Permalänk
Medlem

jag är lat idag... lång dag igår med mycket pyssel. Skulle borra några hål i väggen och sätta upp högtalare och whiteboardtavla... Men det får bli imorrn. Hoppas jag är mindre lat då. Det enda vettiga idag var att jag åkte och träffade en eventuell samarbetspartner ett par mil härifrån.

Permalänk
Medlem

Har influensa och haft det i över en vecka sedan jag kom hem från en utlandsresa.
Imorgon blir jag ett år äldre, en till här på jorden som anses vara vuxen, dvs 20 år. Varför kan jag inte vara lika exalterad som för 10 år sedan, det hade varit roligt.

Igår fick jag reda på att jag skall jobba den 23:e, mellandagarna och den 30:e.
Väldigt kul, får ledigt någon dag sen jobb igen, men det ger pengar iaf.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Sitter och är lite ledsen i ögat. Bruden har dumpat mig efter 1 år.
Suger pung och åter pung.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Keeper of the Bamse

Blev inte tidigare "Spamma-hur-mycket-du-vill-tråd" stängd rätt nyligen? Har herbamare provat lite nya groovy grejer månne?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Har haft skolavslutning idag. Gick bra, även om det var långtråkigt. Sitter hemma och lyssnar på musik samtidigt som jag tänker. Känns som om livet är ett skämt ibland. De senaste dagarna har jag kännt att mitt liv är så löjligt. Känns verkligen som om det inte kan bli mer otroligt.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Middag med tjejen. Alltid najs

Permalänk

Mmmmm druckit två kannor kaffe idag, hängt på sweclockers. Var några som tyckte serien Dexter var det bättre än heroes, jag menar hur kan man tycka det igentligen? stackars dom

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

F.ö. så är en intressant observation att Icahandlarnas historiekunskaper behöver förbättras. Den centrala utbildningen som ordnas av Haakon Invest innebär att samtliga Icahandlare får läsa om grundskolans svenska historia för de kunde inte skilja mellan Fersen D.y. och Fersen D.ä.

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

Kom precis tillbaka från min andra uppkörning, gick skitbra. Fan va gött att äntligen bli klar med körkortet och slippa körlektionerna.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Jobbat sen 8:00, varit uppen sen 06:20 pga pendling till jobbet.
Sitter och väntar på lite samtal då jag vill vinna mest tagna samtal under dagen

Ikväll ska jag ÄNTLIGEN inhandla min LCD-Tv och efter det avnjuta den med några hd-filmer.

(Nu ringer det, over and out)

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Kom precis tillbaka från min andra uppkörning, gick skitbra. Fan va gött att äntligen bli klar med körkortet och slippa körlektionerna.

Grattis!

OT: Steg upp runt 9:30 gick sedan till tandläkaren vilket visade sig vara lugnt, inga hål. Sedan gick jag en sväng på stan och handlade de sista julklapparna. Nu sitter jag här och kikar runt Senare blir det nog kika lite på film eller så.

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

Sitter här på SweC, streckläser forumet som vanligt. Kikar överallt.

Lyssnar på Wyclefs nya, helvete vad bra musik den snubben kan klämma ur sig.

Permalänk
Medlem

svinless jävligt utråkad och sjukt less på livet, poker har aldrig gått sämre flyttat hem till morsan pga av att vi inte fick ha kvar lägenheten, så har gett upp sthlm för sjukt tråkiga hudiksvall, finns absolut inget alls göra här har inte ens internet än snålsurfar på ett trådlöstnätverk utan lösenord just nu.

så kan inte tanka hem nåt för de går segt!
allt har skitit sig de senaste månaderna hade räknat med att tillbringa vinterhalvåret i thailand och spela poker därifrån, men så blev de inte för har drabbas en sån extrem jävla otur å ser ingen ljusning än, så trött på livet att jag skulle kunna ta grisbulten å slippa alla problem.
alla drömmar man har bli ju ändå bara konstant krossade. så vad lever man för? varför lever man??

utan pengar kan man göra nada, å går pokern dåligt blir man sjukt rädd av att man ska bli pank. världens sämsta yrke när de går dåligt. blääää

singel är man oxå jippi! not blääää
så vad lever man för ha tråkigt vakna spela poker backa lite må sämre spela lite mer ta igen de man backade äta lite spela mer tappa igen å hålla på stå å stampa på samma ställe så hela tiden. usch å bläää

behöver ju pengar så jag kan fara till thailand 3månader å luffa runt leva livet.

men blir de så nix nix för allt ska ju skita skit usch vill bara fly från alla problem
slippa må dåligt få vara glad leva å ha kul men så blir de ju inte för man är så förbannat jävla otursknullad att de inte finns

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Sötast

Blev pappa 02.18 18Dec

titta gärna bilder i min signatur

Permalänk
Medlem

Just plockat isär motorn på skotern, ena kolven e helt körd och det verkar som att även cylindern tagit stryk =/ Kallat in ett proffs och dömer han ut den bryter jag fan ihop

Edit: Visade sig att ena cylindern ny nikasil legering, knula =/

Permalänk

luktar på mina snushänder och funderar hur jag kan få en snusig känsla me halvtorr grovsnus ...en snus i underläppen ger en snusig känsla även fast snuset inte är prima

Permalänk

Idag kommer tomten, yeah!

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Vem i helvete tror ni läser/bryr sig om vad ni har skrivit?
(vem i helvete läser det som jag skrivit här?!)

Visa signatur
Permalänk

Min dator har säcket ihop. mest det jag bloggar över blir till o sitta på farsans 4550 ett tag .. *surt*

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

jag sitter och filosiferar över mitt liv i allmänhet..har gjort en del stora förändringar på sistone: slutat röka,börjat äta frukost på morgonen,slutat med socker i kaffet och slutat med godis,börjat äta mer sallad och fisk och ska börja träna igen...

Allt gott och väl så långt...är väl bara kärlekslivet som jag inte är helt nöjd med...

Herb Over and Out!..

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk

Jag sitter nu och funderar på om jag skall köpa en macbook eller om jag skall köra med gamla bettan, som jag ordagrant får sparka igång varje gång jag ska använda den. -Det är glappkontakt någonstans i den, köpte den extremt billig så..

Med en ny macbook så kommer säkerligen livet bli roligare, men det finns risk att någon kommer med en sådan befängd anklagelse om att jag har ett liv om jag äger en sådan dator.
I många tillfällen blir man bättre behandlad om man kör med en skrut, så jag i mitt kommande arbete kanske tjänar att köra med den jag har nu? Nå jag får vänta till macworld Expo och se vad som kommer samt grunna mer..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Vem i helvete tror ni läser/bryr sig om vad ni har skrivit?
(vem i helvete läser det som jag skrivit här?!)

Jag och jag!!!???

Själv har jag nu ledighet i 5 dagar...:P
Eftter att ha konkat runt på arbetet och tagit en sjudundrans massa extrapass, så blir det till att ta en bira imorgon och sedan ut och ragga på krogen. Sen en månads jobb sedan kommer lumpen. Sen är man fast till 081219.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Rolig grej igår.
Jag är på besök i min hemstad Umeå nu över jul och nyår, så jag passar på att träffa så många vänner som möjligt. Igår var jag ute på en lokal pub med en tjejkompis och tog några öl och snackade skit.
Brevid oss sitter en bunt grabbar, som jag kanske ska förklara som typen som har truckerkeps och en fet snus under läppen.

En av killarna sitter och spanar in min tjejkompis hela kvällen, vilket hon tycker är rätt jobbigt. Så när vi går smider vi en liten plan. Hon går fram till killen och frågar honom om han är straight. Den givna reaktionen, han ryggar bak och säger något i stil med "som fan". Då säger hon, "Okej. Min kompis tycker nämligen att du är söt", och syftar då på mig.

En bit bak står jag och tittar på honom och biter mig i underläppen.
Åh, det är roligt hur otroligt homofobiska människor kan bli. När vi sekunden senare börjar gå därifrån tittar jag konstant mot killen, som räcker mig sitt långfinger. Jag vinkar lite åt honom och går ut.

Heh.

Permalänk
Medlem

Sitter och slösurfar på jobbet, är trött som fasen så försöker undvika att jobba så gott det går men tyvärr så kommer det in ärenden där företag har akut problem.

Visa signatur

"De omnibus dubitandum"

Permalänk
Musikälskare

Skola kl 9 till 10

Sitter å tar en kaffe nu och slappar, får se vad dan ger

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Kom precis hem från jobbet, drack en kaffe och tog en cigg. Väntar på att en person ska komma över så jag vågar se Saw4. Sen jobba igen vid 22:00 till 06:00!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter och lapar kaffe framför wow. Det är ett helvete att va fast i det träsket igen men förhoppningsvis går det över snart. Ikväll är det sittning med barnkalastema, en given vinnare. Fram tills dess blir det mer wow, kanske en öl och glida runt halvnaken i lägenheten.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

kom nyss hem efter ett studiebesök på SSAB i Borlänge (träffat lite ingenjörer som jobbar där osv).

nu sitter jag väl och tankar mobilen med lite musik (man måste ju älska hastigheten mellan min dator och telefonen, 20 min för att föra över 200MB typ).

sen ska jag väl hem till farsan, fira syrran. sen imorrn blir de väl att hjälpa farsan att flytta (inget internet på nya stället än, buhu)

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Har länge funderat på om vi människor missat det mysiga med plastpåsar. Min katt ligger ofta och kelar med påsar och dylikt, jag har provat men känner ingen direkt tillfredställelse i det ... bara jag ?

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Vart på jobbet sen igår klockan 13:00. började lungt, för att helt plötsligt lite efter klockan 16:00 komma in 4 st ambulanser. Plötsligt blev det eld i mig, ssk och jouren. Ett FF som inte mådde så bra fick prioriteras som akut. Stackas tant, 14 stick blev det innan det kom ngn blod ur tanten, dålig cirkulation och tunna torra armar.

Sen höll det på, för att plötsligt lungna sig.

Tror ni inte att precis innan hemgång så kommen en "rädda hjärnan"-kandidat. Patienten var inne på akuten på 30 minuter efter knäppen. Total alfasi, och förslappad hö. sida. Då blev det eld i luckan igen.

Idag har jag spenderat dagen på jouren det har varit hyfsat med patienter med diverse åkommor. Nu blir det chips och cola med vännerna

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."