Permalänk

XFX 8800 GTS Problem

Goddagens

Har ett problem som jag inte riktigt har en lösning på.
Fick idag hem min cpu fläkt, Zalman CNPS9700LED, från komplett.
Jag installerade fläkten och satte i allt som det skulle igen, men till min förvåning när jag startade datorn så lät den väldigt mycket.

Upptäckte att det inte var min nya fläkt som lät utan nu var det mitt grafikkort som innan nu fungerat alldeles utmärkt.
Lite svårt att beskriva men datorn låter som vanligt vid start, men sedan går fläkten på mitt XFX 8800 GTS upp i högvarv och fortsätter så.

Kanske borde tillägga att skärmen får ingen kontakt med datorn överhuvudtaget.

Någon som vet vad problemet kan vara? Hjälp skulle uppskattas.

MVH Viktor.

Permalänk

Du kan ha "fått ut" grafikkortet lite från sloten. Det hände för mig men bara tog ut och tryckte i det ordentligt igen.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Du kan ha "fått ut" grafikkortet lite från sloten. Det hände för mig men bara tog ut och tryckte i det ordentligt igen.

Provade att göra detta men utan resultat, provade t.o.m. att byta psi express uttag men samma resultat där.

Fler hjälpsamma förslag skulle uppskattas, eftersom jag inte har en aning om vad problemet skulle kunna vara...

Tack för det snabba svaret dock.

Edit: Kanske borde tillägga att jag nu lade märke till att datorn ger inte ifrån sig ett pip överhuvudtaget och läste någonstans att det innebar något slags problem. Kan dock inte förstå vad som menas med pipen, men ett pip gav den alltid ifrån sig innan jag bytte cpu fläkt.

Edit 2: Har plockat isär datorn och bara kopplat in grafikkortet, processorn, minnena och hårddisken i datorn för att få samma resultat... Verkligen ingen som vet vad problemet kan vara och vad man an göra för att åtgälda det?

MVH Viktor