World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem

Kan man få fram sin secret question nånstans, kommer nämligen inte ihåg frågon men om jag får se den kan jag svaret.. var dum nog att inte skriva ner den när jag reggade mitt account, också lite dumt att variere fråga på olika mmos

Permalänk
Medlem

Funderar på att börja RP:a lite, nån som vet nån skön realm?

Permalänk
Medlem

verkar va en hel del som kör på rp realmar.. hur skiljer sig spelandet där?

/rp noob

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo4Cim
Kan man få fram sin secret question nånstans, kommer nämligen inte ihåg frågon men om jag får se den kan jag svaret.. var dum nog att inte skriva ner den när jag reggade mitt account, också lite dumt att variere fråga på olika mmos

hmm om du försöker ändra pass på wow-europe.com så tror jag den tar fram SQ som du måste svara på innan det går igenom.. kan ha fel, men prova.

Visa signatur

[ FD Define R4 Black Pearl ][ MSI Z77A-GD65 ][ i7 3770K@4.5GHz ][ MSI GTX 680 Lightning ][ 16GB Corsair Vengeance ][ OCZ Vertex 4 256GB ]

Permalänk
Medlem

Hmm har en liten fråga bara som jag vill hoppa in å fråga... det är om det är någon mer än jag som saknar något typ av AI i wow ? är jag den ända som tycker att om dom skulle sätta in en AI så skulle wow nog bli det ultimata spelet ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo4Cim
Kan man få fram sin secret question nånstans, kommer nämligen inte ihåg frågon men om jag får se den kan jag svaret.. var dum nog att inte skriva ner den när jag reggade mitt account, också lite dumt att variere fråga på olika mmos

www.wow-europe.com
Klicka på Retrieve password eller vad det står, skriv in ditt account och voila! Där har du din fråga.

-----------------------

Söker ett addon som flyttar över min ammunition till min ammo pouch automatiskt. Någon som vet ifall det finns ett sådant addon?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Kört jao, enda valet du har isåfall är att köpa ett account och köra på samma efternamn som honom. Men som tidigare nämt kommer du då ha två account att hålla igång, så då får det nog bli leveling för dig tyvärr.

Men i det stora hela brukar det kännas skönare sen

Lycka till med prästen din.

Ja det verkar som att dubbla konton är enda lösningen om jag inte orkar levla en präst själv. Jag tror att jag är mer av en melee-människa för jag har inte spelat så mycket med priesten, tycker det är roligare att spela med min 70 rogue och min 29 twink-warrior. Det enda jag gjort med priesten är att specca om den till shadow och gjort ett quest, den är lvl64 och tanken var att jag skulle levla den till 70 för att se om jag tycker det är kul att spela som shadow-priest.

Just nu känns det som att jag hellre levlar min warrior till 70 innan WotLK släpps.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ja det verkar som att dubbla konton är enda lösningen om jag inte orkar levla en präst själv. Jag tror att jag är mer av en melee-människa för jag har inte spelat så mycket med priesten, tycker det är roligare att spela med min 70 rogue och min 29 twink-warrior. Det enda jag gjort med priesten är att specca om den till shadow och gjort ett quest, den är lvl64 och tanken var att jag skulle levla den till 70 för att se om jag tycker det är kul att spela som shadow-priest.

Just nu känns det som att jag hellre levlar min warrior till 70 innan WotLK släpps.

Ja, allt har med smaksak att göra.

Jag har alltid spelat rouge tidigare, men slutade i sommras med det, lirade en warlock till 70, samt en mage. det har resulterat i att jag nu spelar på rougen igen och jag lär fortsätta med det.

Drog in i Karazhan med min kompis healadin med 1900 healing som standin healer för en av Vashjs största guilder, var ju inte jobbigt o heala precis, men att heala är kul. Dock ingen lust för att geara än en gubbe

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

När vi endå är inne på Secret question. Finns det nått sätt att få reda på sitt svar till den?
Jag behöver den inte egentligen, men kom på att jag inte skrev ner den när jag skapade kontot.

Permalänk
Medlem

Funderade på o starta en separat tråd men tänker ta det här istället:

Finns det nån tråd eller guide nånstans där man steg för steg tweakar grafiken i sitt wow både desktop mässigt (i grafikdrivarna) och inne i WOW?

Jag sitter på min maskin i Sign och min FPS är rent ut sagt usel , tycker inte det gör nån direkt skillnad att ändra inställningarna eller stänga av alla plugins
Vill felsöka lite och letar efter en bra tipsguide helt enkelt.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

ehh va?

Fan jag kör ju i 1920x1200 16xAF 4xAA och alla inställningar i spelet på max. Vist inne i städer så hackar det lite, men inne i instanser och ute på fältet ligger jag på +50FPS...

Och din burk är ju vassare än min, så jag skulle tippa på att du har någe drivrutins tjall.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
ehh va?

Fan jag kör ju i 1920x1200 16xAF 4xAA och alla inställningar i spelet på max. Vist inne i städer så hackar det lite, men inne i instanser och ute på fältet ligger jag på +50FPS...

Och din burk är ju vassare än min, så jag skulle tippa på att du har någe drivrutins tjall.

Aldrig tänkt på det här med AA i WoW faktiskt.

Själv kör jag max på alla "mätar" inställningar, sen 1440x900 i upplösning.

Jag har detta:

IntelCore2Duo E6550 2.33GHz
2gb ram (PC 5300) eller något
GeForce 8600

.. Hur högt kan man köra med detta tro?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
ehh va?

Fan jag kör ju i 1920x1200 16xAF 4xAA och alla inställningar i spelet på max. Vist inne i städer så hackar det lite, men inne i instanser och ute på fältet ligger jag på +50FPS...

Och din burk är ju vassare än min, så jag skulle tippa på att du har någe drivrutins tjall.

Jo att nåt e "tjall" förstår jag också .. frågan är VAD? därav min fråga om det finns nån tweakguide där jag kanske kan testa mig fram till vad som är problemet.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Jo att nåt e "tjall" förstår jag också .. frågan är VAD? därav min fråga om det finns nån tweakguide där jag kanske kan testa mig fram till vad som är problemet.

Ingen aning om det finns några twaekguider, men börja med att uppdater/installera om dina nForce/Geforce drivare..

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

Den senaste tiden har jag sett folk skriva twink om det mesta. Twink this och twink that. Vad menas med det?

Sen tycker jag det är otroligt svårt att hitta pugs till instances på de två Normal realms jag mest spelar på. Oavsett level. Jag ser att population ofta är Full på många pvp realms. Hur är det att hitta pugs på sådana realms. Fortfarande problem? Om inte skulle jag nästa kunna tänka mig att rerolla något på ett fullt pvp realm bara för att slippa det eviga letande.

Tipsa föresten gärna om trevliga realms där det inte är några större problem att hitta grupper.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Den senaste tiden har jag sett folk skriva twink om det mesta. Twink this och twink that. Vad menas med det?

En twink är en tex, lvl 19, 29, 39. Som man "pimpat" med bästa grejjerna man kan ha på den leveln och massa dyra enchants, för att sen spela ab/wsg.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Till alla pvpmages där ute.

Hur ser erat macro ut för att dra fram Water Elemental Pet för att den skall dra fram Freeze (Frost Nova) på direkten? Hade ju också varit trevligt med att ha gubben på aggressive från start.
Mitt gamla macro har slutat funka.

/Lojje

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
En twink är en tex, lvl 19, 29, 39. Som man "pimpat" med bästa grejjerna man kan ha på den leveln och massa dyra enchants, för att sen spela ab/wsg.

Ah ok, tack för förklaringen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Ah ok, tack för förklaringen.

Sen skall sådana karaktärer gärna ha löjligt okreativa namn också, tex "twinkrogue" eller "twinkpwner", "iownu" "twinksrus" etc etc :x

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lojje
Till alla pvpmages där ute.

Hur ser erat macro ut för att dra fram Water Elemental Pet för att den skall dra fram Freeze (Frost Nova) på direkten? Hade ju också varit trevligt med att ha gubben på aggressive från start.
Mitt gamla macro har slutat funka.

/Lojje

#showtooltip
/cast [nopet] Summon Water Elemental
/petattack
/cast [pet] Freeze

Permalänk
Medlem

Tjena!

När jag ska lämna in ett quest så försvinner muspekaren när jag markerar NPCn. Den ska ju bli ett gult frågetecken, lika som när man tar questet, men muspekaren bara försvinner. Någon som har haft samma problem eller vet vad det beror på?

Tacksom för snabba svar

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjurzz
Tjena!

När jag ska lämna in ett quest så försvinner muspekaren när jag markerar NPCn. Den ska ju bli ett gult frågetecken, lika som när man tar questet, men muspekaren bara försvinner. Någon som har haft samma problem eller vet vad det beror på?

Tacksom för snabba svar

har haft samma problem, men det har försvunnit. Jag antar att det försvann när det kom en ny patch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freezer007
har haft samma problem, men det har försvunnit. Jag antar att det försvann när det kom en ny patch

Okej, jag får hoppas på att det försvinner för mig med, det är faktist ganska drygt

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

har du kollat så att det inte är något addon som strular?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
#showtooltip
/cast [nopet] Summon Water Elemental
/petattack
/cast [pet] Freeze

Funkade inte. Han kom bara fram. Ingen automatisk freeze.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
har du kollat så att det inte är något addon som strular?

Ja det var så innan jag hade några addons, installerade nyss spelet efter en tids uppehåll.

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lojje
Funkade inte. Han kom bara fram. Ingen automatisk freeze.

Pröva trycka på knappen två gånger.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Jag tänkte byta bort ett av mina professions mot Enchanting så jag kan disenchanta. Vad är bäst att behålla: Skinning 375 eller Leatherworking 330?

Sen en annan liten fråga: Vad kostar flying mount respektive epic flying mount inkl. riding skills och krävs det rep för epic? Har letat lite på thottbot men inte hittat några priser. Och vart köper humans dessa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Jag tänkte byta bort ett av mina professions mot Enchanting så jag kan disenchanta. Vad är bäst att behålla: Skinning 375 eller Leatherworking 330?

Sen en annan liten fråga: Vad kostar flying mount respektive epic flying mount inkl. riding skills och krävs det rep för epic? Har letat lite på thottbot men inte hittat några priser. Och vart köper humans dessa?

Normal flying mount går loss på ungefär 1000 guld, och swift (de är inte epic, bara blå) kostar ungefär 5000 guld har jag för mig. Det är inklusive träningen då såklart. Du köper de vanliga i Shadowmoon Valley, i dvärgarnas borg där. För de andra typerna behöver du ha ett flying mount för att kunna skaffa rep.

Angående dina professions... jadu... Skinning tjänar du ju en del pengar på utan att investera mer än den tid det tar att klicka och skinna. Men du tjänar ju mer pengar på LW om du investerar i lite bra patterns. Frågan är bara om man tjänar tillräckligt bra för att det ska ge vinst, eftersom du måste köpa materialen.

Tror du skulle "tjäna" mer på att ta bort LW och använda pengarna från skinning till att levla enchanting.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Normal flying mount går loss på ungefär 1000 guld, och swift (de är inte epic, bara blå) kostar ungefär 5000 guld har jag för mig. Det är inklusive träningen då såklart. Du köper de vanliga i Shadowmoon Valley, i dvärgarnas borg där. För de andra typerna behöver du ha ett flying mount för att kunna skaffa rep.

Angående dina professions... jadu... Skinning tjänar du ju en del pengar på utan att investera mer än den tid det tar att klicka och skinna. Men du tjänar ju mer pengar på LW om du investerar i lite bra patterns. Frågan är bara om man tjänar tillräckligt bra för att det ska ge vinst, eftersom du måste köpa materialen.

Tror du skulle "tjäna" mer på att ta bort LW och använda pengarna från skinning till att levla enchanting.

Ok, så man kan inte "hoppa över" vanlig flying mount och gå direkt på den snabbare? Om jag förstår rätt så måste man ha den för att komma åt instances som ger rep som krävs för den dyrare flying mounten?

Sen tror jag du har rätt om professions. Ingen är särskilt intresserad av att köpa gröna items från Leatherworking och ska man göra blå saker misstänker jag att man går ekonomiskt back på alla mats man måste köpa.