Billigaste laptopen? Acer AS4315-051G08Mi

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
http://www.blocket.se/vi/15595316.htm?ca=1_5_s lol

Hehe var ju inte direkt oväntat att detta skulle hända.
Eftersom tiden går kommer utbudet ta slut och priserna stiga till det normala.Då finns det chans att sälja dom till 4-5tusen.

Och killen i annonsen får ju klart dom pengarna av någon ovetandes själ.

Finns det någon vänlig här som har lust och bränna ut en recovery skivo/iso som man ta del av.Har sumpat mina chanser.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dan_89
Hehe var ju inte direkt oväntat att detta skulle hända.
Eftersom tiden går kommer utbudet ta slut och priserna stiga till det normala.Då finns det chans att sälja dom till 4-5tusen.

Och killen i annonsen får ju klart dom pengarna av någon ovetandes själ.

Finns det någon vänlig här som har lust och bränna ut en recovery skivo/iso som man ta del av.Har sumpat mina chanser.

Skicka ett gäng skivor till mig så kan jag göra det

Permalänk
Hedersmedlem

Har kollat in modellen live nu och kvalitetskänslan ligger i klass med tidiga Vaz Lada från gamla Sovjet. Skärmen kändes trots glare ganska dassig med klent ljus och jag hoppar över denna datorn.
Det borde ske liknande prisändringar även på 12"-datorerna snart om de ska ha någon chans att sälja dem.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Har kollat in modellen live nu och kvalitetskänslan ligger i klass med tidiga Vaz Lada från gamla Sovjet. Skärmen kändes trots glare ganska dassig med klent ljus och jag hoppar över denna datorn.
Det borde ske liknande prisändringar även på 12"-datorerna snart om de ska ha någon chans att sälja dem.

Frågan är om detta faktiskt är en prisförändring eller tillfälligt parti.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Som jag skrev tidigare är jag tämligen övertygad om att det rör sig om ett tillfälligt parti. På sikt (nåt/några år) är det ju förstås inte omöjligt att priset blir till och med billigare än så här.

Permalänk
Hedersmedlem

Tror inte det är tillfälligt, mycket som pekar på att det följer trenden och är här för att stanna.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimberly89
Det står i specen att 4gb är max och med 2 platser så är det 4gb max Frågan är om det är värt det, processorn är ju inte dundersnabb!

Jag har kollat upp det och vet inte vilken spec du tittat i men acers online manual för datorn säger att den har GL960 chipset vilket endast stödjer 2st 1gb moduler. Är det fel så fantastiskt men det verkar inte som det fungerar med 4GB.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

någon som vet vad det är för fel när jag bara kommer åt dom två första sidorna som jag klickar på när jag startar firefox?Därefter tappar jag anslutningen och får starta om firefox.Då funkar det i två knapptryckningar igen.

Kör trådlöst och det funkar med en annan dator bredvid.

har prövat nya drivrutiner till wlan kortet och samt det trådade nätet.samma resultat.

Samma resultat i opera och internet explorer oxå.

Ska tillägga att berörda os är xp och det är nyinstallation som gäller,för andra gången.

Funkade fint med vista.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem

Sprang och köpte en maskin till mig själv
behövde en slösurfar/musik/trashmaskin att plocka med mig till diverse ställen.

Packa upp maskinen, stoppade in 1 gb extra minne.
I med vista business x64 skivan och sopade alla gamla partitioner.

denna maskin är värd varenda krona.
funkar klockrent för mina behov

Släng in senaste drivarna från resp tillverkare och ett rent OS så är allt frid och fröjd.

stör mig dock en del på HD-led lampan på vänstra sidan.
Om någon vet hur jag får den att sluta att lysa så är jag tacksam
alt blir det hugga med skruvmejsel och pajja dioden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apbot
Sprang och köpte en maskin till mig själv
behövde en slösurfar/musik/trashmaskin att plocka med mig till diverse ställen.

Packa upp maskinen, stoppade in 1 gb extra minne.
I med vista business x64 skivan och sopade alla gamla partitioner.

denna maskin är värd varenda krona.
funkar klockrent för mina behov

Släng in senaste drivarna från resp tillverkare och ett rent OS så är allt frid och fröjd.

stör mig dock en del på HD-led lampan på vänstra sidan.
Om någon vet hur jag får den att sluta att lysa så är jag tacksam
alt blir det hugga med skruvmejsel och pajja dioden.

Fan vad fint att nån ger den lite cred, ska nog införskaffa en till mamma
Ta ut hddn! hehe ne det blir nog o trasha den!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

ni som beställt, när gjorde ni det och när fick ni den?
Beställde i söndags, har inte kommit nåt. Otålig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johank82
ni som beställt, när gjorde ni det och när fick ni den?
Beställde i söndags, har inte kommit nåt. Otålig

Jag beställde min på kvällen (runt 20-tiden) onsdag den 12 och fick bekräftelse om levererat paket kl 11:20 fredag den 14.

Permalänk
Medlem

Fick den idag med, via sms

Men fan va den ska installera då... har stått Process 1/16 ett tag nu

Permalänk
Medlem

Jag har ångrat mitt köp (har helt enkelt inte behov av den) så den åker tillbaka till butik imorgon - men jag kan även sälja den för 2999kr om någon är intresserad. Eller hämta den i Helsingborg.

Fungerar klockrent.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Hm var och kollade på denna idag. Verkade smidig. Funtar på att byta ut min stationära dator mot en sån här och en popcorn a100.

Går den att köra med XP? Tänkte på om det går med drivisar mm?
Föredrar XP framför Vista.

/R

Permalänk
Medlem

Vad är det för trådlöstkort i (Hårdvarutillverkare)?
Ni som har Ubuntu på maskinen, har ni fått igång det trådlösa kortet?

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad det är för märke på minnet?

Permalänk
Medlem

Köpte ett 2048mb kingston minne idag.Satte i och fungerar perfekt.Så nu har jag 2.99gb minne.Så faktan på acers sida om att chipset bara klarar 2x1024 mb stickor är fel.

Blev klart mycket snabbare med mer minne i vista.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem

Ingen som testat att köra XP?

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen fått min!

Verkar helt ok, nån som kan länka till hur man bränner ut den dolda partitionen?

Edit: På min låda stod det att den var BOX 501 av 960, så kanske det ändå är ett tillfälligt parti? Bara en fundering.

Vidare tycker jag att folk har för höga krav på en så pass "kass" dator...

Permalänk
Medlem

Schysst burk för priset, hellre lagt på 1000kr för att köpa denna datorn än en portabel dvd/till bilen. Man kan göra så mycket mer, så är den ju grymt liten och rundad i kanterna också. En ram kloss mer och sen e den väl helt okej, men ja tycker nog den stackars celeronen får jobba lite väl mycket..

Fabriksinställningar med Vista plus Norton gjorde väl att den låg på närmare 100% i CPU. Men... av erfarenhet vet jag att Vista blir bättre/anpassar sig med tiden.

Rent inpulsköp från min sida, synd jag inte är en sån supernörd att jag pallar leka runt med massa operativsystem, beta-testa o allt man nu kan tänkas en sådan dator kan användas till - för surfbräda har jag redan, min något klumpiga "Volvo-design" Zepto 3215w. Men jävlar va bra den fungerar dock...

Butiken tog tillbaka min med motivering att dom går ändå åt som smör i solen

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag köpte min HP dv6616 på OnOff för en vecka sedan för 3998:- en utgående modell men med en strålande spec för prisklassen.

* Intel Pentium dual core processor T2310
* 15,4 WXGA skärm
* 120 GB hårddisk
* 2048 MB DDR2 SDRAM 667 Mhz
* 802.11 WLAN trådlöst närverkskort
* Lightscribe Super Multi DVD+RW med Dubbel Layer Support
* 6 cells Lithium batteri
* HP Quickplay
* 5 i 1 minneskorts läsare
* Expresscard/54 PC card slot
* Intel Graphics Media Accelerator X3100 with shared graphics memory
* Windows Vista Home Premium edition (32-bit)
* HP Mobile Remote Control
* Expansion Port 3

(använde till och med min rabatt som jag har genom min hyresvärd och fick den för 3787:-

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Är inne på andra dagen med min laptop nu.
Installerade 1 GB minne, dvs 2 GB totalt.

Om vi börjar med det dåliga som jag märkt, så är det att jag lätt kommer åt musplattan med vänster finger lätt vilket gör att om jag skriver in en adress i fönstret så kan det hända att det avbryts. Men det är ändå överkomligt.

För den som surfar, lyssnar på musik, spelar NES-spel och kollar på film så funkar denna datorn utmärkt. Det behöver man ingen 10 000 kr laptop för, vilket många verkar tro.

Skärmen är lagom stor för min smak. Musknappen har ett härligt klick, däremot gillar jag inte space-knappen något vidare, känns billig och plastig. Men när man får igång flytet på skrivandet så känns det ändå rätt skönt att skriva.

En sak som distraherar är som tidigare nämnt den blinkande nätverkslampan till vänster. Klickar man på den kommer en text upp: "Langaton LAN käytössä".

Batteritiden har jag inte kollat, men räcker det i 2,5 timma som någon sa så är det ju helt ok.

Förövrigt är det här min första bärbara, har inte mkt att jämföra med. Men det är nog ändå ett av mina livs allra bästa köp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johank82
Är inne på andra dagen med min laptop nu.
Installerade 1 GB minne, dvs 2 GB totalt.

Om vi börjar med det dåliga som jag märkt, så är det att jag lätt kommer åt musplattan med vänster finger lätt vilket gör att om jag skriver in en adress i fönstret så kan det hända att det avbryts. Men det är ändå överkomligt.

För den som surfar, lyssnar på musik, spelar NES-spel och kollar på film så funkar denna datorn utmärkt. Det behöver man ingen 10 000 kr laptop för, vilket många verkar tro.

Skärmen är lagom stor för min smak. Musknappen har ett härligt klick, däremot gillar jag inte space-knappen något vidare, känns billig och plastig. Men när man får igång flytet på skrivandet så känns det ändå rätt skönt att skriva.

En sak som distraherar är som tidigare nämnt den blinkande nätverkslampan till vänster. Klickar man på den kommer en text upp: "Langaton LAN käytössä".

Batteritiden har jag inte kollat, men räcker det i 2,5 timma som någon sa så är det ju helt ok.

Förövrigt är det här min första bärbara, har inte mkt att jämföra med. Men det är nog ändå ett av mina livs allra bästa köp

Styrplattan kan lätt stängas av genom Fn + F7 om man stör sig på den, men då får du koppla in en usb-mus.
Att det kommer upp text på finska går att lösa genom att ladda hem en ny version av programmet Launch Manager från Acers hemsa.
Jag tyckte i alla fall att svenska var lättare att förstå.

Permalänk
Medlem

Som en first-time laptopuser är den faktiskt helt ok! wlan, surfa lite, msn:a, tanka skit, youtuba, spela musik, dvd filmer - utan krångel. Ja då är 3000kr ett sjukt bra pris.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Två frågor:
Hur bränner man ut en kopia av återställningspartitionen?

Vilka processorer tror ni man kan byta till (inte för att det är ekonomiskt försvarbart, men ibland kan man ju ebayfynda)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtlasPatlas
Två frågor:
Hur bränner man ut en kopia av återställningspartitionen?

Vilka processorer tror ni man kan byta till (inte för att det är ekonomiskt försvarbart, men ibland kan man ju ebayfynda)?

Är det generellt sett enkelt att byta processor i en bärbar?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av candyraver
Är det generellt sett enkelt att byta processor i en bärbar?

Beror på hur mycket Know how man har och hur datorn är uppbyggd, de laptops jag haft har jag kunnat byta cpu i rätt enkelt.
Öppnade datorn (skruva bort skruvar o plocka bort bottenplattan) och såg hur sakerna låg. Skulle tro att det tar fem minuter att byta CPU i denna om man börjar om helt från början tills det att man skruvat tillbaka locket igen...

Jag vill gärna ha svar på samma frågor som AtlasPatlas ställde

Editerad
Någon frågade vilket minne det sitter i, det kan jag svara på. Sitter ett SO-DIMM DDR2 5300 1GB av märket Samsung i datorn.

Rätt förvånad över detta då det suttit Nanya eller Apacer i mina tidigre laptops av Acer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101

Editerad
Någon frågade vilket minne det sitter i, det kan jag svara på. Sitter ett SO-DIMM DDR2 5300 1GB av märket Samsung i datorn.

Rätt förvånad över detta då det suttit Nanya eller Apacer i mina tidigre laptops av Acer.

Det satt ett Nanya minne i min.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm