Permalänk
Medlem

8800gt

Tjenare!
Nu är det så här att jag fick ett nytt grafikkort i julklapp (8800gt). Men när jag har satt in kortet och ska starta datorn så blir skärmen (crt) bara svart (har följt alla anvisningar). Det första som slog mig var att nätagget var för klent(corsair 350w), men efer att ha frågat på fragbites forum så har jag fått den uppfattningen att det är processorn som är för slö! Har bara en p4 3.0GHz. Min fråga till er är nu: är det nätagget som är för klent eller är det som dom säger på fragbites arkiv, att processorn är för klen?

Ni får ha överseende med mina stavfel, dom bjuder jag på!; )

MVH: Erik

Permalänk
Medlem

Möjligtvis nätagget, hur många Ampere lämnar det på 12V?

Har du fått i kortet ordentligt i slotten? kopplat in den extra strömmatningen direkt från nätagget till grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Skärmen är inte svart för du har för dålig övrig hårdvara (om den inte är inkompatibel då d.v.s. vilket inte är så sannolikt kanske).

Om det inte är nätaggets effekt så kan det ju vara några andra saker; att du inte satt i strömkabeln till kortet, att kortet inte sitter i pci-eporten helt och hållet eller att att kortet är defekt.

Permalänk
Medlem

som de andra säger, har du kopplat strömkabeln till grafikkortet?

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

Jag har kopplat i den extra ström kabeln till kortet som det står att man ska göra och kortet sitter i ordentligt.. alltså är det näagget och inte processorn?

Permalänk
Avstängd

Ja men vad har du för moderkort och vad hade du för grafikkort innan= formaterade du lr satte du bara in kortet utan att ta bort dom gamla drivers först???

Permalänk
Medlem

Hade själv samma problem och det visade sig vara mitt VIA chipset som inte tyckte om kortet, fick flasha om grafikkortet med ett gen 1 bios.

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Avstängd

ofta moderkortet som saknar stöd för 8800serien, kan kräva en flash som jonnhy skrev.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)