Blizzard bekräftar nytt MMORPG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
ca 1200 kr om året för att spela WoW... 2 nya pc spel, 500 + 500 = 1000, 2 nya playstation 3 spel, 700 + 700 = 1400... ja du ser kanske vart jag vill kommadesa siffror är kanske inte helt sanna men ungefär iaf, de flesta som spelar wow spelar inte många andra spel iaf inte jag eller mina kompisar innan jag spelade wow köpte jag minst 5 nya spel per år, alltså är det billigare för mig att spela wow än innan.

sorry för offtopic men men, jag tror helt klart att de kommer satsa på nått helt nytt och nytänkade mmorpg som är väldigt pvp inriktat.

Alltså kostar det 500+1200*n (n är antal år man spelar WoW och tillhör de positiva heltalen) att spela WoW i n år, från inköp. Då får du 1 upplevelse.

Första året kan du köpa spel för 1700 kr, vilket med dina priser, motsvarar 3.4 spel (eller då 3 st 500 kr spel och 1 för 200 kr, classic?). 3 till 4 upplevelser.

Åren där på blir det 2 spel för 500 kr och 1 för 200. 2 till 3 upplevelser.

Har du tur kommer det moddar (tänk, HL, BF osv.) vilket ger ännu fler upplevelser.

Jag lägger då hellre mina pengar på fler spel, än ett styck.
Men det är jag

Glöm inte sen expansioner till WoW som troligen en del önskar köpa.

Visa signatur

Permalänk

Att klaga på en månadskostnad på 100,- för ett onlinespel man tycker är roligt, är bara löjligt. Gå till en nöjespark som Liseberg och se hur många minuters nöje du får i bergodalbanorna för en hundring. Eller sätt dig på en restaurang och titta i menyn och se hur mycket du får för hundra kronor. Poängen är att 100,- köper väldigt lite idag medan WoWs månadskostnad ger ett otroligt billigt nöje.

När det gäller grafiken på det nya spelet som jag tror handlar om Diablo, vill jag till skillnad mot många andra se modern, snygg grafik som håller i många år framöver. Tänk Crysis i mörk fantasymiljö. Högt spelvärde är en självklarhet eftersom vi snackar Blizzard. Men jag vill att de lägger den grafiska ribban högre på detta jämfört med t ex WoW.

Permalänk
Medlem

Du kan inte bara mäta det som "1 upplevelse". Hade nog varit bättre och räkna i timmar man spelar. Men beror även på ens spelstil, vissa rusar igenom ett spel. Andra vill hitta allt etc.

S&W KotOR 1, 600kr. ca 2 veckor, 1 vecka första gången då allt var nytt. 2:a veckan spelade jag om med "ond" karaktär. Sen var spelet slut i stort sett. Visst är det bra nog att jag spelat om det igen 1 år senare eller så, men det var för nostalgi kicken.

World of Warcraft, 500kr + 400kr(TBC) + 3200kr. 2år 6 månader. 2 klasser till 70, standard main + alt ungefär. Slutade med detta i November men hade kunnat fortsätta då där var mer i spelet som jag ville uppleva.

I stort sett så tycker jag båda dessa spelen är lika bra. Båda är stora favoriter, fördelen med WoW är att man inte är ensam. Har fått många vänner över världen under tiden jag spelat som man håller kontakten med även efter.

Om man nu ska räkna på det...
KotOR så spelade jag ca 10 timmar per dag då jag var ledig under den tiden.
600kr för 140 timmars nöje, 14 dagar.
WoW varierade betydligt mer då jag har varit arbetslös och arbetat under hela den tiden, men säger 8 timmar per dag då det var min standard tid på jobb dagar(Mycket tid går åt att raida).
4100kr för 7168 timmars nöje, 896 dagar

600 / 140 = 4,2kr per timme
4100 / 7168 = 0,5kr per timme

Så för min del har jag fått mer nöje per kr med WoW än med ett (världens bästa singel RPG?) annat spel.

Självklart så är detta från person till person. Och beror väldigt mycket på ens spelstil. Men en annan sak som jag tänker på.... Under min tid i WoW spelade jag knappt några andra spel. Dom som släpptes under den tiden har jag nu köpt för typ 100kr st istället för dom 500-700kr som när dom släpptes. Sitter och kör igenom dom nu en efter en

Meh, inte mycket jag ville ha sagt med detta inlägget. Ville bara skriva något annat än standard mail på jobb.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Ett diablo mmo går emot konceptet diablo för mig, men om vi antar att det är en verklighet så skulle mmo världen kunna fungera på samma sätt som battle-net gjorde. Världen skulle fortf. kunna vara mestadels instanced fast med exempelvis battleground likanande PvP zoner, troligtvis fler klasser och med customization möjligheter på karaktärer.

- Att göra ett nytt WoW med Diablo 2 lore låter tveksamt bra, isf ser jag World of Starcraft som betydligt mer trovärdigt.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Att klaga på en månadskostnad på 100,- för ett onlinespel man tycker är roligt, är bara löjligt. Gå till en nöjespark som Liseberg och se hur många minuters nöje du får i bergodalbanorna för en hundring. Eller sätt dig på en restaurang och titta i menyn och se hur mycket du får för hundra kronor. Poängen är att 100,- köper väldigt lite idag medan WoWs månadskostnad ger ett otroligt billigt nöje.

När det gäller grafiken på det nya spelet som jag tror handlar om Diablo, vill jag till skillnad mot många andra se modern, snygg grafik som håller i många år framöver. Tänk Crysis i mörk fantasymiljö. Högt spelvärde är en självklarhet eftersom vi snackar Blizzard. Men jag vill att de lägger den grafiska ribban högre på detta jämfört med t ex WoW.

Jag finner inte WoW det minsta roligt, får jag klaga då? Dessutom spelar jag det inte, gillar heller inte att gå på Liseberg (återkommer till Liseberg nedan).

Lite av det jag stör mig mest på när det handlar om spel så som WoW där man betalar x kr per månad är ju att man först måste köpa spelet sen får du betala lite mer för att få spela det.
Det är som att köpa en tvättmaskin och om det är så att du faktiskt vill tvätta med den, mot all förmodan :S, måste du betala en viss månadskostnad till tvättmaskinstillverkaren (plus vatten och allt sådant, vilket man kan tänka sig är bredbandskostnad, el osv.). Jag anser att man får bestämma sig för att antingen ta betalt för spelet (engångskostnad) eller ha en månadsavgift.

På tal om Liseberg, det kostar mig 800 kr per år att åka så mycket jag vill då parken har öppet. Nu orkar nog inte någon åka lika mycket som folk i verkar orka spela WoW men i alla fall. 800 < 1200. Hade jag uppskattat den typen av nöje (karuseller osv.) hade jag nog sagt att Guldkort på Liseberg är mer "bang for the buck", men det är bara vad jag anser.

(Känns som att det börjar bli lite "förbjudet" att klanka ned på WoW nu förtiden, lite som om det vore heligt?)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Jag finner inte WoW det minsta roligt, får jag klaga då? Dessutom spelar jag det inte, gillar heller inte att gå på Liseberg (återkommer till Liseberg nedan).

Lite av det jag stör mig mest på när det handlar om spel så som WoW där man betalar x kr per månad är ju att man först måste köpa spelet sen får du betala lite mer för att få spela det.
Det är som att köpa en tvättmaskin och om det är så att du faktiskt vill tvätta med den, mot all förmodan :S, måste du betala en viss månadskostnad till tvättmaskinstillverkaren (plus vatten och allt sådant, vilket man kan tänka sig är bredbandskostnad, el osv.). Jag anser att man får bestämma sig för att antingen ta betalt för spelet (engångskostnad) eller ha en månadsavgift.

På tal om Liseberg, det kostar mig 800 kr per år att åka så mycket jag vill då parken har öppet. Nu orkar nog inte någon åka lika mycket som folk i verkar orka spela WoW men i alla fall. 800 < 1200. Hade jag uppskattat den typen av nöje (karuseller osv.) hade jag nog sagt att Guldkort på Liseberg är mer "bang for the buck", men det är bara vad jag anser.

(Känns som att det börjar bli lite "förbjudet" att klanka ned på WoW nu förtiden, lite som om det vore heligt?)

En grundförutsättning för att man ska vara beredd att betala något alls, är ju att man tycker att spelet är roligt. Ingen vill väl köpa något man tycker är dåligt.

Sen handlade inte mitt inlägg om WoW eller Liseberg i sig, utan om hur mycket nöje ett bra onlinespel kan ge för 100,- per månad. Man kan se månadsavgiften som en driftskostnad. Ungefär som tvätt- och sköljmedel, varmvatten, el, etc. till tvättmaskinen du talade om.

Men återigen, en förutsättning är ju att man verkligen tycker att deras nya MMO är roligt. Men känner jag Blizzard rätt så behöver vi inte oroa oss det.

Till sist är mitt intryck om folk som klagar på WoW precis tvärtom. Dvs att det blivit väldigt vanligt med olika påhopp på spelet och spelarna av WoW. Så stäm in i kören du bara. Jag har dessutom tröttnat på det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Jag finner inte WoW det minsta roligt, får jag klaga då? Dessutom spelar jag det inte, gillar heller inte att gå på Liseberg (återkommer till Liseberg nedan).

Lite av det jag stör mig mest på när det handlar om spel så som WoW där man betalar x kr per månad är ju att man först måste köpa spelet sen får du betala lite mer för att få spela det.
Det är som att köpa en tvättmaskin och om det är så att du faktiskt vill tvätta med den, mot all förmodan :S, måste du betala en viss månadskostnad till tvättmaskinstillverkaren (plus vatten och allt sådant, vilket man kan tänka sig är bredbandskostnad, el osv.). Jag anser att man får bestämma sig för att antingen ta betalt för spelet (engångskostnad) eller ha en månadsavgift.

På tal om Liseberg, det kostar mig 800 kr per år att åka så mycket jag vill då parken har öppet. Nu orkar nog inte någon åka lika mycket som folk i verkar orka spela WoW men i alla fall. 800 < 1200. Hade jag uppskattat den typen av nöje (karuseller osv.) hade jag nog sagt att Guldkort på Liseberg är mer "bang for the buck", men det är bara vad jag anser.

(Känns som att det börjar bli lite "förbjudet" att klanka ned på WoW nu förtiden, lite som om det vore heligt?)

försår hur du tänker men säg att du nu köper en tvättmaskin där du får betala x bara för att få köpa maskinen men sen får du även betala y per månad bara för att använda maskinen, men när du betala y så ingår även service dygnet runt och full garanti om någon skulle komma och sno all din tvätt så får du tillbaka den t.ex...

om vi nu gämför detta med World of warcraft så ser du kanske vart jag vill komma, det kostar pengar att hålla alla servrar uppe, en gång i veckan så är det underhåll utav servrarna (exakt vad de gör vet jag ej men antar att de kolla så allt funkar och så vidare) förutom att de har underhåll utav servrarna en gång i veckan så kommer det ganska regelbuntet nya patcher där de fixar evenutella buggar och problem med spelet, även försöker de balansera klasserna. Om man nu skulle få problem med spelet akn man antingen kontakta en GM ingame eller ringa till supporten (finns svenska support och många andra språk) . Allt detta jobb görs inte utav en person kan jag lova att hålla alla dessa anställda kostar mer pengar än vad de får in vid köpet av skivorna därav månadskostnaden...

säkert massor anledningar jag har glömt, jag har säkert skrivit allt väldigt otydligt också men men är lite små seg, hoppas du förstår vad jag menar, och inser att det är ganska försvarsbart att de har en månadskostnad. Nu har de säkert redan känat sjuka summor med pengar i och med att det är så många som spelar så de har säkert råd att slopa kostnaden men varför skulle de?!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte orkat läsa hela tråden men detta är vad jag tror:

World of Starcraft. Känns mycket osannolikt eftersom Starcraft 2 är under utveckling. Känner jag Blizzard rätt kan vi räkna med minst en expansion också.

World of Warcraft 2. Absolut inte, tillägg är under utveckling och WoW har många år kvar. WoW går sjukt bra och även om spelarantalet säkerligen kommer ha sjunkit rejält om en 3-4 år kommer det fortfarande vara en fin kassako. Jag tror på maxlvl 99 eller 100 tillslut, så ett par expansioner till blir det nog.

Diablo 3/ World of Diablo (eller nått). Mycket möjligt, tvivlar dock på att det blir allt för likt WoW eftesom många då skulle dumpa det till fördel för det nya spelet. Och som jag sa tidigare så tror jag att WoW har många år kvar på nacken och Blizzard är inte så jävla korkade att de konkurrerar ut sitt eget spel; de vill förstås att så många som möjligt stannar i Azeroth samtidigt som vi spelar det nya spelet.

Diablo 3 eller en helt ny värld som inte är jättelikt WoW tippar jag på.
Men vem vet, Blizzard tror kanske att spelarantalet blir för lågt i WoW om en 3-4 år och att kostnaden för servrar, underhåll osv. blir för hög gentemot inkomsten och att de således gör en WoW-klon. Tvivlar dock starkt på detta.

Kort och gott: Blizzard vill att vi spelar WoW, Starcraft 2 och det nya spelet samtidigt.

Edit: Sen blir jag så jävla less på folk som klagar på WoW (och allt annat).
Gillar du inte att det är månadskostnad? Fine, ge fan i att spela det då.
Tycker du att spelet är tråkigt? Fine, ge fan i att spela det.
Tycker du att alla som spelar WoW är hjärndöda töntar? Fine, men håll det för dig själv för de som spelar bryr sig inte ett jävla dugg.
Tycker du att PS3 är bättre än 360? Eller att GW är bättre en WoW? Kul för dig, spela det du gillar. Men klanka för fan inte ner på folk som inte tycker som dig. Jävla fjortismentalitet...

Detta var bara några exempel. För att klargöra så spelar jag varken WoW, GW, PS3 eller Xbox just nu. Riktar mig inte heller till någon i denna tråd. Bara less på att det i var och varannan tråd dyker upp folk som måste börja gapa om att nått är skit eller bäst även om tråden handlar om något helt annat.

Permalänk
Sötast

Tror blizzard skulle kunna släppa wow som gratis MMO nu i 15år framåt utan att direkt märka det i plånboken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Edit: Sen blir jag så jävla less på folk som klagar på WoW (och allt annat).
Gillar du inte att det är månadskostnad? Fine, ge fan i att spela det då.
Tycker du att spelet är tråkigt? Fine, ge fan i att spela det.
Tycker du att alla som spelar WoW är hjärndöda töntar? Fine, men håll det för dig själv för de som spelar bryr sig inte ett jävla dugg.
Tycker du att PS3 är bättre än 360? Eller att GW är bättre en WoW? Kul för dig, spela det du gillar. Men klanka för fan inte ner på folk som inte tycker som dig.

Word!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Att dom utvecklar ett nytt MMO betyder ju inte att det kommer konkurrera med WoW i tanke på hur många år det faktiskt tar att skapa ett komplext MMO spel idag. Så snarare kommer nästa MMO från Blizz bli "uppföljaren" på just WoW och inte en konkurrent till det.
WoW är ju inte det enda MMO på marknaden och både Warhamer och Conan kommer ju "snart" som säkert kommer bli första stora konkurrenten till WoW.

Permalänk
Medlem

Som kryll säger, WoW kommer inte leva för alltid som väldigt många verka tro (på andra forum). Väldigt många dissar alla nya MMOn som är under utveckling och säger att det inte kommer beröra spelarskaran i WoW.
Men sanningen är ju att spelet snart är 3 år gammalt och kommer av naturliga själ minska i antal och tillslut ligga på en låg nivå.
Det vet Blizzard, därför börjar dom på ett nytt nu. För att kunna behålla så många som möjligt.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Blizzard skulle kunna släppa World of Starcraft/Diablo om dom vill, folk har sina personliga favoriter, vissa gillar Sci-Fi mera och föredrar därför Starcraft, vissa föredrar Diablo och hoppas på det.
Blizzard kan inte konkurera ut sitt eget spel, säg att World of Starcraft kommer ut (som exempel), så flyttar 90% av alla spelare till World of Starcraft, har blizzard förlorat något då? Nej.

Sen borde folk sluta klaga på att det kostar pengar per månad, skulle Du vilja sitta och jobba hos någon helt gratis?
Blizzard behöver pengar för att kunna anställa folk som sitter och ser till att folk kan spela spelen eller utveckla spelen. Det vissa inte verkar se är att även om ett spel släpps ut i butik och säljs, så betyder inte det att det är 100% klart, inom en månad från release så kommer en patch som fixar något.

Sen måste man nästan säga att Blizzard är grymma, ett av dom största företgen som Inte är en del av EA, ännu. När EA köper Blizzard, då ska jag aldrig mer spela ett spel som kommer. Bara gamla

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Sen måste man nästan säga att Blizzard är grymma, ett av dom största företgen som Inte är en del av EA, ännu. När EA köper Blizzard, då ska jag aldrig mer spela ett spel som kommer. Bara gamla

Om detta skulle hända så skulle jag göra samma. Hålla mig till äldre spel. Jag vet tyvärr inget vättigt som kommit ur EA sedan skiten starta köpa upp de bra företagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Blizzard kan inte konkurera ut sitt eget spel, säg att World of Starcraft kommer ut (som exempel), så flyttar 90% av alla spelare till World of Starcraft, har blizzard förlorat något då? Nej.

Jo, massa utvecklingskostnader på ett spel de uppenbarligen inte gjorde nån extra vinst på. Om de tjänar lita mycket på att behålla WoW så är det en ren förlustaffär att ersätta det. Bara när det börjar tappa spelare är det dags att skapa en ersättare.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Bara när det börjar tappa spelare är det dags att skapa en ersättare.

Precis, då de börjat utveckla spelet så lär det komma lagom tills dess att WoW börjar bli gammalt, det har redan flera år på nacken och WAR och AoC är på väg. Så antingen bygger de en WoW ersättare eller Diablo 3 methinks.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
World of Starcraft. Känns mycket osannolikt eftersom Starcraft 2 är under utveckling.

Jag tror inte alls att Starcraft 2 skulle vara ett hinder för ett eventuellt World of Starcraft. Tvärtom kommer nog SC2, förutom att i sig dra in en massa pengar, bidra till att utöka den potentiella kundkretsen för WoS eftersom fler kommer att få upp ögonen för SC-världen. Ungefär som re-releasen av Star Wars 4-6 inför ep 1. Dessutom rör det sig om två helt olika speltyper (MMO och RTS) så de skulle inte direkt konkurrera med varandra.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL

Sen måste man nästan säga att Blizzard är grymma, ett av dom största företgen som Inte är en del av EA, ännu. När EA köper Blizzard, då ska jag aldrig mer spela ett spel som kommer. Bara gamla

Att EA köper Blizzard blir nog inte direkt aktuellt nu när Blizzard och Activision gått ihop, dvs Activision Blizzard, som gör dem till en riktigt stor organisation så att säga. Förmodligen en av de få som kan konkurrera med EA.

Permalänk
Medlem

Bad news för alla Diablo fans, det verkar bli ett Starcraft online i ryktes väg...

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23506

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Bad news för alla Diablo fans, det verkar bli ett Starcraft online i ryktes väg...

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23506

Tror jag då inte!

citerar en från den sidan:

Citat:

Jag gissar att det är SC2 dom snackar om, och online via Bnet. Pga dom nämner aldrig MMO.

Sedan varför skulle de anonsera två SC när det ena änns inte är släppt än? Det tog bra med tid mellan WC3 och WoW. Så nej, jag tror inte alls på det.

Permalänk
Medlem

Så är det nog.

Permalänk
Medlem

Det blir Diablo grabbar HIPP HIPP HURRAY!!!!!!

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiTo
Det blir Diablo grabbar HIPP HIPP HURRAY!!!!!!

Du låter otroligt säker, har du någon extra bra källa?
Om det är final, Yes Giv oss mer Diablo

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De utvecklar SC2 samtidigt som de ska göra ett Starcraft MMO medans det gått ut och sagt att de ska göra något helt nytt MMO låter helt korkat. Hoppas iaf på ett nytt Diablo världens bästa spel enligt mig alltid vart.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd

Blizzard är ju rätt dumma i huvudet om dem gör "Diablo 3" som ett mmo, diablo SKALL ICKE vara mmo.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Blizzard är ju rätt dumma i huvudet om dem gör "Diablo 3" som ett mmo, diablo SKALL ICKE vara mmo.

Enligt dig ja, men jag skulle kunna tänka mig ett Diablo 3 mmo, så... dumma i huvudet? Nej skulle inte tro det. Du ska nog se att de har rätt så mycket bättre koll på detta än dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Om detta skulle hända så skulle jag göra samma. Hålla mig till äldre spel. Jag vet tyvärr inget vättigt som kommit ur EA sedan skiten starta köpa upp de bra företagen.

Antar att du bara gör ett antagande utan att vara upplyst. Eller så gillar du bara inte dom spel som kommit dom senaste åren.
Crysis, Skate, Battlefield, Medal of Honor... m.m.

Däremot har dom distribuerat en hel del dåliga spel. Men även bra.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Eller så gillar du bara inte dom spel som kommit dom senaste åren.
Crysis, Skate, Battlefield, Medal of Honor... m.m.

Helt rätt faktiskt. Dock va väll Underground 1 och MostWanted rätt okej spel. Men saknade mycket att önska. EA är för mig personligen ett företag som verkligen försöker men misslyckas gång efter gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Enligt dig ja, men jag skulle kunna tänka mig ett Diablo 3 mmo, så... dumma i huvudet? Nej skulle inte tro det. Du ska nog se att de har rätt så mycket bättre koll på detta än dig.

Men att göra Diablo till MMO låter faktist rätt korkat, du förstår någ om du själv kört något av spelen. Specielt inte när det själv gått ut och sagt att de arbetar på något helt nytt tror knappat att det blir Diablo, Starcraft eller Warcraft.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Men att göra Diablo till MMO låter faktist rätt korkat, du förstår någ om du själv kört något av spelen. Specielt inte när det själv gått ut och sagt att de arbetar på något helt nytt tror knappat att det blir Diablo, Starcraft eller Warcraft.

Jovisst har jag spelat både Diablo 1 och 2 med expansioner. Men jag förstår inte varför ni är så rädda för mmo:n? Varför tror ni inte att de kan lyckas? Blizzard är ett företag som lyckats gång på gång med sina titlar. Så jag tror faktiskt det skulle kunna bli rätt bra om det nu skulle gå den vägen. Men vem vet, vi får vänta å se vad som händer.