Diablo 2-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
23...

se om jag hittar länken
http://forums.diabloii.net/showthread.php?t=617829

Nice glaive, 322% ed, ethereal. Men ändå, damage du får av annat t.ex skills så är Titans och Thunderstrike MYCKET bättre.

Permalänk

för en throw barb är dom nice

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

ah där har vi den
Hittade en balrog spear med typ 250+ ed och tänkte om den kan vara värd nånting. det slutade med att jag sålde den ^^

btw, hittade en ring ;
http://img141.imageshack.us/img141/2024/namnlsqaaqp3.png
värt nånting?

Visa signatur

Expect the unexpected, and you will never be surprised.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagma
ah där har vi den
Hittade en balrog spear med typ 250+ ed och tänkte om den kan vara värd nånting. det slutade med att jag sålde den ^^

btw, hittade en ring ;
http://img141.imageshack.us/img141/2024/namnlsqaaqp3.png
värt nånting?

Tror inte det, resisten är för dålig och de andra statsen är också för låga för det tror jag. Iaf enligt min mening, du kan ju pröva typ O rare ring

Permalänk
Medlem

ah, har lagt ut på jsp. tror den knappt går att sälja, men det finns säkert nån som betalar ngt för den (förhoppningsvis)
man vet aldrig..

Visa signatur

Expect the unexpected, and you will never be surprised.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagma
ah, har lagt ut på jsp. tror den knappt går att sälja, men det finns säkert nån som betalar ngt för den (förhoppningsvis)
man vet aldrig..

Ringen skulle varit hyffsat värd om den hade 10% faster cast, annars e den typ skräp. Jag har några ringar med faster cast, massa str/dex och de är svårsålda t.o.m

Jag hittade däremot en hyffsad jewel härom dan. 7% FHR, 14 % ED, 10 all resist och lite mer skojjiga saker ja inte kmr ihåg. Vad tror ni om en sådan?

Även ett bälte med 24% FHR o massa str o sånt o lite res.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag började spela Diablo igår igen, undrade ifall det finns någon person som skulle kunna hjälpa mig komma igång med lite nybörjar items eller boost så jag kan leta själv, är hittils en 32 ama med javelins. Iaf mitt acc namn är Putte1990, är inne för det mesta tack i förskott.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagma
ah, har lagt ut på jsp. tror den knappt går att sälja, men det finns säkert nån som betalar ngt för den (förhoppningsvis)
man vet aldrig..

Det bästa med ringen är att den har base Life.

Men tror ingen vill ha den.

Med 1x Dex och 1xx AR så skulle den passa för bvb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ringen skulle varit hyffsat värd om den hade 10% faster cast, annars e den typ skräp. Jag har några ringar med faster cast, massa str/dex och de är svårsålda t.o.m

Jag hittade däremot en hyffsad jewel härom dan. 7% FHR, 14 % ED, 10 all resist och lite mer skojjiga saker ja inte kmr ihåg. Vad tror ni om en sådan?

Även ett bälte med 24% FHR o massa str o sånt o lite res.

Nice jewel! En sån där drömjewel man vill ha i en perf CoA ethereal

Permalänk
Medlem

ah, den joolen hade man inte bangat på
har hittils bara hittat en 38 ed/14 max dmg jewel och en 15 @ som har värt värt nånting ^^

Visa signatur

Expect the unexpected, and you will never be surprised.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagma
ah, den joolen hade man inte bangat på
har hittils bara hittat en 38 ed/14 max dmg jewel och en 15 @ som har värt värt nånting ^^

Hittade en 40% ED / 9 str jool forut (perfekt str juvel) men den fick kakan

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

har lite skillers som ligger och skräpar och undrar vad man får för dem? har bla elemental skiller till druid, liv och sådant gör dom mer värda men typ 5-9 fire dmg och sånt ökar väll inte värdet markant.
sen har jag en baba warcries + 24liv.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

nej liv/fhr/frw ökar värdet

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

ah, har haft turen att hitta 2 barb combat sks en med liv och en med 6 str. "turen"..
snacka paff man blir när man ser "combat skill" och 30 liv, då tänker man palapalapalapala, men icke, 2 sketna barb sks är vad man får för nåra års spelande !

Visa signatur

Expect the unexpected, and you will never be surprised.

Permalänk
Medlem

Asså kul. Försökt på ubers hela jävla dan så fick man bara en torch och dålig dessutom! Besvikelse är det värsta som finns, j*vla c* spel!
-.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagma
ah, har haft turen att hitta 2 barb combat sks en med liv och en med 6 str. "turen"..
snacka paff man blir när man ser "combat skill" och 30 liv, då tänker man palapalapalapala, men icke, 2 sketna barb sks är vad man får för nåra års spelande !

'naww, e jobbigt just med combat skillers, man vill ju bara ha pala typ

Jag har några Trap skillers, 20-26 liv på varje typ. Vad tror ni dem e värda?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nirth
Asså kul. Försökt på ubers hela jävla dan så fick man bara en torch och dålig dessutom! Besvikelse är det värsta som finns, j*vla c* spel!
-.-

Börja inte på ubers utan bra gear... Själv så drar man en uber i genomsnitt 20sekunder eller dylikt.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Börja inte på ubers utan bra gear... Själv så drar man en uber i genomsnitt 20sekunder eller dylikt.

Mm, men det är ju fult. Jag kommer behöva sjukt mycket bättre gears än vad torchen är värd (med tanke nu att jag vet att man BARA får en).

Får väl sitta och boosta en char på min brors acc på min laptop..YAY! Vad skoj, haha.
^^

Btw, någon som vet om man får life steal av skadan som sker ut av Crushing Blow eftersom den är physical? (Även open wounds?)

Permalänk
Medlem

när man gör uber så finns det massa sätt man kan göra, skaffa en life tap wand och casta på vem fan som helst (eller ha dracs/+exile) coh kör på.
så enkelt ungefär. Eller så skaffar du så inihelvete med fire absorb så får du liv av alla venom lords som spruat eld på dig också ett sätt

Visa signatur

Expect the unexpected, and you will never be surprised.

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna hjälpa mig med lite råd angående gear?
Håller på med en smiter till UT men är inte helt säker när gäller gear.
Har Guillaume's face, draculs och gore men vet inte vad jag ska ha mer. Inte allt för dyrt hade varit fint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johnny.R
Någon som skulle kunna hjälpa mig med lite råd angående gear?
Håller på med en smiter till UT men är inte helt säker när gäller gear.
Har Guillaume's face, draculs och gore men vet inte vad jag ska ha mer. Inte allt för dyrt hade varit fint

Som vapen skulle jag satsa på antingen Crescent Moon pb (runeword) eller en Stormlash. Båda har chans att kasta Static field, vilket hjälper grymt mycket. Stormlash har även crushing blow, så den använder jag.

Som armor använder jag själv Duress AP (runeword) för crushing blow, open wounds och lite resist.

Sköld borde du satsa på en Exile pga life tap. Utan life tap kommer du antagligen inte överleva, dessvärre är det så :> Bara Dracul's är lite svagt.
Om du inte har råd med Exile är det väl Zaka som gäller, fast då borde du satsa på att hitta en life tap wand/marrowwalk eller få med någon annan i gamet som kan kasta life tap.

Jag använder Higlord's, en raven och sen nån randomring. Vet ej riktigt vad som räknas som bra ringar på en UT-smiter.

Om du har problem med resist fixar du en Treachery i valfri armor och springer runt lite nån annanstans tills det att Fade kommer på.

Detta är vad jag använder på min budgetsmiter, funkar ganska bra att döda übers själv. Så fort life tap kommer iväg överlever man så länge man slår på nåt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagma
när man gör uber så finns det massa sätt man kan göra, skaffa en life tap wand och casta på vem fan som helst (eller ha dracs/+exile) coh kör på.
så enkelt ungefär. Eller så skaffar du så inihelvete med fire absorb så får du liv av alla venom lords som spruat eld på dig också ett sätt

Jo life tap är fint men det spelar ingen roll för om uber meph får in två hits (melee) på mig så dör jag (1.9k hp med bo) och då spelar det ingen roll. Han slår och springer för snabbt. Har -50% all res förutom poison, 75%+ när hans conviction aura tar på mig så det är lite jobbigt spec för hans lightning spells. Dessutom alla hans gubbar som spawnar både interuptar mig och blockar vägen till för att döda någon av bossarna. Diablo var enklaste, vette fan hur han dog med tanke på att min kompis och jag inte har så bra gears.

Men ska nog satsa på att fixa Enigma (boost med barben ist) och ge Fortitude till mercen sedan fixa Death för 100% CB, det blir nog bra så.

Permalänk
Medlem

efter att jag installerat diablo 2 och trycker play kommer det upp en error där det står "????????????????????2?????,??" ungefär sen kan man bara trycka "ok".

samma error oavsätt om jag försöker starta vanliga diablo 2 eller expenson. har provat med olika skivor och även crack, problemet kvarstår. någon som känner till felet och eventuellt har en lösning?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nirth
Jo life tap är fint men det spelar ingen roll för om uber meph får in två hits (melee) på mig så dör jag (1.9k hp med bo) och då spelar det ingen roll. Han slår och springer för snabbt. Har -50% all res förutom poison, 75%+ när hans conviction aura tar på mig så det är lite jobbigt spec för hans lightning spells. Dessutom alla hans gubbar som spawnar både interuptar mig och blockar vägen till för att döda någon av bossarna. Diablo var enklaste, vette fan hur han dog med tanke på att min kompis och jag inte har så bra gears.

Men ska nog satsa på att fixa Enigma (boost med barben ist) och ge Fortitude till mercen sedan fixa Death för 100% CB, det blir nog bra så.

så svårt ska det inte behöva vara...
jag har grief pb, fortitude, zaka, drakuls mm, alltså en hyffsat billig eq och skulle väll inte säga att UT är väldigt svårt bara man använder en life tap wand i förebyggande syfte.

sen angående det att du har svårt att komma fram... titta efter något som heter charge i ditt skill tree så är det problemet löst och sist men inte minst, mot meph SKA du använda salvation! (eller vad +ress auran heter)

Permalänk
Medlem

Oh yes!
Ska köpa tal set + lite gear till min mf soso på laddern
Lodis. om ni vill adda

Permalänk
Medlem

Någon som har tid just nu för att boosta mig och en kompis som nyss börjat lira? ;D a2-a5 ladder normal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
så svårt ska det inte behöva vara...
jag har grief pb, fortitude, zaka, drakuls mm, alltså en hyffsat billig eq och skulle väll inte säga att UT är väldigt svårt bara man använder en life tap wand i förebyggande syfte.

sen angående det att du har svårt att komma fram... titta efter något som heter charge i ditt skill tree så är det problemet löst och sist men inte minst, mot meph SKA du använda salvation! (eller vad +ress auran heter)

Japp, ska faktiskt köpa en life tap wand med tanke på att mina gloves ger 9% CB, 5% life steal som jag vill ha kvar. Btw, jag är Frenzybarb och inte en paladin och tror knappast salvation blir enkel att få tag i.

Största problemet är att träffa vilket jag best ser chans att göra min merc starkare (blessed aim) så han överlever och även ge han Infinity för conviction tar ju bort iprincip alla defense dock lvl 12 conv. gör ingen effekt på U meph's lvl 20 conv, lite synd men mot de andra =).

Permalänk
Medlem

Lodis, har också funderat på att göra en MF sorc på ladder. det kan man nog tjäna nåra fgs på ^^
vad kostar tals set @ ladder?

Visa signatur

Expect the unexpected, and you will never be surprised.

Permalänk
Medlem

ist för tal set.. drygt 20 fg men kan gå för mer eller mindre också.

Permalänk
Medlem

Någon som säljer CA 5 sox eth eller en CS/EA 5 sox eth?
Ladder