Köpa xbox360 eller PS3:an? i dagsläget?

Permalänk

Jag tycker Xbox360 vilket jag har själv. det finns ingen flash än till ps3 sen när det väl kommer så kostar blue-ray skivor en jäkla massa pengar medans du bara behöver Dual-layer skivor till 360 som är något billigare.
sen om du vill ha mkt spel så köp 360 det finns ett stort urval på spel + att dom endå får samma som ps3. så en billigare konsol med samma spel det enda som fattas är blue-rayen.

Visa signatur

LÅL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lsandberg
Jag tycker Xbox360 vilket jag har själv. det finns ingen flash än till ps3 sen när det väl kommer så kostar blue-ray skivor en jäkla massa pengar medans du bara behöver Dual-layer skivor till 360 som är något billigare.
sen om du vill ha mkt spel så köp 360 det finns ett stort urval på spel + att dom endå får samma som ps3. så en billigare konsol med samma spel det enda som fattas är blue-rayen.

eller så köper man en PS3 som har så lite spel att man har råd att köpa dem istället. särskillt Wipout, GT, MGS, FF etc som inte alls kommer snart till nån XB nära dig. sen gör man givetvis klokt i att skaffa dussin och multispelen till XB på det viset då, det förstår jag helt. (jag skulle inte heller våga köpa originalspel till en maskin som först förstör skivorna och sen sig själv allt som ofta ärligt talat)

Microsoft tackar dig för din fortsatta support.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Eller så är man smart och köper Wii60 på en Elgiganten nära dig för 4180. 200kr dyrare än ett PS3 men krossar denna totalt rent spelmässigt.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
200kr dyrare än ett PS3 men krossar denna totalt rent spelmässigt.

i hela 20 minuter!

40 om man räknar in tiden det tar att packa upp dem också.

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
i hela 20 minuter!

40 om man räknar in tiden det tar att packa upp dem också.

Dold text

Jadu det finns allt en anledning till att Wii har sålt så mycket mer än PS3 sen launch, men visst folk måste ju intala sig själva att de har gjort ett bra köp genom att punga ut 6k för en överglorifierad spelkonsol.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

6k för en överglorifierad spelkonsol.

är det inte Wii som är det? PS3 hatar ju nästan alla.

oavsett hur mycket Wii sålt kvartår faktum, man måste vara rejält full innan ens en del av charmen från de där första 20 minutrarna man provade den återfinns. framtidens Virual Boy..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som de flesta säger, ta den som du finner mest intressanta spel på

Och är väll ingen omöjlighet att i framtiden kanske köpa den andra också?

Den idéen körde jag på, har en 360 och när spelen börja släppas lite mer till ps3:an så inhandlar jag mig en sån också, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Jag skulle råda alla som ska köpa konsol att köpa en xbox 360.

(Bra motivering varför, eller hur?=

Varför PS3 framför Xbox 360?

Motivering:
- Blu-Ray
- Inbyggd W-LAN (~800kr för X360)
- Uppladdningsbara kontroller från början (~300kr för X360)
- gratis onlinespelande (~400kr/år för X360)
- Inbyggd Webbläsare
- MGS4, FFXIII, Tekken6, Killzone 2, Kingdom Hearts, Gran Turismo 5, Wipeout etc. kommer inom kort.
- Slipper stor risk för krångel med RROD, Repade skivor & Xbox Live strul mm.
- Kontrollen lämpar sig bättre för Beat em up-spel som Street Fighter, Soul Calibur, Virtua Fighter och Tekken, dock ngt sämre för FPS-spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero

Motivering:
- Blu-Ray
- Inbyggd Webbläsare
- MGS4, FFXIII, Tekken6, Killzone 2, Kingdom Hearts, Gran Turismo 5, Wipeout etc. kommer inom kort.
- Kontrollen lämpar sig bättre för Beat em up-spel som Street Fighter, Soul Calibur, Virtua Fighter och Tekken, dock ngt sämre för FPS-spel.

Är det inte skönare att kunna köpa en konsol där du får den avskalad och kan köpa till det du vill istället för att få allt i ett packet för en dyrare krona?
Förmodligen en smaksak men så känner jag.

Att dra upp massa spel, exklusive hit och dit, försöka få en bättre konsol på den vägen är meninglöst. Gillar du dom spelen, köp ps3, gillar du dem som finns till xbox köp dem. Inget krångligare än så.

Då det var en produktionslinje som krockade med dessa kan du vara glad att dessa problem har fixats. Dock så finns det tyvärr fortfarande maskiner ute i butikerna som lider av dessa fel.

Surfa på ps3? Nej tack. Surfa på 360? Nej tack.

Kontrollen är väl en smaksak ändå? Jag finner ps3kontrollen bara helt fel men det är min åsikt, inte ska den färga av sig på någon annans val om de ska köpa något?

Jag tycker verkligen om att ps3an har gratis online, det är förbannat nice. Men jag kan inte sluta tänka på hur Sony finansiera detta? Det är inte direkt billigt att ha något sådant igångrullandes eller hur? Nu när HOME kommer ut så kan man tänkas att de sakerna som köps därigenom går till att betala det men det känns inte som det finns tillräcklgit med pengar för att täcka det.. Nu börjar folk prata om att reklamfinansiera spel, visst det kan definitivt funka omman sköter det snyggt, om ett billbord växlar mellan olika saker så är det kanon men har någon markndsförare inte förstört de som de har lagt händerna på?

Dock så ska jag väl göra en liten inflick att jag äger en ps3a samt en xbox360. Njuter av många roliga spel.

Permalänk
Medlem

Som sagts redan från början så kolla vilka spel du vill ha (de som är exklusiva) och vilken maskin de finns på.
-> Smaksak

Vilken maskin har den hårdvara som passar dig? (Blu Ray, W-LAN, etc.)
-> Smaksak

Vilken handkontroll gillar du bäst i handen?
-> Smaksak

Vilken passar bäst in på TV-hyllan?
-> Smaksak

Det finns ingen objektiv sanning om vilken som är "bäst". Det allra mesta är redan täckt i tråden och jag tvivlar på att det finns fler seriösa kommentarer att addera i tråden. Egentligen borde tråden låsas för att undvika flames och trolling.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero

Motivering:
- Blu-Ray
- Inbyggd Webbläsare

Kunde inte sagt det bättre själv!

Och nej, jag är ingen fanboy. Jag äger PS3, Xbox 360 och Wii, men PS3an är den enda som jag spelar/ser film på dagligen

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Inaktiv

Jag är snart stolt ägare av PS360. Dubbelt så kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

är det inte Wii som är det? PS3 hatar ju nästan alla.

oavsett hur mycket Wii sålt kvartår faktum, man måste vara rejält full innan ens en del av charmen från de där första 20 minutrarna man provade den återfinns. framtidens Virual Boy..

Som en vänn sa till mig "Man kan göra nästan allt med ett PS3, förutom att spela på den.....".

Sen att Virtual boy var en total flopp och att Wii är den konsol som har sålt snabbas genom tiderna är väl en helt annan sak?

Men visst PS3 är väl en bra konsol som de andra men jag personligen går jag efter de spelen som finns att spela idag och de spelen som kommer ut i framtiden, att köpa ett PS3 idag bara för att spela Ratchet and Clank och Uncharted: Drake's Fortune är bara onödigt enligt mig.
Och sen skall man sitta och vänta på Metal Gear 4 och FFXIII..... Liksom det känns bara onödigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Som en vänn sa till mig "Man kan göra nästan allt med ett PS3, förutom att spela på den.....".

Sen att Virtual boy var en total flopp och att Wii är den konsol som har sålt snabbas genom tiderna är väl en helt annan sak?

Men visst PS3 är väl en bra konsol som de andra men jag personligen går jag efter de spelen som finns att spela idag och de spelen som kommer ut i framtiden, att köpa ett PS3 idag bara för att spela Ratchet and Clank och Uncharted: Drake's Fortune är bara onödigt enligt mig.
Och sen skall man sitta och vänta på Metal Gear 4 och FFXIII..... Liksom det känns bara onödigt.

det beror ju på vad han vill spela, det är klart man blir bitter om man sitter och väntar på Halo3 eller Excitetrucks med en PS3 liksom.

ja helt, men de kan bli samma på sikt, vilket ju mycket pekar på. enda skillnaden blir då att en Wii inte som VB har sin lilla upplaga att kamma in raritetspriser på Tradera med. den kommer istället bli landfyllning, som DC, N64 och GC.. =/

det finns faktisk gott om andra spel, och även om man missar en pixel på vissa multispel är friden i själen av en tyst och fungerande maskin värd nog att väga upp även det. och det är ju inte som att nått alternativ till RoC ens finns på 360 direkt, att man då måste skaffa en Wii som ett komplement till sin 360 för att ens få ett alternativ för plattormsspel är ju inget som låter särskilt bra som argument för nån av konkurenternas förträfflighet ärligt talat när PS3 även om den totalt har mindre antal spel så har den samma genrebredd som 2 andra maskiner har tillsammans.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

360n har ju Kameo!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
360n har ju Kameo!

iof. en gubbe hade med det till Antikrundan igår, och undrade vad det var värt.

100kr sa Bo Knutsson, för att det var lite taffligt hantverk, och tillverkat utanför Stockholm.

Dold text

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

iof. en gubbe hade med det till Antikrundan igår, och undrade vad det var värt.

100kr sa Bo Knutsson, för att det var lite taffligt hantverk, och tillverkat utanför Stockholm.

Dold text

Försöker du säga att det är negativt att du kan köpa ett bra spel för 150 kr? Kameo verkar för övrigt vara ett ruskigt bra spel, jag har beställt det och väntar ivrigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Försöker du säga att det är negativt att du kan köpa ett bra spel för 150 kr?

Kameo verkar för övrigt vara ett ruskigt bra spel, jag har beställt det och väntar ivrigt!

nejdå, billigt är gott. jag försökte bara vara lite putslustig i påpekandet att det är vad, 2 år gammalt?

ja det kan det ju vara, smaken är som.. osv. men jag tyckte det var aningen småfult och väldigt endimensionellt redan när det kom. (charmlöst är ett mer luddigt begrepp jag stämplar det med) men hoppas det roar ändå, det är ju det enda viktiga, trots allt.

Visa signatur

Permalänk

Bra plattformslir på XBOX360 är det lite dåligt med helt klart men Banjo-Kazooie kommer ju i år Beträffande trådens fråga så har M3 svarat. XBOX360 utses som vinnare:
http://www.idg.se/2.1085/1.150836

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/pd_5010134017.aspx

Riktigt prisvärt om jag får säga det själv.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Beträffande trådens fråga så har M3 svarat. XBOX360 utses som vinnare:
http://www.idg.se/2.1085/1.150836

pinsamt är ordet jag skulle använda om testen. (för det gör de på den sidan ofta..)

helt galet vilken samling fanmen de där nötterna är om man kollar lite annat de skrivit på siten, (nivån liknar mer det här forumet sämre tillfällen än en seriös sida ärligt talat) för att inte tala om den milt sagt idiotiska resonemanget i testen själv.

http://blogg.idg.se/siggelund/entry.jsp?messid=2986 säger inte allt, men en hel del av vad jag anser om hur seriös den där testen var. men det finns mer att anmärka på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://blogg.idg.se/siggelund/entry.jsp?messid=2986 säger inte allt, men en hel del av vad jag anser om hur seriös den där testen var. men det finns mer att anmärka på.

Du inser att han också skriver i sin lilla ruta om sig själv till höger:
"Presentation: Hej jag heter Sigge!

Jag kommer från många delar av Sverige, men Lund var där allt började. Jag är mycket intresserad av upphovsrätt och spetsteknik. Jag skriver ofta sarkastiskt, ibland elakt och har härjat länge på kommentarsforumen. Det är dags att jag skaffar mig nåt eget i IDG-träsket nu."

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Du inser att han också skriver i sin lilla ruta om sig själv till höger:
"Presentation: Hej jag heter Sigge!

Jag kommer från många delar av Sverige, men Lund var där allt började. Jag är mycket intresserad av upphovsrätt och spetsteknik. Jag skriver ofta sarkastiskt, ibland elakt och har härjat länge på kommentarsforumen. Det är dags att jag skaffar mig nåt eget i IDG-träsket nu."

still nothing..

att man skriver att man skriver sarkastiskt betyder inte att man alltid leker tvärtomleken, även om det är rätt sarkastiskt att skriva att man gör det när man inte ens skriver sarkastiskt.

liksom jag inte behöver hålla med allt nån säger för att ett uttalande ev matchar vad jag anser i ett annat. (han förespråkar tex Flash, om nu inte det var sarkastiskt menat då) ~ etc.

Visa signatur

Permalänk

Funderar också på att välja mellan de båda.

PS3an har ett litet handikapp som jag inte sett så många som tagit upp: Dess kontroll är inte skön till FPS någonstans.

Kan sitta o lira Halo3 flera timmar i sträck utan något konstigt.
Klarar max en halvtimme så börjar jag bli trött i tummarna i Resistance:Fall of Men.

Onlinefunktionen var ju rätt sunkig med i PS3 om man jämför med Live...

Blir nog en X360 för min del.

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Inaktiv

Har köpt en Xbox360 nu också så jag ska skriva här ungefär vad jag skrev i X360 tråden nyss:

Negativa överraskningar:

Xboxen är enormt stängd som plattform, teman t.ex får du betala för till skillnad från PS3an. Endast "MS godkända" saker stöds(ingen G25 ratt för bilfantasterna tyvärr). Dom har gått för långt när dom tar betalt för ikoner till din live profil(speciellt då du betaler 50kr i månaden)?

Man gör det också svårt för konsumenterna för att försöka tvinga på dom sina egna överprisade sladdar etc. Helt utan annan motivation än att mjölka stålar.

Positiva överraskningar:

Den höga ljudvolymen man snackar om gäller bara vid spelande från DVD, inte när man ser DVDfilm eller streamar media t.ex. Då är den hyggligt tyst.

Handkontrollen ÄR SKÖNARE TILL FPS!

Gillade inte menyerna förr men de är bättre än XMB(mer lättnavigerade) dock är dom fulare så egentligen blir det väl likvärdigt i slutändan.

Måste säga att jag är nöjd med båda konsollerna. MS är sig lika med sin konsumentfientlighet men har fixat så jävla många bra spel. Xboxen är billig i inköpspris men dyr att äga. Ps3 precis tvärtom.

Återkommer med mer intryck. fortfarande bara haft den ett par dagar!

Permalänk
Sötast
Citat:

pinsamt är ordet jag skulle använda om testen. (för det gör de på den sidan ofta..)

helt galet vilken samling fanmen de där nötterna är om man kollar lite annat de skrivit på siten, (nivån liknar mer det här forumet sämre tillfällen än en seriös sida ärligt talat) för att inte tala om den milt sagt idiotiska resonemanget i testen själv.

Haha jo men IDG är roliga.

Senast jag såg ett av deras tester så var det "titta skillnaden mellan ps3 och 360 här"

så var det 2 bilder i upplösning 350x200. Men om man prenumererar så kanske man får gratis förstoringsglas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Handkontrollen ÄR SKÖNARE TILL FPS!

&

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwoRdFiSh

PS3an har ett litet handikapp som jag inte sett så många som tagit upp: Dess kontroll är inte skön till FPS någonstans.

Kan sitta o lira Halo3 flera timmar i sträck utan något konstigt.
Klarar max en halvtimme så börjar jag bli trött i tummarna i Resistance:Fall of Men.

lätt löst, om du nu mot förmodan var seriös alls i "fundernadet" alltså..

http://dstore.com.au/games/Powerwave-360-Shape-Controller---C...

Citat:

Återkommer med mer intryck. fortfarande bara haft den ett par dagar!

då hoppas vi den håller ihop tills dess då..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Haha jo men IDG är roliga.

Senast jag såg ett av deras tester så var det "titta skillnaden mellan ps3 och 360 här"

så var det 2 bilder i upplösning 350x200. Men om man prenumererar så kanske man får gratis förstoringsglas?

blir lättare att se saker som man vill se dem om man kisar riktigt hårt vettu.

Visa signatur

Permalänk

Alla som inte tycker som jag har fel! Beam me up, Scotty! (yes PLEASE do!)

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Så ni menar alltså att till xbox360 så ska man förutom att betala en månadskostnad för live , dessutom betal för att få lite färglada bloppar till menyer och annan skit??? Det kan inte vara sant om det nu är så. Det blir ingen 360 för mig om det ska vara så

Helt plötsligt känns pc bra mycket trevligare nu.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300