Permalänk

Crysis är otroligt snyggt. Men går man in i en byggnad ser det ut som man spelar ett tre år äldre spel( tänker i synnerhet på barrackerna).

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av forzman
Hmm får nog ta och testa och börga från ett tidigare sparande och se om de börgar ladda när jag går in i grottan då..... Tack ska du ha

Hmm funkar inte måste vara nått damp med spelet efter som den inte börjar ladda i grottan..

Permalänk
Medlem

Tycker en sak är väldigt underlig. När man går in i en grotta med Prophet (precis innan han försvinner) så kommer en loading screen, när det har laddats klart så e man helt plötsligt nån helt annanstans?? Har spelet buggat eller ska det va så?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Tycker en sak är väldigt underlig. När man går in i en grotta med Prophet (precis innan han försvinner) så kommer en loading screen, när det har laddats klart så e man helt plötsligt nån helt annanstans?? Har spelet buggat eller ska det va så?

Ska vara så.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Spelade Crysis någon vecka tills lånetiden tog slut, spännande story, roligt underhållande AI (vilka dumma j'klar om man tänker efter) - men spelet är inget för mig, jag hade en teori om att det skulle vara mycket mer strategiskt än det blev. Visst att man måste snoka reda på vapen, granater osv för att utföra uppdrag, utrusta sina vapen med diverse tillbehör - men i slutändan blev det ändå bara pang pang och kötta.
Bitar av spelet va helt underbara, men ja kommer nog inte köpa spelet, kanske låna om det eftersom jag har kvar sparningarna

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Tycker en sak är väldigt underlig. När man går in i en grotta med Prophet (precis innan han försvinner) så kommer en loading screen, när det har laddats klart så e man helt plötsligt nån helt annanstans?? Har spelet buggat eller ska det va så?

Beror på, börjar du på en snö bana så är det buggat.

Var med om en riktig knepig sak, gick ner i grottan någonstans bland de första banorna och helt plösligt så laddades en annan bana där jag kommer ut ur en grotta fast "alien grotta" så snöar det och jag börjar kötta aliens.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Missnöjd i början blev bättre efter ett tag, avskydde banorna där man simmade i vatten eller vad fan det var, nu är jag nyfiken på slutet.
Har precis träffat Profhet, har jag långt kvar?
Lite hajpat är det i alla fall och löjligt krävande som sagt.

Min AM2 5000+, 4 GB RAM, HD3850 hackar när det händer mycket.

Edit, Är nu klar och på det hela så suger Crysis, buggigt med korkade lösningar på banor som ska vara kluriga, helt klart löjligt hajpat och första Unreal var fan i mej bättre än detta spel.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem

Crysis är väl inte direkt specielt men hyfsat underhållande.. AI kunde som sagt vara bättre men ibland är den faktiskt riktigt irriterande smart.
Körde spelet genom på medium men det kändes en liten aning för enkelt.. Delta är roligare. Har windows 2000 , E4400 @ 2.67ghz , 2gb ram 800mhz, 7600GT Fatal1ty edition XFX, 320gb Seagate sata II 16mb.. settings alla på medium förutom physics och sound vilka är high .. Snittar fps runt 26 ... vägrade funka med vista så jag laddade ner patch filer för att köra win2k ...
Tycker det flyter på bra inga lagg.. evtl ibland när man precis startad spelet och den ska cacha, har typ hänt 2 gngr av ett par hundra ...
Hatar alien skeppet banorna, annar är det bara ett kötta spel..
Inte lika kul sen när man väl klarat spelet ... fps lägst 17 bäst 41 tror jag..
Delta jobbigare men har man bara spelat CS så funkar det bra, siktet är placerat på samma plats så det går höfta headshots.. älskar pistolerna i delta..
Lite godis för dom som gillar win2k http://www.techspot.com/blog/95/run-crysis-in-windows-2000/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myway
Crysis är väl inte direkt specielt men hyfsat underhållande.. AI kunde som sagt vara bättre men ibland är den faktiskt riktigt irriterande smart.
Körde spelet genom på medium men det kändes en liten aning för enkelt.. Delta är roligare. Har windows 2000 , E4400 @ 2.67ghz , 2gb ram 800mhz, 7600GT Fatal1ty edition XFX, 320gb Seagate sata II 16mb.. settings alla på medium förutom physics och sound vilka är high .. Snittar fps runt 26 ... vägrade funka med vista så jag laddade ner patch filer för att köra win2k ...
Tycker det flyter på bra inga lagg.. evtl ibland när man precis startad spelet och den ska cacha, har typ hänt 2 gngr av ett par hundra ...
Hatar alien skeppet banorna, annar är det bara ett kötta spel..
Inte lika kul sen när man väl klarat spelet ... fps lägst 17 bäst 41 tror jag..
Delta jobbigare men har man bara spelat CS så funkar det bra, siktet är placerat på samma plats så det går höfta headshots.. älskar pistolerna i delta..
Lite godis för dom som gillar win2k http://www.techspot.com/blog/95/run-crysis-in-windows-2000/

Så det funkar på ett så pass gammalt system som Windows 2000? kul. Gillar faktiskt Windows 2000 bättre än XP och givetvis Vista

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Ett inlägg som postades i en annan tråd och passade bättre där togs bort.

Permalänk
Avstängd

Jag har spelat ett tag nu och det är lätt den bästa FPS jag har spelat någonsin.
I single player då, då.

Tack vara Nano dräktens funktioner kan man göra vad man vill, och spela på det sättet som passar en själv. Man kan smyga omkring helt oupptäckt igenom spelet, man kan storma sig fram med enorma hopp och spränga allt i luften.

Koreanerna är helt underbara som fiender. Lagomt svåra om man möter dem på fel sätt och man känner sig alldrig sådär oövervinnlig som man lätt gör i många spel.

vapnena är helt sanslöst underbara, min favoritkombo är FY-71 med Sniperscope, Granatkastare, med ljuddämpare, och exploderande Ammo.
Annars är inte Gauss rifle, och Mini Gun någonting att skämmas för heller.

Visa signatur

|Corsair PSU 450W|Athlon 64x2 3.0 Ghz|Geforce8800GTS640|3 GB ddr2 ram|250 Gb HDD|Creative SB X-Fi XtremeGamer|~10000 Rdmarks