HQ-Komponentkabel vs. HDMI-kabel till PS3

Permalänk

HQ-Komponentkabel vs. HDMI-kabel till PS3

Undrar om man kör 720p högkvalitet komponentkabel, www.kjell.com 68409, vs HDMI 720p. Blir det någon skillnad i bild- och ljudkvalitet?

Permalänk
Medlem

Kör med Sonys egen komponent kabel och ljudet genom optiskt och jag kan inte klaga om man säger så! Kollar man på vanliga DVD filmer genom PS3an så tycker jag både bild och ljud blir bättre än DVD spelaren som man har till ljudanläggningen.

Kan tyvärr inte svara din fråga rakt av:(

/Northrider

Permalänk
Medlem

Komponent är ju analogt. Vilket är sämre än digitalt.

Däremot är nog skillnaden för liten för att märkas av. Kanske om det handlar om 10 m eller längre.

Komponent har ju inget ljud heller.

Jag skulle helst köra med en HDMI-kabel. Blir inte någon direkt prisskillnad heller.

Permalänk

Problemet är att jag tror att min HDMI-port är trasig eftersom jag inte kan få den att fungera även om jag byter sladd och skärm. Så ville veta om det blir någon skillnad man lägger märke till. Ifall det ser lika snyggt ut i 720p med komponentkabeln klarar man sig. Vad menar du med inget ljud? Ska väl finnas ljud, om inte får jag inte ljud om jag kopplar in standard kabeln till tvn för ljudet endast medan jag använder den andra kabeln för bild?

Permalänk
Medlem

min hdmi port paja också när blixten slog ner (A) men jag fick en helt ny ps3a för det så lämna in den så ordnar det sig

Permalänk
Sötast

Finns viss färgskillnad, och den är varken positiv eller negativ. Alltså kvittar det om du använder komponent eller hdmi, din upplevelse blir densamma

Kolla på Burnout Paradise comparison på www.gametrailers.com så ser du skillnaden

Permalänk

Problemet med ps3 servicen är att det kan ta upp till 2 månader om inte mer tills man får det fixat. Vill inte skicka in den och vänta så länge. Men jag har upptäckt en intressant sak. HDMI till HDMI fungerar inte även om jag byter sladd och skärm, men med dvi-d sladd och dvi-hdmi adapter så får jag bild och då går ju adaptern genom hdmi porten i ps3an. Tycker det är lite skumt att hdmi-hdmi inte fungerar då? Kanske något jag missat som jag måste göra för att få det att fungera. Ingen som har en aning om vad problemet är?

Permalänk
Medlem

Fel på HDMI sladden?

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk

Skrev att jag hade provat ny sladd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baller__80
Skrev att jag hade provat ny sladd.

Megaotur och två trasiga sladdar? Prova en till och om det inte fungerar kaaaanske du har världens otur med en trasig till varpå du kan prova en till.

Visa signatur

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.

Permalänk

Har skärmarna du testa med HDCP?
Om inte är det antagligen det som strular.

Permalänk

Fick det att fungera, var HDMI-sladden det var fel på.