Spel liknande Star Wars - Knights Of The Old Republic II?

Permalänk
Medlem

Spel liknande Star Wars - Knights Of The Old Republic II?

Hej, jag har nu lirat igenom *topic* med ca 27 timmar speltid. Jag älskade storyn och svärdfighterna med ljussablar samt RPG'känslan . men finns det något annat spel som har lika lång "speltid" om ni förstår vad jag menar. Ett spel som tar lång tid att klara av samtidigt som man får röra sig fritt med RPG-känsla. där man ska göra quests och välja olika val som leder en på olika spår?

S.T.A.L.K.E.R har jag redan tröttnat på. När jag menar röra sig fritt menar jag på långa avstånd, inte runt kullen.

Finns det något spel i klass med SW - KOTOR2 ? Eller kommer det en uppföljare som följer samma linje? Grafiken behöver inte vara bättre bara spelkänslan är på samma riktigt höga nivå.

Permalänk
Avstängd

Re: Spel liknande Star Wars - Knights Of The Old Republic II?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Hej, jag har nu lirat igenom *topic* med ca 27 timmar speltid. Jag älskade storyn och svärdfighterna med ljussablar samt RPG'känslan . men finns det något annat spel som har lika lång "speltid" om ni förstår vad jag menar. Ett spel som tar lång tid att klara av samtidigt som man får röra sig fritt med RPG-känsla. där man ska göra quests och välja olika val som leder en på olika spår?

S.T.A.L.K.E.R har jag redan tröttnat på. När jag menar röra sig fritt menar jag på långa avstånd, inte runt kullen.

Finns det något spel i klass med SW - KOTOR2 ? Eller kommer det en uppföljare som följer samma linje? Grafiken behöver inte vara bättre bara spelkänslan är på samma riktigt höga nivå.

Lamentation sword!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Lamentation sword!!!

Man behöver inte citera det första inlägget din Swec-narkoman .

tack för tipset, måste testa.

[edit] Inga onlinespel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Man behöver inte citera det första inlägget din Swec-narkoman .

tack för tipset, måste testa.

Bah, jag tar tillbaka tipset när du börjar sådär

Permalänk

Om du har en 360 så borde du testa Mass effect.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk

Neverwinter nights 2 tycker jag var ganska trevligt. Enligt mig dåligt optimerad grafik, men spelet i sig är bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Om du har en 360 så borde du testa Mass effect.

Kör bara PC.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Neverwinter nights 2 tycker jag var ganska trevligt. Enligt mig dåligt optimerad grafik, men spelet i sig är bra

Skrivet på inköpslistan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Om du har en 360 så borde du testa Mass effect.

Vill ha det till PC :/

Ontopic: KOTOR 1 Annars så ska visst Jade Empire vara likt har jag hört.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Vill ha det till PC :/

Ontopic: KOTOR 1 Annars så ska visst Jade Empire vara likt har jag hört.

KOTOR1 har jag också redan lirat igenom, KOTOR2 var en riktigt bra uppföljare, och samtidigt mer finslipad och snyggare än KOTOR1. Jade Empire måste jag kolla upp.

Permalänk
Inaktiv

Jade empire är inget vidare likt kotor spelen, dock är det också väldigt roligt.

Permalänk
Medlem

Re: Spel liknande Star Wars - Knights Of The Old Republic II?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Hej, jag har nu lirat igenom *topic* med ca 27 timmar speltid. Jag älskade storyn och svärdfighterna med ljussablar samt RPG'känslan . men finns det något annat spel som har lika lång "speltid" om ni förstår vad jag menar. Ett spel som tar lång tid att klara av samtidigt som man får röra sig fritt med RPG-känsla. där man ska göra quests och välja olika val som leder en på olika spår?

S.T.A.L.K.E.R har jag redan tröttnat på. När jag menar röra sig fritt menar jag på långa avstånd, inte runt kullen.

Finns det något spel i klass med SW - KOTOR2 ? Eller kommer det en uppföljare som följer samma linje? Grafiken behöver inte vara bättre bara spelkänslan är på samma riktigt höga nivå.

Mass effect, Jade empire samt neverwinter nights 2+mask of the betrayer

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Mass effect, Jade empire samt neverwinter nights 2+mask of the betrayer

Läst tråden antar jag? Läs...

Neverwinter Nights 2 låter onekeligen som ett bra spel. Jag la en order på det så jag borde få det inom kort. Får se om det håller samma spelglädje som KOTOR, KOTOR II.

Permalänk
Avstängd

The Witcher är ganska schysst också med fin rpg känlsa. Prova det

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Läst tråden antar jag? Läs...

Neverwinter Nights 2 låter onekeligen som ett bra spel. Jag la en order på det så jag borde få det inom kort. Får se om det håller samma spelglädje som KOTOR, KOTOR II.

Köpte det i helgen för 99kr på Coop och det är absolut värt det. Lite dåligt optimerat och jag har nyss börjat. Men absolut ett bra spel.

Annars finns det Fallout 1 och 2 som jag rekommenderar i varje tråd. Bättre rollspel är svårt att hitta. Har några år på nacken nu men förutom det finns det inget negativt med spelen.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Ah... väntar vi inte alla ivrigt på KOTOR 3?
Underbara spel båda de två tidigare, svårt att hitta spel som liknar dem ändå tycker jag, men måste slå ett slag för Arcanum.

Arcanum - RPG där du kan välja mellan att satsa på teknik eller magi - väldigt underhållande och lätt att fastna i. Tyvärr är spelet väldigt gammalt och svårt att hitta om man inte har tur eller springer på det någonstans...

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Inaktiv

machivelli kotor 3?! Är det oficiellt att det kommer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
machivelli kotor 3?! Är det oficiellt att det kommer?

finns t o m rykten att kotor blir mmo, eventuellt att det är "trean":
http://www.primotechnology.com/2007/10/19/biowares-upcoming-m...

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loika
finns t o m rykten att kotor blir mmo, eventuellt att det är "trean":
http://www.primotechnology.com/2007/10/19/biowares-upcoming-m...

Illa, det blir nog roligt men inte har man tid att hänga med online. Jag gillar inte MMORPG spel, alla andra spelare förstör känslan lite, om de inte är insatta eller tar spelet seriöst. WOW är ju helt fel.

Permalänk
Medlem

om det blir ett online spel så hppas jag verkligen att det inte blir en wow klon.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Testa The Witcher... Och ge det lite tid, det är lite mycket cutscenes i början.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Förutsätter att trådskaparen känner till den snart kommande Team Gizka-modden till KOTOR2. Har själv väntat på den länge nu, som många andra.

http://www.team-gizka.org/

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q