Permalänk

Som användare av både S-IPS och TN skärmar så kan jag berätta att även S-IPS har en slags genomlysning.

Genomlysningen på en TN skärm hänger i hop med vinkeln man betraktar skärmytan och svärtan följer således med huvudrörelserna.
Ingenting de flesta ens reflekterar över...

En S-IPS har däremot sina betraktningsvinklar tvärs, diagonalt över skärmytan vilket gör att det ser ut som om "BLB" ligger som ett kryss över ytan och den skiftar i rött av någon anledning.

Min erfarenhet är att man får mest bild för pengarna med TN skärmar, speciellt om man tänker spela 3d-fps-spel!

S-IPS skärmar är väldigt bra på att återge fotografier men jag tycker att man även kan använda en TN-skärm för det (för hemmabruk).

Jag har med tiden kommit att föredra "Glossy" istället för den vanliga typen som jag upplever som jobbigt "gnistrande"...

Efter ett halvår med min 2207 så är jag mycket nöjd med den och jag spelar spel med bra resultat på den (Americas Army)

Permalänk
Medlem

Har nu fått min skärm.
På svart bakgrund och andra mörka färger ser jag en blå prick hela tiden. Som att en pixel jämt är blå. Kan det stämma? Isf vad ska jag göra?
Får jag lämna tillbaka den? Den köptes på Dustin.

Drygt...

Permalänk
Medlem

Doki, nej det får du tyvärr inte enligt HP:s pixelgaranti som ska stå nånstans i tråden.. Du måste ha upp mot 4-5 felande pixlar.. Tyvärr.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doki
Har nu fått min skärm.
På svart bakgrund och andra mörka färger ser jag en blå prick hela tiden. Som att en pixel jämt är blå. Kan det stämma? Isf vad ska jag göra?
Får jag lämna tillbaka den? Den köptes på Dustin.

Drygt...

Du har möjlighet att returnera enligt distansköplagen; om förpackningen är hel och produkten varsamt behandlat, detta även om du testat skärmen.

Köper man i en fysisk affär har man inte den möjligheten isåfall får man tillgodokvitto.

Jag kollade med Dustin om detta några veckor tillbaka och har ett majl som bekräftar:
__________________________________________________
Hej,

Om du har embalage och allt tillbehör i bra skick så har du 14 dagars ångerrätt.

Vänliga hälsningar
Mats Andersson

Dustin home AB
Sälj

E-post: order@dustinhome.se
För att underlätta hanteringen, vänligen behåll mailkonversationen intakt.
Eventuella priser som lämnas av Dustin Home AB i detta mail är per styck,
inklusive moms & exklusive frakt och gäller enbart idag. För aktuell prisbild se
http://www.dustinhome.se

________________________________________
From: [mailto:__________@hotmail.com]
Sent: den 31 december 2007 11:35
To: Kundservice Home
Subject: Bytesrätt TFT
Hej!
Jag är interesserad utav Eizo 22” TFT; jag är osäker hur den är och kommer jag att kunna ångra mitt eventuella köp? (efter att ha provat den)

Med vänlig hälsning
_________________________________________________________

J_R
ps jag köpte en Hp2207 och är jättenöjd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doki
Har nu fått min skärm.
På svart bakgrund och andra mörka färger ser jag en blå prick hela tiden. Som att en pixel jämt är blå. Kan det stämma? Isf vad ska jag göra?
Får jag lämna tillbaka den? Den köptes på Dustin.

Drygt...

Om du köpt skärmen nu så har du rätt att ångra dig inom 14 dagar eller 7 arbetsdagar enligt konsumentköplagen (ångerrätt vid distansavtal). Lycka till :-). Lol någon hann före

Permalänk
Medlem

Perfekt!!!
Det var det jag också kom fram till efter att ha fördjupat mig lite. Jag drog iväg ett mail till Dustin för jag tror det måsta godkänna att man skulle skicka tillbaka och sedan skicka nån fraktsedel lr nå.

Permalänk
Medlem

Ingen i världen som har HPW2207 på ett väggfäste? Jag vill antigen fixa min på ett väggfäste eller sälja den, då min skärm lutar lite!!

Ingen som har bild på W2207 på väggen?

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem

åk till webhallen på sveavägen. där sitter den på väggen. såg riktigt bra ut.

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackiz
åk till webhallen på sveavägen. där sitter den på väggen. såg riktigt bra ut.

Fixa en bild Har sökt men hittar inga bilder. Hur får man bort foten?

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem

om du mejlar webhallen så kan de säkert ta en bild om du ber snällt. hur man tar bort foten har jag ingen aning om.

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Ingen i världen som har HPW2207 på ett väggfäste? Jag vill antigen fixa min på ett väggfäste eller sälja den, då min skärm lutar lite!!

Ingen som har bild på W2207 på väggen?

Asso... vad är problemet? Vill du ha den på väggen, köp ett fäste o sätt den på väggen? Måste ju antagligen funka fint eftersom det säljs? Vill inte låta nedlåtande lr nåt men ser bara inte problemet...

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk

Köpte för nån månad eller två sen en ny skärm till datorn - HP W2207H.

Iallafall så körde jag från början datorn på hdmi-ingången via DVI-HDMI-sladd och mitt xbox in på vga. Allt fungerade då bra förutom att den ibland fick för sig att det var "no signal" på datorn efter att den stått på ett tag, jag tror det brukade hända när den varit i vänteläge.

Men nu har skärmen fått för sig att den i princip aldrig får signal på hdmi-ingången. Jag upptäcke att enda sättet att få bild var om man ställde ned upplösningen till 1024x768, vilket den inte behövde innan mystiken satte igång.

Om någon kunde svara på om det är fel på skärmen/grafikkortet eller nån sorts inställning så vore jag högst tacksam!

Grafikkortet är ett Radeon 9700Pro kanske jag borde tillägga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Fixa en bild Har sökt men hittar inga bilder. Hur får man bort foten?

Sälj den till mig för 2000kr eller köp ett väggfäste!

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Sälj den till mig för 2000kr eller köp ett väggfäste!

Lite mer än 2000 tror jag nog....

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olle the Great
Köpte för nån månad eller två sen en ny skärm till datorn - HP W2207H.

Iallafall så körde jag från början datorn på hdmi-ingången via DVI-HDMI-sladd och mitt xbox in på vga. Allt fungerade då bra förutom att den ibland fick för sig att det var "no signal" på datorn efter att den stått på ett tag, jag tror det brukade hända när den varit i vänteläge.

Men nu har skärmen fått för sig att den i princip aldrig får signal på hdmi-ingången. Jag upptäcke att enda sättet att få bild var om man ställde ned upplösningen till 1024x768, vilket den inte behövde innan mystiken satte igång.

Om någon kunde svara på om det är fel på skärmen/grafikkortet eller nån sorts inställning så vore jag högst tacksam!

Grafikkortet är ett Radeon 9700Pro kanske jag borde tillägga.

Testa med att gå tillbaka till "grundinställningar" i meny på 2207
Har du kanske en annan dator att testa mot skärmen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olle the Great
Köpte för nån månad eller två sen en ny skärm till datorn - HP W2207H.

Iallafall så körde jag från början datorn på hdmi-ingången via DVI-HDMI-sladd och mitt xbox in på vga. Allt fungerade då bra förutom att den ibland fick för sig att det var "no signal" på datorn efter att den stått på ett tag, jag tror det brukade hända när den varit i vänteläge.

Om någon kunde svara på om det är fel på skärmen/grafikkortet eller nån sorts inställning så vore jag högst tacksam!

Grafikkortet är ett Radeon 9700Pro kanske jag borde tillägga.

Har ett 9800Pro och det blev så åt mig oxå ,har för mig att jag mixtrade i inställningarna,kanske rent av nollställde inställningarns,minns ej...
Men nu funkar det i allla fall.

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem

Har haft en crt skärm i åtta år och som tur är så gick den sönder för några dagar sen
Jag har läst lite angående w2207h och den ser ut att passa mina behov, vilka är fps spelande och lite filmtittande då och då, väldigt bra. Priset ligger runt 3000 kr inkl frakt på de två butiker som har bäst pris, Inet och Radars. Vilken av affärerna har bäst rykte skulle ni tro? Det spelar ju inte så himla stor roll men men...

Fanns ju också w2207 men den var lite dyrare såg det ut som och jag har läst att skillnaden mellan skärmarna inte var så värst stor så det blir nog w2207h om ingen har någon invändning.

En sista fråga, ska man verkligen köra med 22 tummare? Min gamla var 17 så det kommer bli ett ganska stor skillnad kan jag tänka mig. Vilket är standard formatet idag skulle ni säga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty

En sista fråga, ska man verkligen köra med 22 tummare? Min gamla var 17 så det kommer bli ett ganska stor skillnad kan jag tänka mig. Vilket är standard formatet idag skulle ni säga?

Idag är det 22".

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

För mig blir det också så att det står No Signal efter ett tag men.. då undrar jag ifall det inte ska vara så?

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
För mig blir det också så att det står No Signal efter ett tag men.. då undrar jag ifall det inte ska vara så?

Det är normalt.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt HP w2207h nu. Och som jag förstår finns ingen dvi kabel med i denna skärm och mitt grafikkort klarar bara dvi. Som jag läst lite innan ska man koppla från hdmi till dvi. Är det en sådan grej jag behöver?: http://www.inet.se/kablar/multimedia---bild/hdmi-adapter--hdm...

Om det inte är en sådan kan ni ta fram en som är rätt från inet eftersom jag beställer skärmen där ifrån. Kan man köpa en sådan konverterare i en vanlig expert butik annars?

Tacksam för snabbt svar eftersom jag ska beställa den så snabbt som möjligt.

Edit: Är det en HDMI hane och DVI hane jag behöver?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaveZtream
Jepp du behöver en sådana här https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=HDMI-112

Är du säker på det? För då beställer jag en sådan. Kan någon annan kolla också, för vill gärna beställa men skulle kännas så onödigt attt beställa fel kabel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jackeboy
Är du säker på det? För då beställer jag en sådan. Kan någon annan kolla också, för vill gärna beställa men skulle kännas så onödigt attt beställa fel kabel.

Helt rätt kabel.

Permalänk
Medlem

Jag älskar skärmen dag och natt, men blir man något less när man startar datorn och skärmen inte kan visa 1680x1050... blir som att den zoomar in eller något, den får inte med alla kanter utan man måste scrolla åt sidorna eller neråt för att se det som inte visas där. Svårt att förklara men jag har löst det förut genom att ominstallera både grafikkorts drivrutiner (ati radeon x1650) och det där jävla HP My Display och då fungerar det i en vecka eller två innan man startar den och ser det här igen, man vill bara skrika av ilska.

Någon som haft ett liknande problem ?

EDIT: En till sak, varför har jag en vit liten fyrkant högst uppe i vänstra hörnet ?

Permalänk
Medlem

HP w2207h eller Samsung 226bw(s panel), vilken är bäst om man ska kolla på film o så?

är inte samsungen bättre då eftersom glossy mest är anpassat till stillbilder osv?

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT: En till sak, varför har jag en vit liten fyrkant högst uppe i vänstra hörnet ? [/B]

Förmodligen en död pixel =/ Prova att massera den lite grann.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drafol
HP w2207h eller Samsung 226bw(s panel), vilken är bäst om man ska kolla på film o så?

är inte samsungen bättre då eftersom glossy mest är anpassat till stillbilder osv?

Jag röstar på w2207, glossy är verkligen inte bara för stillbilder. Jag tycker att hp'n är bättre på det mesta.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Förmodligen en död pixel =/ Prova att massera den lite grann.

Jag är mest säker på att det inte är en död pixel eftersom att den bara är på skrivbordet, i program och liknande är det ingen vit fyrkant + att den har en grå kontur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drafol
HP w2207h eller Samsung 226bw(s panel), vilken är bäst om man ska kolla på film o så?

är inte samsungen bättre då eftersom glossy mest är anpassat till stillbilder osv?

Rekommenderar HPn kollat flertalet filmer på dennaskärm o det är underbart

Samt att jag upplever att HPn har bättre bild än Samsungen