registret till en fil så det ska väl inte vara några problem (hoppas jag). Kopiera regfilen till den andra datorn och dubbelklicka på den

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Det är vad jag får upp som först när jag söker på Battlefield 2, är det nåt jag kan se där?

Permalänk
Avstängd

Inget att använda där, gå in i EA mapparna och kolla där, det brukar finnas på flera olika ställen i registret

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Oh NOES! I lost my CD Key! How can I find out what it is?
Just hit your windows start button and do a search, type in regedit. Navigate to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Electronic Arts\EA Games\Battlefield 2\ergc

The value of the default registry key is your CD key. Next time write it down somewhere safe. Or just come back here to learn how to find it again. :0)

http://faqs.ign.com/articles/636/636361p1.html

Google är din vän.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F@|)€r/\/
Det är vad jag får upp som först när jag söker på Battlefield 2, är det nåt jag kan se där? [/B]

Titta i LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Electronic Arts/EA Games/Battlefield 2/ergc
Det verkar också som att nyckeln är "krypterad"... De har skrivit "x9392" framför nyckeln Har inte spelet själv så jag kan dock inte verifiera detta.

Thomas hann visst före

Permalänk

Har bara wdc???

Om jag går till samma ställe men Special Forces så har jag ergc.

Permalänk
Avstängd

Använder du samlingspaketet med Battlefield 2? jag ser att du har alla andra expansioner installerade

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Jag köpte en box med BF2 SF och vanliga i.

Permalänk

Det var ju konstigt. Kollade på brorns dator och han har ergc-mappen där. Du har möjligtvis inte avinstallerat spelet redan?

Permalänk

Spelade precis lite, funkade bra, så det är nog kvar

Permalänk
Medlem

Hittade du en nyckel för expansionen eller? Du kan ju pröva att använda den isåfall.

Fattade först inte att du hade Finskt OS. Såg bara någon konstig text och kunde inte riktigt koppla vad tusan det var förän jag såg menyraden. Själv har jag använt Engelskt OS i år nu. Jag antar att det som står där är typ "default" och "value not set". Min Finska är dock lite rostig och i princip begränsad till att kalla dig för en jävla bög campare (tack vare Action Quake 2).

Permalänk

*bort*

cd keyn kan knappast börja med 01000000?

Såg att min Sf cd key som är på manualen inte alls finns i dendär raden??

*inlägg redigerat av Coltrasten*

Permalänk
Avstängd

Vad håller du på med? skickar du ut nyckeln på nätet?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

EDIT!!!!!!! HITTADE MIN MANUAL!!! I STÄDSKRUBBEN :D:D Tack iallafall för hjälpen sweclockers är bäst!