9800GTX inte så illa som folk hoppades på???

Permalänk
Medlem

9800GTX inte så illa som folk hoppades på???

Efter nyligen släppta forceware 174.40 verkar 9800gtx fått sig en rejäl boost.
Trevligt att se att 9800gtx med lätthet kommer dominera bland singelGPU korten trotts allt, kanske kan det motivera ett framtida köp om man har pengar och INTE vill ha dubbelmacka.

FÖRE174.20 3dmark2003

EFTER NYA 174.40 3dmark2003

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Jag är en av dem som kommer att köpa om detta stämmer.

Visa signatur

C2Q Q6600 G0@3,6gHz, Gainward 260 GTX 896MB, 4x1gb Corsair Dominator 8500@1200mHz, P182, 226BW, WD raptor X 150gb, 1tb WD, ASUS Maximus Formula, Thermaltake Toughpower 850W, Noctua NH-U12F, Sennheiser 555, X-fi
3dmark -06 17534p

Permalänk
Medlem

Kortet presterar grymt bra i 3dmark03 iallafall, det säger iofs inte så mkt, men bådar gott för framtiden.
Väntar spännt på -06 testerna...

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

3D mark: zzzzzzzzzzzzzz

Permalänk

här är mina WIC benches i WIN XP 8800Ultra

Resolution: 1280*1024
Detail Level: Very High
Average fps: 41
Min fps: 17
Max fps: 100

inget i burken är överklockat

dessa sifffror slår 9800GX2 i samma test hoppas jag det inbyggda? i 1280x1024

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
här är mina WIC benches i WIN XP 8800Ultra

Resolution: 1280*1024
Detail Level: Very High
Average fps: 41
Min fps: 17
Max fps: 100

inget i burken är överklockat

dessa sifffror slår 9800GX2 i samma test hoppas jag det inbyggda? i 1280x1024

Que??

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

9800GTX är ett skämt. Det är ju typ ett överclockat 8800GTS 512MB. Och 3dmark poäng spelar inte stor roll. Det är i spel man vill se! iaf jag.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Men herregud, 3dmark 03 använder typ DX8.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Men herregud, 3dmark 03 använder typ DX8.

Men herregud, jag e helt oförmögen att se en possitiv utveckling av nvidias drivrutiner pga mitt djupa hat mot microsofts API!

*sarkasm*

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

3Dmark räknar på ett jävla lustigt sätt... CPU = hög 3DMark. När jag ser spelprestanda på det kortet då hoppas jag fram och säger "ne men gud vad bra"

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

*gäsp* Visa mig en ökning i spelbenches istället inte i teoretisk 3dmark prestanda.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Finns det 100%tiga reviews där de har testat spel ute på 9800x2 och 9800gtx?

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på 3dmark, har ni inte tänkt på att även om det inte visar på faktiska spelprestanda så måste en ökning i 3dmarkpoäng ändå betyda en viss prestandaökning? Jag säger inte att man ska lita fullt ut på det, men det ger ju en viss fingervisning åtminstone.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Ni som klagar på 3dmark, har ni inte tänkt på att även om det inte visar på faktiska spelprestanda så måste en ökning i 3dmarkpoäng ändå betyda en viss prestandaökning? Jag säger inte att man ska lita fullt ut på det, men det ger ju en viss fingervisning åtminstone.

Om resten av prestandan är samma så är detta helt klart en förbättring och det är inget att klaga på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Om resten av prestandan är samma så är detta helt klart en förbättring och det är inget att klaga på

Precis min tanke.

Permalänk
Avstängd

Dom behöver bara slipa på drivrutinerna så kommer detta kort sparka rumpa! I morgon får vi förhoppningsvis se lite fler resultat från nya 9800gx2. Hoppas att det kommer prestera bra, hoppas bättre än två 8800gtx som jag funderar på att skaffa om inte gx2 presterar bättre...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stillman_
Dom behöver bara slipa på drivrutinerna så kommer detta kort sparka rumpa! I morgon får vi förhoppningsvis se lite fler resultat från nya 9800gx2. Hoppas att det kommer prestera bra, hoppas bättre än två 8800gtx som jag funderar på att skaffa om inte gx2 presterar bättre...

Hur kan detta kort "sparka rumpa" när det är typ samma som ett 8800GTS 512MB? Jag bara undrar liksom.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunkaboy86
Hur kan detta kort "sparka rumpa" när det är typ samma som ett 8800GTS 512MB? Jag bara undrar liksom.

Har du missat de små benen med fötter som är monterade på 9800GTX?

Permalänk
Hedersmedlem

Dom förbaskade benen gör det svårt att få tag i ett.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Ja 3DMark säger inte speciellt mycket om spel prestanda, håller jag med om. Men det vore korkat som många av er skriver, rent ut sagt korkat när de boostar poäng om 15.000 poäng i 3Dmark. Det borde logiskt sätt innebära boost i spel också. Jag vill se spel benches!

Frågan är hur mycket 8800GTS 512 får i 3DMark 2003 med likadant system.

Bra intiativ vkn.

EDIT: Jag har fortfarande inte fått svar från någon oavsett om de är under NDA eller inte. Varför har 9800GTX den avancerade strömförsörjningen?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Ja 3DMark säger inte speciellt mycket om spel prestanda, håller jag med om. Men det vore korkat som många av er skriver, rent ut sagt korkat när de boostar poäng om 15.000 poäng i 3Dmark. Det borde logiskt sätt innebära boost i spel också. Jag vill se spel benches!

Frågan är hur mycket 8800GTS 512 får i 3DMark 2003 med likadant system.

Bra intiativ vkn.

EDIT: Jag har fortfarande inte fått svar från någon oavsett om de är under NDA eller inte. Varför har 9800GTX den avancerade strömförsörjningen?

Vi får vänta och se men onekligen kan det vara en mörkning från Nvidia som kommer att överraska. En sådan här ökning är inte normalt!!!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Vi får vänta och se men onekligen kan det vara en mörkning från Nvidia som kommer att överraska. En sådan här ökning är inte normalt!!!

Ah, jag vet inte heller och jag har undrat varför snubbarna under NDA tycker kortet presterar bra och tycker det är skoj om när man frågar. Men enligt härifrån ser de inte ut som något annat kort än just 8800GTS 512 med lite högre lock bara, BORTSETT från den avancerade ström försörjningen.

Ah, som du skriver, får se och nej sådan ökning är verkligen inte normal.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Ah, jag vet inte heller och jag har undrat varför snubbarna under NDA tycker kortet presterar bra och tycker det är skoj om när man frågar. Men enligt härifrån ser de inte ut som något annat kort än just 8800GTS 512 med lite högre lock bara, BORTSETT från den avancerade ström försörjningen.

Ah, som du skriver, får se och nej sådan ökning är verkligen inte normal.

Det har gått lite rykten om att kärnan är lite tveakad med lite högre frekvenser inuti och kanske är det vi ser här. Kan även vara ett tidigt April skämt...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Kan ju också vara så att tex drivrutinsoptimeringarna ger högre max fps men ingen skillnad i min, beror ju helt på var flaskhalsen sitter... 3DMark 03 visar ju några tusen fps i tex flygplans testet i bland...

Permalänk
Avstängd

Jag själv kommer att vänta på nya generationen..

Känns ej så bra att byta ut mitt 512gts till ett likadant med mera klock och ett annat namn bara!

Trodde dom skulle ha mera minnesbus och mera minne på dessa kort men men...

Permalänk
Avstängd

haha ja eftersom 3dmark "suger" så kan vi ju blunda för en 15k boost

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stillman_
Dom behöver bara slipa på drivrutinerna så kommer detta kort sparka rumpa!

Du menar på samma vis som ATI skall förbättra prestandan på sina kort med nya drivrutiner? mycket snack om dessa saker tycker jag...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Dom förbaskade benen gör det svårt att få tag i ett.

försök hitta dom som har små svarta lack skor på

när jag ser 9800GTX spel prestanda/tester där den kickar buttix med allt annat

kan den vara värd att fundera på eller så väntar jag på DX11 korten

även om de är en bit fram i tiden

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

När Nvidia "dominerar" 3dMark verkar det tydligen vara en relevant faktor. När AMD slår exakt alla rekord i 3dMark skriver folk böcker om diverse konspirationsteorier.

Jag tror inte en sekund på dessa resultat, ännu mindre bryr jag mig. Nvidia kan lika gärna ha lagt ut fuskdrivers igen för att få uppmärksamhet - precis som när Crysis lanserades.

3dMark03 är totalt dött som benchmark, det använder ingen modern teknik utan det är SM3 som HDR som är det som är intressant, inte att nämna filterprestandan. Om Nvidia får till drivers som funkar kanonbra i applikationer i brist på SM eller något i den stilen är ju lika orelevant som något annat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
När Nvidia "dominerar" 3dMark verkar det tydligen vara en relevant faktor. När AMD slår exakt alla rekord i 3dMark skriver folk böcker om diverse konspirationsteorier.

Jag tror inte en sekund på dessa resultat, ännu mindre bryr jag mig. Nvidia kan lika gärna ha lagt ut fuskdrivers igen för att få uppmärksamhet - precis som när Crysis lanserades.

3dMark03 är totalt dött som benchmark, det använder ingen modern teknik utan det är SM3 som HDR som är det som är intressant, inte att nämna filterprestandan. Om Nvidia får till drivers som funkar kanonbra i applikationer i brist på SM eller något i den stilen är ju lika orelevant som något annat.

Och Borka gör allting för att hålla sitt stackars 2900XT vid sin sida som för övrigt presterar skit. Varför måste du alltid hålla så hårt om saker Borka? Varför?

3Dmark är ointressant, jag håller med dig men om boosten innehåller en faktisk prestandaboost overall om nu detta inte är något aprilskämt så är det väl skit bra? Eller är du skraj för att Nvidia skall köra över ATi 2008 också?
Jag personligen tror inte så mycket på 9 serien då det är en refresh av 8 serien, med andra ord och förmodligen inget nytt men man behöver inte bojkotta allting som du gör och sedan komma med falska påståenden som fusk av ett exempel. Drivrutinen om Crysis har du ingen aning om det skulle vara fusk så jag förstår inte varför du överhuvudtaget gör ett så omoget uttalande.

Skärpning på dig Borka. Att du inte gillar Nvidia tror jag de flesta har föstått under en längre period.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.