Blizzard bekräftar nytt MMORPG

Permalänk
Medlem

Blizzard går 1 miljard dollar på ren vinst per år nu, så pengar har dom

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett diablo MMO, har aldrig gillat sci-fi.

Permalänk
Medlem

Det ända jag hoppas på att det inte blir lika tråkigt som WoW, att det roliga ska börja från lvl 1. Inte maxlvl.

Playerhousing och Siegeing. Möjlighet att skapa egna städer m.m.

Questsystemet från EQ och Crafting från SWG.
Att hoppas på skills istället för levels kanske är att hoppas för mycket?

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk

Eftersom WoW ständigt uppdateras med expansioner så är warcraft utetslutet.
Starcraft 2 är ju påväg
Diablo har vi inte sett något om på flera år.

Det är ett nytt Diablo som kommer med andra ord..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Eftersom WoW ständigt uppdateras med expansioner så är warcraft utetslutet.
Starcraft 2 är ju påväg
Diablo har vi inte sett något om på flera år.

Det är ett nytt Diablo som kommer med andra ord..

Det är inte säkert, men skulle dock vara väldigt efterlängtat

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem

Eftersom detta troligen har ett antal år (säkert 4-5 år) till release så kan det ju även vara något helt nytt men de kanske vill vara helt säkra på att tjäna mycket på det så blir väl troligen World of Starcraft.

Permalänk
Medlem

jag hoppas iaf på ett "world of starcraft"

men sen så skulle ju ett nytt diablo inte vara fy skam:P

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem

känns som att ett starcraft mmo är mer passande som mmo än ett diablo

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Spännande, Blizzard har ju en förmåga att ständigt lyckas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
känns som att ett starcraft mmo är mer passande som mmo än ett diablo

Håller med, om inte annat så tycker jag att det är svårare för Diablo än Starcraft att skilja sig ifrån WoW. Även om Blizzard säkerligen är ute efter "WoW 2" så vill de samtidigt ha ett starkt koncept som känns nytt, diablo konceptet är också en spelidé för sig själv som är värd mycket pengar. Varför göra ett spel när man kan göra två?

Med starcraft 2 runt hörnet också så känns det mer troligt med ett Starcraft Universe, kom å tänka på denna btw....

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Öhm... hade gärna sett ett Starcraft MMO... men den världen vet jag inte om den lämpar sig särskilt väl till just ett MMO. Visst, Terrans och Protoss... men Zerg som spelbar klass? Det motsäger sig självt en hel del. Starcraft har helt enkelt inte riktigt samma möjligheter för att bli ett MMO som Warcraft eller Diablo.

Själv hoppas jag på ett Rock n Roll Racing MMO

Permalänk

Är nog antigen Diablo 3 eller en ny spelserie. Diablo var ju mest spelat i multiplayer så det vore dumt att inte bygga på den idén.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Skulle ju va kul me zerg, lite annorlunda.. Skitkul i NS och köra som alien.

Gräva ner sig och lura på terran gubbar.

Permalänk
Medlem

hoppas oavsett vilken spelserie det baseras på att det kräver mer skill än vad wow kräver. Detta kanske är dumt ur en ekonomisk synvinkel för blizz, men jag stör mig något oerhört på att classkombo är viktigare i wows arenor än skill.

Permalänk
Medlem

Jag ser onekeligen fram emot ett nytt MMO från blizz, men på samma gång är jag rädd att det kan bli för likt WoW,. har man ett vinande koncept så bygger man väll lät vidare i samma stil.
Personligen så hoppas jag på någon helt ny spelserie, o gärna ett som inte bygger på att springa runt med svärd o dylikt o hacka på monster. Något mer framtidsbaserat med diverse skjutvapen och kanske även fordon ist för en sleten häst.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Vad det än blir lär det ju bli som WoW 2, alltså ett lite lättare MMO. Kan inte se någon anledning varför dom skulle skippa ett vinnande koncept och gör nått avancerat MMO och tappa massor av potentiella spelare.

Permalänk
Medlem

Till alla som säger World of Starcraft: Det kommer inte att hända. De kommer aldrig att slakta starcraft för att få det till ett MMO, det funkar bara inte.
Anledningen till att Warcraft blev MMO var att det nog är mycket lättare att spinna vidare på, plus att WC3 inte blev en sån vidare succe (om man jämför med SC (Nu räknar jag bara utifrån pro-scenen)).

Detta är iaf bara mina tankar såklart, och jag hoppas innerligt på ett Diablo 3.

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasseboy
Till alla som säger World of Starcraft: Det kommer inte att hända. De kommer aldrig att slakta starcraft för att få det till ett MMO, det funkar bara inte.
Anledningen till att Warcraft blev MMO var att det nog är mycket lättare att spinna vidare på, plus att WC3 inte blev en sån vidare succe (om man jämför med SC (Nu räknar jag bara utifrån pro-scenen)).

Detta är iaf bara mina tankar såklart, och jag hoppas innerligt på ett Diablo 3.

Tycker det är lite lustigt att du först påstår en sak sedan minimerar du in dig till just en del av spelarna. En succe är ju ett spel som säljer mycket, oavsett till vilken det än är.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

ni kommer inte tro det men de ska utvecka den nya star wars serien...
http://www.chinese-starwars.com/

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasseboy
Till alla som säger World of Starcraft: Det kommer inte att hända. De kommer aldrig att slakta starcraft för att få det till ett MMO, det funkar bara inte.
Anledningen till att Warcraft blev MMO var att det nog är mycket lättare att spinna vidare på, plus att WC3 inte blev en sån vidare succe (om man jämför med SC (Nu räknar jag bara utifrån pro-scenen)).

Detta är iaf bara mina tankar såklart, och jag hoppas innerligt på ett Diablo 3.

Ser verkligen inga resonemang i din post, varför är warcraft "lättare att spinna vidare på"? Sen när var inte WC3 någon vidare succé? Det spelet har sålt enorma mängder exemplar och anses av de flesta att vara det top RTS'et i pro gaming.

Starcrafts värld har nog med support för att stödja ett MMO flera gånger om med en hel del lore, massa olika factions inom respektive raserna och gott om rum för BG-style PvP.

- Diablo 3 är betydligt mer historiefattigt och vad e poängen med Diablo 3 om man inte får döda Diablo? Hela grundtanken med Diablo håller inte ihop med ett MMO, eftersom det dessutom är ett fantasy spel så blir det svårare för det att särskilja sig mot exempelvis WoW och AoC också. För att inte nämna att Blizz populära "cartoonish" WoW-grafik inte hade funkat där, ett 'gore n' grim'-look spel tilltalar en mindre grupp människor...

Om det inte e SC3 så kan det vara allt mellan himmel och jord, men har svårt att tro att de skulle göra diablo 3. Särskilt med de flesta av Blizzard North killarna som stack och gjorde Flagship Studios.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk

Varför skulle de fortsätta på en spelserie de redn har? wc3 kom wow till och nu kommer snart den andra expansionen till wow, starcraft håller de ju på att göra en uppföljare till, diablo? (vet faktiskst typ inget om de lirit med det finns väll ett par uppföljare?

Klart de kommer satsa på en helt ny spelserie!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Varför skulle de fortsätta på en spelserie de redn har? wc3 kom wow till och nu kommer snart den andra expansionen till wow, starcraft håller de ju på att göra en uppföljare till, diablo? (vet faktiskst typ inget om de lirit med det finns väll ett par uppföljare?

Klart de kommer satsa på en helt ny spelserie!

Finns en uppföljare, Diablo II (+ varsin expansion) så det finns inte så många Diablo spel :(.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det blir något mer med Diablo, ayy göra något nytt i den serien skulle vara rn självmord för Blizzard med tanke hur hypad det är.

Jag tippar på ett nytt koncept eller någon form av MMO till Starcraft(bara det inte blir mmorpg av det).

Visa signatur

En Laptop

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att de hittar på något ordentligt nytänkande istället för en kassako där de tagit de framgångsrikaste delarna av redan existerande spel och utnyttjar sin breda spelarbas för att bli "störst" automatiskt.

Det borde finnas en sjuhelvetes många olika idéer och uppslag till spännande och roliga spelsätt som Blizzard kan få fram, och de bör väl ha resurserna tycker jag

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Hörde lite rykten om att de skulle bli nåt MMO som handlade om rävar som skulle samla mat och kottar och så. Passar ju med tanke på alla debatter om växthuseffekten. Men det är som sagt bara rykten.

Permalänk
Medlem

Låter helt underbart Tommy. Kan inte vänta!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyL79
Hörde lite rykten om att de skulle bli nåt MMO som handlade om rävar som skulle samla mat och kottar och så. Passar ju med tanke på alla debatter om växthuseffekten. Men det är som sagt bara rykten.

I hope it's a joke mate!

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk

Jag är ganska säker på att det handlar om Diablo. Enligt en källa som tidigare haft rätt skall det nya MMO-spelet innehålla Demoner och enligt samma källa utvecklar Blizzard inte längre några nya spelserier.

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=28494

Räcker inte det som ledtråd, kan man genom ren uteslutning ändå komma fram till att det BORDE handla om Diablo. SC 2 är redan under utveckling, WoW går hur bra som helst och har många år kvar medan Diablo 2 kom för snart 8 år sen(!!).

Så jag känner mig som sagt ganska säker på att Diablo snart återuppstår.

Permalänk
Medlem

Jag tror och hoppas att Blizzard är redo att starta en helt ny serie. Visst är ett MMO baserat på Starcraft eller diablo en given succe.
Men det är dags för nåt nytt.

Permalänk
Avstängd

Läste precis på Blizzards hemsida

Hot Job –
Lead 3D Environment Artist
Blizzard Entertainment, the developer of Diablo and Diablo II, is looking for a lead 3D environment artist skilled at creating models and texture maps for both architectural and natural environments. The ideal candidate has experience modeling and texturing assets for a diverse visual range of environments.

Borde ju vara något i görningen med Diablo då?. Varför nämna det annars.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.