Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Spel Problem

Tja jag lirar cod4 och Crysis. Jag har köpt ett nytt grafikkort ett 8800GT 512mb, innan hade jag x1900 GT 256mb jag kunde då ha 100hz i cod4.
Nu kan jag dock bara ha 85hz, hur kommer det sig? Det kan vara så att jag har mixtrat osv med mitt förra grafikkort och sen var jag tvungen att formatera pga det nya graffet. CoD4 känns inte särskilt stabilt ibland är det nere på 35fps och det är lite underligt tycker jag.

Fpsen som jag har uppe i högra hörnet visar 100fps ibland men så fort någonting händer blir det 75- i fps. Vad är felet och hur gör jag så att jag kan få 100hz?

Btw jag har Compaq 9500 19" CRT 160hz.

Det är samma sak med Crysis, bara 85hz när jag tar upp skärm menyn under spelets gång.

Nu är det helt sjukt asså, fpsen går ner till 30 ibland, varför? :/

Körde nyss lite Crysis det laggade ganska hårt jag körde på High sen 1280x1024 och ingen AA det var online, kanske är det? Det borde ju inte köra så stor skillnad ändå, grafiken var inte så fin heller typ lite suddig om ni fattar. Hjälp pleaze!

Det är alltså fpsen jag vill ha hjälp med, jag borde ju ha stabil? I Crysis är det sämre grafik än vad det ska vara jag har testat spela med medium då känns det som Very Low(om det skulle ha funnits) plus att det laggar. Vad är felet? :/