Blizzard bekräftar nytt MMORPG

Permalänk
Avstängd

Varför skulle blizzard "göra om ett vinnande koncept"? (Diablo 2) Och satsa på MMO?

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Men att göra Diablo till MMO låter faktist rätt korkat, du förstår någ om du själv kört något av spelen. Specielt inte när det själv gått ut och sagt att de arbetar på något helt nytt tror knappat att det blir Diablo, Starcraft eller Warcraft.

Förmodar att många reagera på samma sätt när dom gjorde world of warcraft, som från början är ett RTS. Skulle personligen påstå att det låter vettigare att göra ett MMO av Diablo än utav Warcraft. Då diablo fansen redan är vana vid att spela med varandra och grinda mobs för att få gear och gå upp i lvls.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

Jag skulle tippa på SC mmo eller Diablo med snyggare grafik bättre lvl kontroll och mindre hack n' slash!

Annars skulle jag inte bli helt överraskad om de visar sig att de är ett helt nytt koncept som dom satsar på!

hur dom än gör så är ju en sak säker, de kommer absolut bli populärt!

men ser fram emot fler nyheter! ;D

Visa signatur

Låda 500W, Intel CPU Pentium D 945 Dual Core S-775 3,4GHz 800MHZ 2M Boxed EM64T 2048MB DDR2 533MHZ, Gainward BLISS GeForce 7900GS PCX TV Dual DVI 512MB, Samsung hårddisk 320GB + 400GB 7200RPM SATA 16MB 3,5" NoiseGuard DVD-+RW, Wlan, kortläsare, Windows XP Pro, Razor Krait mus, Qpad Matta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaz
Förmodar att många reagera på samma sätt när dom gjorde world of warcraft, som från början är ett RTS. Skulle personligen påstå att det låter vettigare att göra ett MMO av Diablo än utav Warcraft. Då diablo fansen redan är vana vid att spela med varandra och grinda mobs för att få gear och gå upp i lvls.

Diablo som MMO kan inget annat än att fela, verkar exremt bra att först göra wow mmo och sedan diablo mmo låter helt skumt. Blizzard vet någ bättre ska du se om ni nu inte läst så har ju Blizzard som sagt sagt att det skulle göra något helt "nytt" mmo..

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaz
Förmodar att många reagera på samma sätt när dom gjorde world of warcraft, som från början är ett RTS. Skulle personligen påstå att det låter vettigare att göra ett MMO av Diablo än utav Warcraft. Då diablo fansen redan är vana vid att spela med varandra och grinda mobs för att få gear och gå upp i lvls.

Grejen är ju den att WoW ersatte inte "vanliga" RTS-Warcraft på något sätt. De lånade bara story, karaktärer osv och gjorde ett helt nytt spel av det. Om Blizzard nu utvecklar ett Diablo-MMO så kommer dom ju knappast släppa ett Hack 'n' Slash också.

Permalänk

det som gör diablo extra kul det är just att gå i världen och som sagt hack n slasha sig. eller har jag fel jag menar det mesta är ju bra i diablo 2. men man kan säkert förbättra det mesta.

väntar på spänning att få reda på vad det blir för spel i slutändan.

Permalänk

När jag spelade D2 tyckte jag också att det var mkt roligare att levla upp en gubbe jämfört med WoW, som mer kändes som ett jobb att grinda. Hoppas att Blizz behåller den känslan från D2 i MMO:et (om det nu blir baserat på Diablo vill säga).

Permalänk
Medlem

Det roliga skulle vara om de hade planer för MMO:s till både SC och Diablo serierna.

Först släpper de WoW. Fem år senare släpper de Diablo MMO eller StarCraft MMO för att om 10 år släppa det tredje MMO dvs Diablo eller StarCraft MMO beroende på vad man släppt i andra omgången :).

Alla skulle då bli glada och Blizzard skulle ha framtiden säkrat för typ 15år

Permalänk
Medlem

Kan de inte tillverka nåt nytt inte nåt som har nån grund i nåt spel som de gjort innan ??? det hoppas jag ijallafall

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zet
Kan de inte tillverka nåt nytt inte nåt som har nån grund i nåt spel som de gjort innan ??? det hoppas jag ijallafall

Klart de kommer att göra

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zet
Kan de inte tillverka nåt nytt inte nåt som har nån grund i nåt spel som de gjort innan ??? det hoppas jag ijallafall

Skulle verkligen vilja se ett helt nytt koncept!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

de blir nog dibbe fö som ni andra sejer så e ju sc2 i utväckling o d vore lagom dumt o göra ett nyt spel frånå samma frenchise så att seja.

edit: lr kanske ett hel ny spel serie??? vem vet d vore kool att starta en ny spel serie me ett mmo tycekr jag.

Visa signatur

bobbits in the house
chill out -mr. frees

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbits
de blir nog dibbe fö som ni andra sejer så e ju sc2 i utväckling o d vore lagom dumt o göra ett nyt spel frånå samma frenchise så att seja.

edit: lr kanske ett hel ny spel serie??? vem vet d vore kool att starta en ny spel serie me ett mmo tycekr jag.

de
dibbe

sejer
utväckling
o
d
nyt
å
seja
lr
hel
kool
me
tycekr

Shit alltså vart är världen på väg...

Permalänk
Medlem

Du vet väl att man måste förkorta ner alla ord och meningar så det går så snabbt som möjligt för fjortisarna?

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Du vet väl att man måste förkorta ner alla ord och meningar så det går så snabbt som möjligt för fjortisarna?

Ja antar at d e d bästa å d enklste

Permalänk

Jag stör mig grovt på alla dessa jävla förkortningar.

d tkr iaf ja. lr hur?

Visa signatur

v2.0 Loaded

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keff v2.0
Jag stör mig grovt på alla dessa jävla förkortningar.

d tkr iaf ja. lr hur?

Jasså det gör du? Thanks for sharing...

Till topic:
Hörde något någonstans ifrån (säker källa, I know) att det ska vara ett helt nytt tema, att dom inte utgår från något tidigare spel allså.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse
Jasså det gör du? Thanks for sharing...

Till topic:
Hörde något någonstans ifrån (säker källa, I know) att det ska vara ett helt nytt tema, att dom inte utgår från något tidigare spel allså.

Du vet inte var ifrån men 100% säker på en säker källa?

hmmm xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fettokisse
Till topic:
Hörde något någonstans ifrån (säker källa, I know) att det ska vara ett helt nytt tema, att dom inte utgår från något tidigare spel allså.

Blizzard har sagt att de för närvarande INTE arbetar på något spel som inte bygger på tidigare. Har för mig att jag läste det på Blizzards forum via länk från fz.

Permalänk
Medlem

Bara det har ett helt annat kocept än wow så gör det mig lycklig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Bara det har ett helt annat kocept än wow så gör det mig lycklig.

Du menar att Blizzard inte vill göra ett spel som bygger vidare på ideer i det mest säljande spelet till PC på år och dag? Du kommer nog inte bli lycklig är min gissning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Bara det har ett helt annat kocept än wow så gör det mig lycklig.

Något helt annat kan du ju glömma bara genom att läsa rubriken på tråden. Det BLIR ett MMO, men jag tror iofs inte att Blizzard sagt MMORPG.

Sen som Buio påpekar så är WoW extremt populärt och det beror ju såklart på att folk gillar det. Så man kan nog lugnt räkna med fler liknande spel från dem.

Permalänk
Medlem

Buio: Jag sa bara vad JAG ville se. Inte VAD som skulle komma.

Tony Clifton: Så du menar att andra MMO´s inte skulle kunna ha helt andra koncpet än just det de har i wow? Ja det verkar ju lite.... hmmm.... mysko.

Think outside the box.

Permalänk

DUNXIII, klart det kan såvida man inte tycker att något helt annat utesluter ännu ett MMO.

Men jag tror hur som helst att det blir ett MMO på Diablo och då borde det bli en mörkare stil med mer realistisk grafik jämfört med WoW. Fast vi får nog vänta till nästa Blizzcon innan vi får veta mer om vad det blir för ett MMO.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
DUNXIII, klart det kan såvida man inte tycker att något helt annat utesluter ännu ett MMO.

Men jag tror hur som helst att det blir ett MMO på Diablo och då borde det bli en mörkare stil med mer realistisk grafik jämfört med WoW. Fast vi får nog vänta till nästa Blizzcon innan vi får veta mer om vad det blir för ett MMO.

¨¨

En del har konstiga tankar men den som lever får se. Först göra MMO av Warcraft sen av Diablo får mig att nästan skita ner mig.

Ingen som förstår vad nytt betyder? Diablo är inget MMO och kommer aldrig bli, isf du inte menar 8 players i samma server. Dessutom skulle wow och diablo bli att för lika varandra. Men som sagt den om lever får se men jag är rätt så säker på min sak.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
¨¨

En del har konstiga tankar men den som lever får se. Först göra MMO av Warcraft sen av Diablo får mig att nästan skita ner mig.

Ingen som förstår vad nytt betyder? Diablo är inget MMO och kommer aldrig bli, isf du inte menar 8 players i samma server. Dessutom skulle wow och diablo bli att för lika varandra. Men som sagt den om lever får se men jag är rätt så säker på min sak.

Det där inlägget förstod jag nog inte. Vem har konstiga tankar? Du skulle skita ner dig om Diablo blir ett MMO för att? Vem har sagt att Diablo 2 är ett MMO? Varför måste WoW och ett MMO Diablo bli för lika? Det beror ju helt på hur det görs.

Ledsen att det blev många frågor där, men jag fattade helt enkelt inte vad du menade.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hoppas Blizzard lyckas... Än så länge har dom bara gjort B-spel enligt mig förutom Starcraft som fortfarande håller, Diablo 2 är helt uttjatat och WoW var katastrof.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Hoppas Blizzard lyckas... Än så länge har dom bara gjort B-spel enligt mig förutom Starcraft som fortfarande håller, Diablo 2 är helt uttjatat och WoW var katastrof.

ja helt klart, 9 millioner spelare har fel

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
ja helt klart, 9 millioner spelare har fel

Säger inte att dom har fel. Tycker bara själv att WoW var dåligt, inte min smak helt enkelt. Får väl omformulera mig innan jag gör någon mer fantast arg: Hoppas dom gör ett MMO som jag tycker om. Hoppas alla wowfjortisar är nöjda nu

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Säger inte att dom har fel. Tycker bara själv att WoW var dåligt, inte min smak helt enkelt. Får väl omformulera mig innan jag gör någon mer fantast arg: Hoppas dom gör ett MMO som jag tycker om. Hoppas alla wowfjortisar är nöjda nu

Haha... från att be om ursäkt, till att meningen efter kalla dom wowfjortisar. Det ingav säkert mycket respekt till dom. ^^

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower