Permalänk
Medlem

WLAN, störs ut av trådlös telefon?

Ja, såhära ligger det till. Vi har ingen fast telefon idag men har kommit fram till att det "vore bra att ha". Men min oro är att en trådlös telefon skulle störa mitt wlan, dom ligger ju trots allt och bråkar i 2.4GHz bandet. Någon med erfarenhet att det störs ut? Skit i att telefonen störs, datatrafiken som är viktig!

Permalänk

Själv så har jag inte problemet, men jag har upplevt hos vissa andra att det gör, så det beror nog på vilken router och telefon du har...

Permalänk

Hur störs det? Jag har också denna kombination. Hur märker man det? Tycker idag att internet går segt och såg detta. Har nyss skaffat detta.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Testa att dra ur basenheten och stäng av handenheten och kolla om det gör skillnad på ditt nät. Kör du trådlöst så byt alltid från standardkanal nr 11 i den trådlösa routern till något lägre så är det mindre risk att man får störningar från grannars osv.

Själv mina trådlösa aldrig stört nätverket.

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått så går trådlösa telefoner (DECT/GAP) på frekvenserna 1880-1900 MHz....
så de borde ej vara några problem?

Visa signatur

"It takes a big man to cry, but it takes a man with a rail gun to laugh at the big man crying."

Permalänk
Medlem

Läste runt lite och hittade en pdf som hade lite intressant information. http://www.vagbrytarenstockholm.se/material/folder-tradlos-te...
Får se till att tjacka en telefon som inte använder 2.4GHz helt enkelt och om det skiter sig lämna tillbaka den och skaffa någon häftig med sladd.