Permalänk
Medlem

E8400? Vart?

Tjena!

Ska ha en E8400 processor.. men finns visst bara på netgiganten och någon mer för väldigt dyra pengar.

Någon som kan rekomendera en bra utländsk hemsida som har E8400 till ett överkomligt pris? Kostar det 1800:- + 8000:- frakt så är det nog ingen större idé att köpa där. nääe men ni förstår vad jag menar.

Känns som att processorn inte kommer att komma till sverige inom en snar framtid till ett bra pris. Komplett med flera bara ljuger om sina datum då dom får in processorerna *verkar det som*

Verkar som om att fler och fler sätter ut datum såsom 10:e maj :S Vilket är helt oacceptabelt!

Vill verkligen ha en E8400 :[

//Klopton

Visa signatur

"640 kB borde vara tillräckigt för vem som helst"
Bill Gates, Microsoft, 1981

Permalänk
Medlem

Ebay kanske... Eller Tradera? Jag köpte min från SHG.biz vid nyintroduktionen i januari. Det var tydligen tur det...

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

Om man bara visste att det skulle vara en sådan här otroligt hög brist s hade man köpt processorn då och köpt resten när man hade råd

ahja... ingen som vet en seriös och säker sida/företag som har dom i lager?? :[ Till ett bra pris såklart..

Visa signatur

"640 kB borde vara tillräckigt för vem som helst"
Bill Gates, Microsoft, 1981

Permalänk
Medlem

mjo jag undrar det samma.. varenda ny topic har ju den jäkla processorn på listan här.. undrar var folk skall få tag på den =/

förresten så undrar jag en annan sak ifall någon har lust att svara på det, lite offtopic dock, vad är skillnaden mellan e6850 och e8400 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alseca
mjo jag undrar det samma.. varenda ny topic har ju den jäkla processorn på listan här.. undrar var folk skall få tag på den =/

förresten så undrar jag en annan sak ifall någon har lust att svara på det, lite offtopic dock, vad är skillnaden mellan e6850 och e8400 ?

Två olika processorer

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Två olika processorer

45nm på E8400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alseca

E8400 är som sagt 45nm och E6850 är 65nm = e8400 drar mindre ström..

Sen vet jag inte vad det är för skillnad? Om det nu är någon skillanad...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Två olika processorer

"De största skillnaderna är stöd för de nya SS4-intruktionerna och mer L2-chache hos E8400. Core 2 Duo E8400 har också en tillverkningsprocess på 45 nanometer till skillnad från E6850 (65 nanometer)."

http://www.sweclockers.com/nyhet/6935-intel_core_2_duo_e8400_...

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: PowerColor RX 9070 XT Reaper | Ssd: Kingston Fury Renegade 500GB, Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitor: Dell Alienware AW2723DF

Permalänk
Medlem

E8400 e billigare å snabbare:P fan vad man ångrar sig nu asså:P beställde min dator från datorbutiken.com när dom väntade på grafikkortet (dom satte ihop den:P) så komm e8*00 modellerna ut:P jag hade kunnat byta min e6750 mot en e8200 och fått mer prestanda för samma pris:P dock va jag dum i huvudet och sket i det:( aja sånna smällar får man ta:P

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!