Permalänk
Medlem

powergamer gkort för 3500kr max

hej undrar om ni kan rekomendera nån bra grafik kort som inte låter allt för mycket och har minst 500 mb minne helst mer om det går för det priset, nåt som verkligen inte har överhettnings problem hela anledningen till att jag ska köpa ny dator är för att min bärbara dators gkort verkar dra sista andetag när jag spelar över 1 timme tom spel som wcIII så börjar allt o hacka och datorn blir jäkligt varm :/ , ska ge den till morsan som sen julklapp och skaffa en liten microtower.

så en gkort för max 3500kr, minst 512 minne, och den ska inte vara högljud eller ha överhettnings problem.

tack i förväg

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Medlem

8800gts 512mb låter ganska självklart

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petoria
8800gts 512mb låter ganska självklart

sitter du på en sån? isåfall undrar jag vad du tycker om fläkt ljudet är ganska känslig mot sånt.

kommer den o klara spel som bioshock och crysis utan problem? om man har hyfsad processor och 4gb ram?

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

8800GTS 512MB är valet för dig. Fläkten låter säkert förjävligt det gör dom alla nu för tiden... Ända valet då är att byta kylning.

Det kortet är det bästa du får tag på egentligen... Den klockar lätt över GTX och Ultra. Och din dator kommer klara det utan problem med det här kortet

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
8800GTS 512MB är valet för dig. Fläkten låter säkert förjävligt det gör dom alla nu för tiden... Ända valet då är att byta kylning.

Det kortet är det bästa du får tag på egentligen... Den klockar lätt över GTX och Ultra. Och din dator kommer klara det utan problem med det här kortet

tack ska börja läsa benchmarks och reviews då , får hoppas att fläkt ljudet åtminstånde går på lågvarv när man inte spelar, avskyr verkligen fläkt ljud :/

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb